Madplaner med ALLE dagens måltider (for at spare)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

Guldimaven

Vi er 3 stk, dog kun 2 der spiser mad.. Men bleer og så videre er også med i de 3000 vi bruger om måneden. 

Morgenmad er yoghurt med havregryn eller ymerdrys eller havregrød. 

Frokost er rugbrød med forskellige pålæg eller nogle rester fra dagen før. 

Aftensmads madplan for en uge:

torsdag: Rugbrød

fredag: porre skinke tærte. 

Lørdag: svinemørbrad, ris og broccoli 

søndag: spise hjemme ved min mor

mandag: risengrød

tirsdag: fyldte peber med Pasta. 

Onsdag: rødspætte filet. 

Torsdag: wok

aftensmaden planlægger jeg efter hvad der er på tilbud. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Fenja09

Frøken J. skriver:

Hvor meget brugte i på den her madplan? Jeg tænker lidt at vi kan få noget lignende denne uge, det lyder nemlig lækkert :-)

Jeg tror at vi brugte omkring 400-500 kr kun på maden til de 7 dage, så det var faktisk ikke vildt. Man spare lidt når man laver Chili Sin Carne, istedet for "con". Medmindre man som os bliver nødt til at lave to retter, derfor jeg også skrev spaghetti og kødsovs, det får manden og datteren. Men nøjes man med den ene, så er det jo rigtig billigt og jeg laver til flere portioner og fryser ned.

Anmeld

31. oktober 2012

Fenja09

Frøken J. skriver:

Tak for alle jeres input piger!!! Vil nu vove mig ud og handle ind i dag. Nu har vi desværre ikke bil, så det er ikke realistisk at tilbudsjagte i forskellige butikker, desværre. Også meget begrænset fryserplads! Men nu vil jeg handle ind for en halv uge for aftensmad, og så de fleste helugevare. Og vil lave egen tunsalat til Rose :-)

Vores madplan for ugen ser sådan ud:

Onsdag: Lasagne med tomatsalat

Torsdag: Fiskefileter med persillesovs og kartofler

Fredag: Rester

Lørdag: Rugbrød

Søndag: Flæskesteg med tilbehør

Mandag: Krebinetter med dampede gulerødder og kartofler

Tirsdag: Frikadeller og kartofler med brun sauce

Og min indkøbsliste for i dag ser sådan ud - Handle ikke for alle ugens dage aftensmad i dag, det kan jeg ikke bære.

2 x sødmælk
3 x letmælk
Gulerødder
Æbler
Creme Fraiche
Dipmix
Rugbrød
Smør
Makrelsalat
Leverpostej
Iceberg
Agurk
Rullepølse
En anden kødpålæg
Frugtstænger
Fiskefileter
1 kg kartofler
500 gram hakket oksekød
Et bundt persille
1 dåse tomatpure
150 gram revet ost
En pose løg
Tomater
Mozzarella
Bananer
Bleer
Skumklude
MME
Vanish

Synes din plan ser rigtig fin ud! Tror dog ikke at i behøver lave "ny" mad efter i har fået flæskesteg, hvis man køber en lidt større end normalt, så er der til dagen efter  

Du har da slæbt lidt ser det ud til, håber ikke du har fået alt for lange arme hehe

Anmeld

31. oktober 2012

Frøken J.

Fenja09 skriver:

Synes din plan ser rigtig fin ud! Tror dog ikke at i behøver lave "ny" mad efter i har fået flæskesteg, hvis man køber en lidt større end normalt, så er der til dagen efter  

Du har da slæbt lidt ser det ud til, håber ikke du har fået alt for lange arme hehe

Det kan du sagtens have ret i, så skyder vi bare en ret til ugen efter :-)

Haha! Jamen jeg medbagte en tom barnevogn, så jeg skulle slet ikke slæbe, meget heldigt

Anmeld

31. oktober 2012

Mivsen

LykkeB skriver:

Hehe. Det vil han altså også helst herhjemme. Men hvis jeg skal lave mad hver dag og han aldrig kan bestemme sig for hvad vi skal have, ja så er det altså mig der bestemmer 

Slap af søde..

Anmeld

31. oktober 2012

Fenja09

Frøken J. skriver:

Det kan du sagtens have ret i, så skyder vi bare en ret til ugen efter :-)

Haha! Jamen jeg medbagte en tom barnevogn, så jeg skulle slet ikke slæbe, meget heldigt

Ok, ja det gør det jo lidt nemmere at handle ind så - i hvert fald når man ingen bil har til rådighed

Anmeld

1. november 2012

LykkeB

Mivsen skriver:

Slap af søde..

Slap af? Mente ikke noget ondt i det. Mener bare at han gider ikke at vælge, så gør jeg det og så bliver det tit hvad jeg helst vil have 

Anmeld

18. november 2012

Muffin_girl

tarkoflen skriver:

Vi bruger også til tider for mange penge på mad, men det er fordi vi er slemme til at gå ud og spise engang imellem

Man kan spare rigtig mange penge på at bage sit eget brød, og man kan lave rigtig meget lækkert jeg har købt meyers brød, det er brød lavet med surdej, er ikke kommet alt for godt i gang endnu, men min lillebror er sej og bager det bedste rugbrød! Så lækkert! Men det tager jo godt nok nogle dage at lave, men det passer jo sig selv! Og det er bedre end bagerbrød hvis du spørger mig! Opskrifterne kan du finde på nettet

Nu kan jeg se l er glade for smørbart pålæg og du skriver tunsalat, laver du det selv? Det er mega nemt og smager 100 gange bedre! Hvis du synes det er for bøvlet, så suppler den købte op med dåsetun, så rækker den længere og er lidt sundere du kan også lave en lækker æggesalat selv! Smøreost er nok lidt mere bøvlet

Hvis l har en fryser, så kan det godt betale sig at købe store portioner af kød, når de er på tilbud og så fryse ned, det gør vi, og jeg kan faktisk se på budgettet at det er ret godt givet ud! Det har givet os noget mere luft i budgettet!

Jeg går også hjemme, og er ikke altid for god til at få spist, men hvis jeg har lækkert rugbrød eller hjemmebagte boller går det noget nemmere! Jeg laver verdens nemmeste koldhævede boller, der står og hygger sig i køleskabet natten over og så er lige til at klatte op på en bageplade om morgene! Det tager max. 10-15 minutter alt i alt at lave dem og så tager det ca. 20 minutter at bage dem. Og de er lækre 3-4 dage vil jeg skyde på, de er tit spist før

Suppe er godt og billigt jeg har lige kogt suppe på en hel hane, den var på tilbud, fandt okseben på tilbud og så er det jo bare nogle grøntsager og koge koge, lækker suppe, kylling til høns i asparges, okseben til en hund, hvis l kender sådan en og grøntsagerne ryger ud... Der er så til en god portion høns i asparges, masser af suppe, der kan fryses og bruges til klar suppe, og så har jeg en nem kinesisk kylligesuppe med majs eller en anden lækker suppe!

Håber det var lidt inspiration

Deler du opskrift på de koldhævede boller?

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

AalborgPigen skriver:

Deler du opskrift på de koldhævede boller?

Ja selvfølgelig

1/2 pakke gær
1/2 liter vand
1 tsk salt
1 spsk olie
Ca 125 g havregryn ( jeg bruger de grove, men det er bare fordi det er det skabet ideholder)
Ca. 400 g mel

Det skal være en virkelig klistret dej! Du opløser gæren i vandet, tilsættere de andre ingredienser og rører det sammen med en grydeske, for du kan ikke have fingrene i det

Hæver i køleskabet natten over...

Om morgene tænder du ovnen på 200 grader. Sætter bollerne på en bradepande med bagepapir med to skeer, du kan stadig ikke bruge hænderne fordi den er så klistret. Jeg plejer at smøre lidt vand ud over med hænderne, så bliver de lidt bløde i overfladen og nogle gange sætter jeg en skål vand i bunden af ovnen, så der dannes damp jeg bager dem i 15-20 minutter, alt efter hvor store de er.

Det hænder, at jeg putter nogle hakkede nødder, mandler, sesam, birkes eller revet gulerod i, hvis de skal være lidt anderledes end normalt

Håber det er til at forstå, ellers spørger du bare

Anmeld

18. november 2012

Muffin_girl

tarkoflen skriver:

Ja selvfølgelig

1/2 pakke gær
1/2 liter vand
1 tsk salt
1 spsk olie
Ca 125 g havregryn ( jeg bruger de grove, men det er bare fordi det er det skabet ideholder)
Ca. 400 g mel

Det skal være en virkelig klistret dej! Du opløser gæren i vandet, tilsættere de andre ingredienser og rører det sammen med en grydeske, for du kan ikke have fingrene i det

Hæver i køleskabet natten over...

Om morgene tænder du ovnen på 200 grader. Sætter bollerne på en bradepande med bagepapir med to skeer, du kan stadig ikke bruge hænderne fordi den er så klistret. Jeg plejer at smøre lidt vand ud over med hænderne, så bliver de lidt bløde i overfladen og nogle gange sætter jeg en skål vand i bunden af ovnen, så der dannes damp jeg bager dem i 15-20 minutter, alt efter hvor store de er.

Det hænder, at jeg putter nogle hakkede nødder, mandler, sesam, birkes eller revet gulerod i, hvis de skal være lidt anderledes end normalt

Håber det er til at forstå, ellers spørger du bare

Jeg har lavet dem og sat dem i køleskabet Så det glæder jeg mig til.. Jeg håber ikke at dejen er for flydende.. Men du sagde jo klistret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.