Frøken J. skriver:
Vi bruger (stadig) for mange penge på madbudgettet
Så jeg kunne godt tænke mig at se jeres madplaner for 1 eller 2 uger af gangen, men med alle dagens måltider - altså morgen, middag, aften og mellemmåltider, evt. også snacks. For jeg har virkelig brug for at få forklaret på idiotniveau, hvordan man kan få det til at løbe rundt for fx under 3000 om måneden.
Vi er 2 voksne og en 1-årig. Hun skal have madpakke med i vuggestuen (frokost og eftermiddag). Min kæreste køber ofte frokost på arbejde for egne penge, og jeg går hjemme.
Hvad fanden spiser i for at holde budgettet så lavt?? Vi kan SAGTENS bruge 4000 om måneden, det er godt nok inklusive husholdning (altså WC-papir og alt det stads), men det er ikke inklusive bleer, MME og skumklude som går fra en separat konto. Ville være lykkelig hvis det kunne gøres for max 3000!
Så evt. også hvad for noget husholdning i køber.Og måske også hvor i handler. Hvis i gider - Så er i jeres vægt værd i guld 
Vores madplan ser sådan her ud for resten af ugen:
I dag: Rugbrød m. varm leverpostej/bacon/champignon, hjemmelavet skinkesalat.
Torsdag: Hjemmelavede tarteletter
Fredag: rester fra torsdag
Lørdag: Oksemedaljoner med ovnkartofler
Søndag: Panerede snitzler med fritter og bernaise
Foruden det har jeg i dag købt:
2 pakker rugbrød
Øko gær
Hvedemel
2 x partypølser
2 x skinkestrimler
2x pizzasauce
reven ost
Alm cola og cola light 2 liters
Smør
2x margarine flydende
tunsalat
Leverpostej
Agurk
2x Mælk
vådservietter
Der er købt mad ind til en uge (både kylling, oksemedaljoner, snitzler, fritter, kartofler, bernaisesovs, tarteletbunde og asparges som er fra madplanen) + (Jeg bager boller, pølsehorn og pizzasnegle til mellemmåltider og morgenmad)
For alt det, også aftensmaden til hele ugen, kom jeg af med 432kr i Netto