Madplaner med ALLE dagens måltider (for at spare)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

tarkoflen

Frøken J. skriver:

Jamen det blev billigt, synes jeg. 104 for bleer og skumklude i Aldi, men bleerne og kludene burde holde i 2 uger, da vi havde lidt i forvejen af begge. Cirka 400 kroner i netto, hvilket jeg blev meget overrasket over, fordi det var så billigt! Og deraf er der et par ting vi ikke skal købe næste uge, fx vanish, MME mm. Jeg mangler jo så stadig at handle ind til 3x aftensmad, men det burde ikke blive dyrt, jeg satser på at holde mig på 700 kroner/ugen, for det passer med 3000 om måneden. Så der er 200 tilbage, og det burde lade sig gøre :-) Især med tanke på at det så er billigere næste uge. Meget tilfreds!

Også over tunsalaten, i øvrigt. Der er i hvert fald dobbelt så meget som i sådan en bøtte (og vi køber endda den billigste, budget), og det har kostet cirka det samme som én bøtte :-)

Nej det var slet ikke slemt! Fedt at du kunne gøre det så billigt!

Og ja er hjemmelavet tunsalat ikke bare lækkert elsker det! Hvad har du puttet i? Æggesalat med æbler i smager også bare helt fantastisk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Zelinasmor

Frøken J. skriver:

Vi bruger (stadig) for mange penge på madbudgettet Så jeg kunne godt tænke mig at se jeres madplaner for 1 eller 2 uger af gangen, men med alle dagens måltider - altså morgen, middag, aften og mellemmåltider, evt. også snacks. For jeg har virkelig brug for at få forklaret på idiotniveau, hvordan man kan få det til at løbe rundt for fx under 3000 om måneden.

Vi er 2 voksne og en 1-årig. Hun skal have madpakke med i vuggestuen (frokost og eftermiddag). Min kæreste køber ofte frokost på arbejde for egne penge, og jeg går hjemme.

Hvad fanden spiser i for at holde budgettet så lavt?? Vi kan SAGTENS bruge 4000 om måneden, det er godt nok inklusive husholdning (altså WC-papir og alt det stads), men det er ikke inklusive bleer, MME og skumklude som går fra en separat konto. Ville være lykkelig hvis det kunne gøres for max 3000!

Så evt. også hvad for noget husholdning i køber.Og måske også hvor i handler. Hvis i gider - Så er i jeres vægt værd i guld

Vores madplan ser sådan her ud for resten af ugen:

I dag: Rugbrød m. varm leverpostej/bacon/champignon, hjemmelavet skinkesalat.

Torsdag: Hjemmelavede tarteletter

Fredag: rester fra torsdag

Lørdag: Oksemedaljoner med ovnkartofler

Søndag: Panerede snitzler med fritter og bernaise

Foruden det har jeg i dag købt:

2 pakker rugbrød

Øko gær

Hvedemel

2 x partypølser

2 x skinkestrimler

2x pizzasauce

reven ost

Alm cola og cola light 2 liters

Smør

2x margarine flydende

tunsalat

Leverpostej

Agurk

2x Mælk

vådservietter

Der er købt mad ind til en uge (både kylling, oksemedaljoner, snitzler, fritter, kartofler, bernaisesovs, tarteletbunde og asparges som er fra madplanen) + (Jeg bager boller, pølsehorn og pizzasnegle til mellemmåltider og morgenmad)

For alt det, også aftensmaden til hele ugen, kom jeg af med 432kr i Netto 

Anmeld

31. oktober 2012

EnGodMor

MortilMogL skriver:

Vi er to voksne og tre børn (to ble-børn, hvor afbden ene får mme).

Vi kører i lidl engang om ugen med en sedl på det vi skal have købt.

Vi bruger ca 700-800 kr om ugen for mad, husholdning og bleer osv.

- vi laver stort set aldrig mad til to dage.

vi har de sidste par mdr gjort det på denne måde med et ugentlig indkøb så frister det heller ikke sådan med impuls køb.

Det ved jeg ikke om i allerede gør nu?

Vi laver os madplan til en uge a gangen med ALT i fakte ga vi fx 700 ca kr for ALT  til en uge...

Prøvede så ugen after og købe præcist det samme i lidl, og der ga vi kun 500 ca kr.

Vi sparer ikke på noget, vi lever kun en gang, køber hvad vi vil ha, dog lever vi meget sundt, og sukker høllæj bliver holdt meget nede her.

Men ALT  husholdning, madvarer, kattemad osv, bruger vi 4000 om måneden

Anmeld

31. oktober 2012

Team Putte

Frøken J. skriver:

Vi spiser ikke rigtig kødpålæg, vi er mest til det smørbare. Det er også nemmest, fordi det er det ROse får. Altså diverse tunsalat, makrelsalat, leverpostej osv., og det synes jeg tit er svært at finde billigt Hvad spiser i til mellemmåltider?

Jeg tror også det er fordi vi begge har en ret stor appetit, så vi laver ofte mad til mere end 2 personer, og så løber det selvfølgelig op. Sundhed er normalt et must, men i og med Rose pt NÆGTER at spise grøntsager, har vi næsten opgivet, fordi hvis vi laver to forskellige retter vil hun ikke spise sit eget fordi vi får noget andet Men vil meget gerne have fat i alt det grønne igen. Jeg har bare stadig graviditetsmadlede overfor grøntsager!

Hvordan gør du forstgrønt lækkert? Jeg synes nemlig tit det bliver klamt og vandet og ad

Morgenmaden skal vi nok begge blive bedre til at spise havregrød eller gryn, du har ret, det er meget billigt!

Vi laver ik madplan, jeg handler bare tilbud i stor stil og fylder fryseren

Men vil da lige fortælle hvordan du får frostgrøntsager gode Først så skal du holde dig fra de billige blandinger og købe de dyre på tilbud! Der er virkelig meget at hente der, men det kræver fryseplads! Så koger du vandet op med lidt salt, hælder grøntsagerne i, lad det koge op igen og så småkoge i 5 min.. Så er der gode grøntsager med bid i

Anmeld

31. oktober 2012

oerbaek

Nu har jeg ikke læst de andre svar men vi bruger max 4000 kr om måneden. vi har et budget der hedder 1000 kr pr uge inc. ALT også bleer husholdning osv. 

Jeg handler så vidt det er muligt 1 gang om ugen, og det bliver tit omkring 800 kr. pr uge.

Vi laver ikke madplan i øjeblikket men handler i Netto, fakta og rema hvor tingene er billigere end feks. de store supermarkeder. 

Vi er en familie med 3 børn 2 voksne og en hund. 

Anmeld

31. oktober 2012

An&Jo

Frøken J. skriver:

Kender følelsen! Hehe

Jaa, synes nogengange det hele går til mad, og vi har ovenikøbet madplaner..

Anmeld

31. oktober 2012

LykkeB

An&Jo skriver:

wauw, hvoprdan kan du handle til 5 dage for så lidt?? :O
Jeg er målløs må jeg indrømme..

Vi bruger minimum 800kr på mad om ugen og det synes jeg er vanvittigt.. og har altid sagt at så meget skulle vi ikke bruge så længej eg er på su.. vi bruger jo faktisk os de "sjove" penge på mad nogengange..

Køber det på bud. Men vil også sige, det er ikke hver uge at jeg kan gøre det så billigt og så får vi ikke kød hver dag, måske også derfor?? 

Anmeld

31. oktober 2012

An&Jo

LykkeB skriver:

Køber det på bud. Men vil også sige, det er ikke hver uge at jeg kan gøre det så billigt og så får vi ikke kød hver dag, måske også derfor?? 

ja måske det er derfor..

min kæreste vil have kød, og bliver nærmest sur og fornærmet hvis der ikke er kød til..

Anmeld

31. oktober 2012

Silas&Mille

Super tråd

Fik nogle rigtig gode fif til at leve billigt
Tak de damer.

Anmeld

31. oktober 2012

LykkeB

An&Jo skriver:

ja måske det er derfor..

min kæreste vil have kød, og bliver nærmest sur og fornærmet hvis der ikke er kød til..

Hehe. Det vil han altså også helst herhjemme. Men hvis jeg skal lave mad hver dag og han aldrig kan bestemme sig for hvad vi skal have, ja så er det altså mig der bestemmer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.