Madplaner med ALLE dagens måltider (for at spare)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2012

Lullaby

En typisk madplan for os kan være:

Mandag: Schnitzler med enten kartoffelbåde eller kartofler, bearnaise og grønt

Tirsdag: Hjemmelavet lasagne med flutes

Onsdag: Krebinetter med dampede gulerødder og kartofler

Torsdag: Koteletter i fad med ris

Fredag: Rugbrød

Lørdag: Kalkunret

Søndag: Suppe

Her spiser vi enten rester til frokost eller rugbrød.

Vi er 4 men kun 3 af os skal have madpakke med.

Vi bruger nok omkring 3-3500 om mdr på fornødenheder. Vi har købt en halv gris og 10 kg oksefars som vi har i fryseren og så køber vi frostgrønt og frostvarer når der er tilbud på flere

Angående pålæg så køber vi fedtfattigt i netto. Det koster lidt mere men kan simpelthen ikke fordrage alt det der fedt i det alm. billige pålæg. Den ældste er rimeliig kræsen så hendes madpakke består som regel af hamburryg, pølse af en art, frugt og noget grønsagsværk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Nadia&Daniel

Frøken J. skriver:

Vi bruger (stadig) for mange penge på madbudgettet Så jeg kunne godt tænke mig at se jeres madplaner for 1 eller 2 uger af gangen, men med alle dagens måltider - altså morgen, middag, aften og mellemmåltider, evt. også snacks. For jeg har virkelig brug for at få forklaret på idiotniveau, hvordan man kan få det til at løbe rundt for fx under 3000 om måneden.

Vi er 2 voksne og en 1-årig. Hun skal have madpakke med i vuggestuen (frokost og eftermiddag). Min kæreste køber ofte frokost på arbejde for egne penge, og jeg går hjemme.

Hvad fanden spiser i for at holde budgettet så lavt?? Vi kan SAGTENS bruge 4000 om måneden, det er godt nok inklusive husholdning (altså WC-papir og alt det stads), men det er ikke inklusive bleer, MME og skumklude som går fra en separat konto. Ville være lykkelig hvis det kunne gøres for max 3000!

Så evt. også hvad for noget husholdning i køber.Og måske også hvor i handler. Hvis i gider - Så er i jeres vægt værd i guld

Må følge med her.. Vi bruger imellem 4-5000.- hver mdr. incl. alt det du skrive SAMT bleer og det der høre med der..

Anmeld

29. oktober 2012

Fenja09

Herhjemme er vi to voksne og 1 barn på 1 år. Manden spiser ALTID havregryn til morgenmad og jeg spiser ikke morgenmad, men frokost. Manden får rugbrød med pålæg, rester fra dagen før eller sandwich med på arbejde. Jeg tager en rugbrødsmad eller hjemmebagt brød. Man kan spare rigtig meget ved at bage selv. Alberte spiser i dp´en, og det er med i "pakken", så det er ikke noget vi betaler for fra dag til dag.

Vi køber som hovedregel kun ind en gang om ugen, og kødet vi køber skal helst være til 14 dage. Hver Fredag køber vi fisk ved fiskehandleren.

Vores aftensmad -plan fra sidste uge, så sådan her ud:

Mandag - Chili Sin Carne/ Spaghetti og kødsovs

Tirsdag - Græske frikadeller, bulgur og tzatziki

Onsdag - Lasagne m. kylling og spinat

Torsdag - Rugbrød

Fredag - Fiskefiletter m. persillesovs og kartofler

Lørdag - Flæskesteg m. det hele

Søndag - Biksemad/rester

Jeg vil tro at vi bruger i omegnen af 700 kr om ugen på mad og husholdning. Nogle gange er det meget mere, men det kommer også an på hvad vi har lyst til. Synes dog at det er rart at spare på madbudgettet.

Hvis i er glade for tunsalat, så kan du overveje at lave det selv - både det og æggesalat smager langt bedre hjemmelavet og er også billigere end at købe det færdiglavet.

/Fenja

Anmeld

30. oktober 2012

Kamilla-m

Vi er to voksne og tre børn (to ble-børn, hvor afbden ene får mme).

Vi kører i lidl engang om ugen med en sedl på det vi skal have købt.

Vi bruger ca 700-800 kr om ugen for mad, husholdning og bleer osv.

- vi laver stort set aldrig mad til to dage.

vi har de sidste par mdr gjort det på denne måde med et ugentlig indkøb så frister det heller ikke sådan med impuls køb.

Det ved jeg ikke om i allerede gør nu?

Anmeld

31. oktober 2012

Frøken J.

Fenja09 skriver:

Herhjemme er vi to voksne og 1 barn på 1 år. Manden spiser ALTID havregryn til morgenmad og jeg spiser ikke morgenmad, men frokost. Manden får rugbrød med pålæg, rester fra dagen før eller sandwich med på arbejde. Jeg tager en rugbrødsmad eller hjemmebagt brød. Man kan spare rigtig meget ved at bage selv. Alberte spiser i dp´en, og det er med i "pakken", så det er ikke noget vi betaler for fra dag til dag.

Vi køber som hovedregel kun ind en gang om ugen, og kødet vi køber skal helst være til 14 dage. Hver Fredag køber vi fisk ved fiskehandleren.

Vores aftensmad -plan fra sidste uge, så sådan her ud:

Mandag - Chili Sin Carne/ Spaghetti og kødsovs

Tirsdag - Græske frikadeller, bulgur og tzatziki

Onsdag - Lasagne m. kylling og spinat

Torsdag - Rugbrød

Fredag - Fiskefiletter m. persillesovs og kartofler

Lørdag - Flæskesteg m. det hele

Søndag - Biksemad/rester

Jeg vil tro at vi bruger i omegnen af 700 kr om ugen på mad og husholdning. Nogle gange er det meget mere, men det kommer også an på hvad vi har lyst til. Synes dog at det er rart at spare på madbudgettet.

Hvis i er glade for tunsalat, så kan du overveje at lave det selv - både det og æggesalat smager langt bedre hjemmelavet og er også billigere end at købe det færdiglavet.

/Fenja

Hvor meget brugte i på den her madplan? Jeg tænker lidt at vi kan få noget lignende denne uge, det lyder nemlig lækkert :-)

Anmeld

31. oktober 2012

Frøken J.

Tak for alle jeres input piger!!! Vil nu vove mig ud og handle ind i dag. Nu har vi desværre ikke bil, så det er ikke realistisk at tilbudsjagte i forskellige butikker, desværre. Også meget begrænset fryserplads! Men nu vil jeg handle ind for en halv uge for aftensmad, og så de fleste helugevare. Og vil lave egen tunsalat til Rose :-)

Vores madplan for ugen ser sådan ud:

Onsdag: Lasagne med tomatsalat

Torsdag: Fiskefileter med persillesovs og kartofler

Fredag: Rester

Lørdag: Rugbrød

Søndag: Flæskesteg med tilbehør

Mandag: Krebinetter med dampede gulerødder og kartofler

Tirsdag: Frikadeller og kartofler med brun sauce

Og min indkøbsliste for i dag ser sådan ud - Handle ikke for alle ugens dage aftensmad i dag, det kan jeg ikke bære.

2 x sødmælk
3 x letmælk
Gulerødder
Æbler
Creme Fraiche
Dipmix
Rugbrød
Smør
Makrelsalat
Leverpostej
Iceberg
Agurk
Rullepølse
En anden kødpålæg
Frugtstænger
Fiskefileter
1 kg kartofler
500 gram hakket oksekød
Et bundt persille
1 dåse tomatpure
150 gram revet ost
En pose løg
Tomater
Mozzarella
Bananer
Bleer
Skumklude
MME
Vanish

Anmeld

31. oktober 2012

An&Jo

LykkeB skriver:

Her bruger vi ca 2500kr om måneden og jeg synes faktisk vi spiser det vi har lyst til. Dog køber vi tit bleer når vi er i tyskland, der kan man tit få 3 pakker libero for 130kr - og så sparer man jo det i lang tid! Så køber vi tit ting når de er på tilbud og så i fryseren med det. 

Vi handler meget i fakta og for en uge kun med mad og drikkevarer bruger vi ca. 400kr. 

I denne her uge til aftensmad skal vi have: 

Chili con carne - Bønnesuppe - Speghetti bolognese - Lam og kartofler - Fiskefrikadeller og Kartofler, det er dog kun for 5 dage, men brugte også kun 260 kr i dag. 

I ugens løb skal vi jo så bruge oksekød to gange, så køber jeg 1000g. da det jo er langt billigere. Kartofler får vi også i to dage. Der udover i dag købte jeg : Hyldeblomstsaft, 3 liter mælk, ost, riskiks, semper babygrød, frugt, grøntsager, gær, bearnaisesovs, rugbrød, markrel, maynaise, yoghurt og alt det + mad i ugens løb 260kr. det er virkelig billigt! Jeg går selvfølgelig også efter det der er på tilbud, men synes også at det er det hver. 

BAG brød selv, hold nu op man sparer mange penge! Lav en madplan, hvor man kan bruge mange af de samme ingredienser i flere dage, det sparer man også meget på. 

Til morgenmad - får vi enten hjemmebagteboller, yoghurt, havregryn/grød, øllebrød osv. 

Frokost er det enten rester fra dagen før, eller rugbrød med pålæg. 

Håber det gav et lille indblik, det kan sagtens lade sig gøre at leve godt og samtidig bruge for under 3000 kr 

wauw, hvoprdan kan du handle til 5 dage for så lidt?? :O
Jeg er målløs må jeg indrømme..

Vi bruger minimum 800kr på mad om ugen og det synes jeg er vanvittigt.. og har altid sagt at så meget skulle vi ikke bruge så længej eg er på su.. vi bruger jo faktisk os de "sjove" penge på mad nogengange..

Anmeld

31. oktober 2012

tarkoflen

Frøken J. skriver:

Tak for alle jeres input piger!!! Vil nu vove mig ud og handle ind i dag. Nu har vi desværre ikke bil, så det er ikke realistisk at tilbudsjagte i forskellige butikker, desværre. Også meget begrænset fryserplads! Men nu vil jeg handle ind for en halv uge for aftensmad, og så de fleste helugevare. Og vil lave egen tunsalat til Rose :-)

Vores madplan for ugen ser sådan ud:

Onsdag: Lasagne med tomatsalat

Torsdag: Fiskefileter med persillesovs og kartofler

Fredag: Rester

Lørdag: Rugbrød

Søndag: Flæskesteg med tilbehør

Mandag: Krebinetter med dampede gulerødder og kartofler

Tirsdag: Frikadeller og kartofler med brun sauce

Og min indkøbsliste for i dag ser sådan ud - Handle ikke for alle ugens dage aftensmad i dag, det kan jeg ikke bære.

2 x sødmælk
3 x letmælk
Gulerødder
Æbler
Creme Fraiche
Dipmix
Rugbrød
Smør
Makrelsalat
Leverpostej
Iceberg
Agurk
Rullepølse
En anden kødpålæg
Frugtstænger
Fiskefileter
1 kg kartofler
500 gram hakket oksekød
Et bundt persille
1 dåse tomatpure
150 gram revet ost
En pose løg
Tomater
Mozzarella
Bananer
Bleer
Skumklude
MME
Vanish

Det lyder som en god plan du har fået lavet

Og hjemmelavet tunsalat smager bare så meget bedre end den købte det håber jeg også Rose synes

Er spændt på, hvad du kommer af med for dine indkøb...

Jeg glemte at skrive til dig, at vi engang imellem laver buffet til aftensmad... Det er hvis vi har et par smårester, hvor der ikke er nok til os begge af et måltid, så deler vi de smårester og supplere evt med lidt brød eller grøntsager, så går der mindst muligt til spilde

Anmeld

31. oktober 2012

Frøken J.

tarkoflen skriver:

Det lyder som en god plan du har fået lavet

Og hjemmelavet tunsalat smager bare så meget bedre end den købte det håber jeg også Rose synes

Er spændt på, hvad du kommer af med for dine indkøb...

Jeg glemte at skrive til dig, at vi engang imellem laver buffet til aftensmad... Det er hvis vi har et par smårester, hvor der ikke er nok til os begge af et måltid, så deler vi de smårester og supplere evt med lidt brød eller grøntsager, så går der mindst muligt til spilde

Jamen det blev billigt, synes jeg. 104 for bleer og skumklude i Aldi, men bleerne og kludene burde holde i 2 uger, da vi havde lidt i forvejen af begge. Cirka 400 kroner i netto, hvilket jeg blev meget overrasket over, fordi det var så billigt! Og deraf er der et par ting vi ikke skal købe næste uge, fx vanish, MME mm. Jeg mangler jo så stadig at handle ind til 3x aftensmad, men det burde ikke blive dyrt, jeg satser på at holde mig på 700 kroner/ugen, for det passer med 3000 om måneden. Så der er 200 tilbage, og det burde lade sig gøre :-) Især med tanke på at det så er billigere næste uge. Meget tilfreds!

Også over tunsalaten, i øvrigt. Der er i hvert fald dobbelt så meget som i sådan en bøtte (og vi køber endda den billigste, budget), og det har kostet cirka det samme som én bøtte :-)

Anmeld

31. oktober 2012

Frøken J.

An&Jo skriver:

wauw, hvoprdan kan du handle til 5 dage for så lidt?? :O
Jeg er målløs må jeg indrømme..

Vi bruger minimum 800kr på mad om ugen og det synes jeg er vanvittigt.. og har altid sagt at så meget skulle vi ikke bruge så længej eg er på su.. vi bruger jo faktisk os de "sjove" penge på mad nogengange..

Kender følelsen! Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.