Hun skal se at få politianmeldt det fjols! Det er hans bøder og ham der skal betale eller i fængsel for dem! Jeg har en kammerat hvor hans bror gjorde noget lignende med en bil, og han endte med at komme i fængsel for at sidde pengene af... Ved ikke om man stadig kan det, da det er mange år siden, men politianmeldes det skal han altså!
Har ikke læst, om andre har givet dig samme svar

Hvis hun ikke har overskud til at tage fat i udlejer og hvem hun ellers skylder penge, så kan du måske hjælpe med at ringe til dem, og forsøge at få delt pengene op i mindre bidder.
Hun skal tage fat i mødrehjælpen, er sikker på, at de kan hjælpe hende i hvert fald med rådgivningen! Og så har den her i århus i hvert fald ret billigt tøj og sikkert også en flyverdragt... Ellers er det måske muligt på dba eller gul og gratis...
Du kan og skal ikke hjælpe hende med at betale regningerne, men hvis du har overskuddet og l har råd til det, så lav noget aftensmad til hende, tag hendes datter nogle timer, så hun kan få ro til at synes det hele er noget møj eller få styr på regningerne...
Og så lyt til hende, men det er jeg nu ikke i tvivl om, at du allerede gør

Med hensyn til julehjælp, så kontakt den lokale kirke, min svigerinde er præst og hun har fortalt mig, at de deler julehjælp ud. Og så er der jo mange velgørende organisationer der også deler ud... Jeg tror det var Red barnet vi sidste år afleverede julegaver til. Vi gik i BR og købte lidt til en dreng og lidt til en pige, og så afleverede vi det, og så blev der skrevet op, hvilken aldersgruppe vi havde købt til og det blev så afleveret til en familie, der ikke har haft råd til julegaver

så det må der kunne søges om!
Jeg håber alt det bedste for hende og hendes lille pige!