Isabella_mor skriver:
Ja der er altså noget der har undret mig LÆNGE.
Jeg har lagt mærke til at mange ser på at det at få et kejsersnit IKKE er en fødsel! og at det er det værste man kan byde en kvinde der er gravid..
nu ved jeg så ikke om det er fordi jeg selv fik kejsersnit (selvom det var akut) fordi jeg syntes altså IKKE det er det mest forfærdelige som man som gravid kan blive udsat for i forb. med fødsel..
Jeg forstår selvfølgelig godt at næsten ALLE hvis de kunne ville føde som vi altid har gjort, men fordi at lægevidenskaben har nået dertil i dag hvor de kan se at babyen bliver stresset og det kan gå galt osv at de vælger at give kvinden et kejsersnit. men at det er SÅÅÅ FORFÆRDELIGT.
altså. hvorfor er det overhovedet at de fleste har den idé at et kejsersnit IKKE er en fødsel..
jeg syntes jo det er lige så meget en fødsel som en vaginal fødsel.. måske fordi at barnet er kommet ud og det er en forløsning for barnets bedste og også for moderen i nogle tilfælde..
jeg ved godt hvor naller det gør efterfølgende, det er ikke fordi at jeg mener at man skal vælge kejsersnit frem for vaginal fødsel, men jeg forstår bare ikke den der med "jeg føler mig snydt for en oplevelse, fordi jeg fik kejsersnit"
Altså hvad er størst ved en fødsel.. at presse et barn ud, eller det fact at det barn man har ventet på så længe ENDELIG er kommet ud og man kan sidde og beundre det lille væsen og kaste al sin kærlighed over på..
forstår i hvad jeg mener....??
En fødsel er noget af det mest naturlige i verden og vi alle kan føde fordi vi er født til det

så det kan vel være at hvis man bliver "snydt" for denne naturlige olevelse kan man føle sig mindre kvinde. (da det er det vi kvinder er bygget til, at føde) Også selvom et kejsersnit var nødvendigt. Men det kommer jo an på hvordan man ser på det. Forstår ikke dem der derne vil have kejsersnit uden der er nogen fysisk grund til det.
Det der kan gøre mig arrig er de kvinder der siger at smertestillende under fødslen er for svage kvinder.
da to graviditeter ikke er ens kan man ikke udtale sig om andres behov da de kan forløbe MEGET forskelligt også i smerte. tror man skal passe lidt på med at ytre sine egne oplevelser af hvad en fødsel er eller hvordan den skal forløbe, i mine øjne er det forkert i hvert fald.
er enig, et kejsersnit er et indgreb, men barnet bliver født ed kejsersnit, ikke den naturlige vej. men barnet bliver jo stadig født... det er nok forskelligt hvordan man definerer det..