Hvad kan jeg gør for at hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.109 visninger
51 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

Nadia&Daniel

Er så ked af det på min venindes vejne

Hun er alene med en datter på 2 år (præcis 1 mdr. ældre end vores Laura) - far er helt ude af billedet.

Hun er på kontanthjælp (har været i løntilskudsjob - men det er hun færdig med nu) - og troede hun havde mødt drømmemanden.

Dog er der gået meget ged i den - han er nu ude af hendes og datterens liv, og GODT for det, for han er startede et morfin-misbrug i slutningen af forholdet, pga han mistede sit job.

Men nu står min veninde tilbage med 2 x bøder på 2500.- til politet (fordi han har taget hendes bil og kørt i den UDEN kørekort, UDEN hendes viden) samt flere parkeringsbøder (fra før han mistede sit kørekort) - alle i hendes bil. Plus en husleje som er helt i 2, fordi der var en mdr. hun ikke havde råd til den, pga ham.

Han skylder hende flere 1xxx.- pga hun gav ham penge, da han mistede sit job.

Nu står hun med 1½ husleje denne mdr. og næste mdr. - har ikke råd til julegaver til familien og har ikke fået købt flyverdragt til datteren endnu. Hun går rundt i tynde strik og en vest - det er hendes vintertøj, og joggingsko.. Er så ked af det på hendes vejne, og vil så grne hjælpe, men økonomien er bare ikke til det hjemme hos os. Hvad kan jeg gør for hende??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

B&J

Hun skal ringe til politiet og forklare hvordan og hvorledes og få delt den regning i små bidder...

og huslejen ringer hun igen til ejeren og fortæller hvordan hun sidder og siger om den hun skylder om hun ikke kan få delt den ud i små bider de plejer at være til at snakke med

ellers kan du ikke gøre andet ind at være der for hende

Anmeld

31. oktober 2012

Sildefisk

Uha sikke en knibe bare der for hende så godt du kan er nok det bedste råd

Mht flyverdragt, hvad str bruger pigen?

Anmeld

31. oktober 2012

Nadia&Daniel

B&J skriver:

Hun skal ringe til politiet og forklare hvordan og hvorledes og få delt den regning i små bidder...

og huslejen ringer hun igen til ejeren og fortæller hvordan hun sidder og siger om den hun skylder om hun ikke kan få delt den ud i små bider de plejer at være til at snakke med

ellers kan du ikke gøre andet ind at være der for hende

Hun har allerede fået delt det op, så godt de kan gør det for hende.. Men det er stadig mange penge om mdr.  Huslejen vil de kun dele op i 2 bidder

Er der noget julehjælp jeg kan sige til hende, hun SKAL søge (selvom hun nok er lidt stolt over det)

Anmeld

31. oktober 2012

VIPpigen

Genbrug... Mødrehjælpen, du kan ikke betale hendes regninger, men når i laver mad, så lav lidt ekstra, så hun kan få til fryseren. Tag i mødrehjælpen og se hvad i kan finde af vintertøj, og på genbrug. Det samme gælder legetøj, datteren er så lille at hun næppe går op i om legetøjet er brugt. Bare vask det godt hvis det ikke er gjort på genbrug... 

Sådan noget er bare slet ikke fair, men jeg tror bestemt ved at købe brugt specielt i mødrehjælpen så kan man få meget for pengene. Hjælp det du har mulighed for, men uden i selv bliver presset også...

Anmeld

31. oktober 2012

B&J

Nadia&Daniel skriver:

Hun har allerede fået delt det op, så godt de kan gør det for hende.. Men det er stadig mange penge om mdr.  Huslejen vil de kun dele op i 2 bidder

Er der noget julehjælp jeg kan sige til hende, hun SKAL søge (selvom hun nok er lidt stolt over det)

jaaa der er noget med Julehjælp man kan søge tror du ikke man kan finde det på nettet kan ikke huske om det er gennem blå kors eller hvordan det er

ja så er der desværre ikke så meget af gøre hun kan evt ikke låne de penge af hendes forælder så hun kan betale dem tilbage når hun har lidt flere penge mellem hænderne

men ja det er en hård sted hun står og håber hun kommer stille og rolig ud af det

Anmeld

31. oktober 2012

VIPpigen

Google julehjælp, der er rigtig mange steder man kan søge

Anmeld

31. oktober 2012

Nadia&Daniel

myr81 skriver:

Uha sikke en knibe bare der for hende så godt du kan er nok det bedste råd

Mht flyverdragt, hvad str bruger pigen?

Det er i størrelse 98 (eller en står 92)

Anmeld

31. oktober 2012

Nadia&Daniel

B&J skriver:

jaaa der er noget med Julehjælp man kan søge tror du ikke man kan finde det på nettet kan ikke huske om det er gennem blå kors eller hvordan det er

ja så er der desværre ikke så meget af gøre hun kan evt ikke låne de penge af hendes forælder så hun kan betale dem tilbage når hun har lidt flere penge mellem hænderne

men ja det er en hård sted hun står og håber hun kommer stille og rolig ud af det

Hendes forældre er desværre ikke til stor hjælp (både penge eller støttende)- de er begge syge og får førtidspension..

Anmeld

31. oktober 2012

Nadia&Daniel

VIPpigen skriver:

Google julehjælp, der er rigtig mange steder man kan søge

Må lige prøve det.. Vil så gerne hjælpe hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.