LykkeB skriver:
Her bruger vi ca 2500kr om måneden og jeg synes faktisk vi spiser det vi har lyst til. Dog køber vi tit bleer når vi er i tyskland, der kan man tit få 3 pakker libero for 130kr - og så sparer man jo det i lang tid! Så køber vi tit ting når de er på tilbud og så i fryseren med det.
Vi handler meget i fakta og for en uge kun med mad og drikkevarer bruger vi ca. 400kr.
I denne her uge til aftensmad skal vi have:
Chili con carne - Bønnesuppe - Speghetti bolognese - Lam og kartofler - Fiskefrikadeller og Kartofler, det er dog kun for 5 dage, men brugte også kun 260 kr i dag.
I ugens løb skal vi jo så bruge oksekød to gange, så køber jeg 1000g. da det jo er langt billigere. Kartofler får vi også i to dage. Der udover i dag købte jeg : Hyldeblomstsaft, 3 liter mælk, ost, riskiks, semper babygrød, frugt, grøntsager, gær, bearnaisesovs, rugbrød, markrel, maynaise, yoghurt og alt det + mad i ugens løb 260kr. det er virkelig billigt! Jeg går selvfølgelig også efter det der er på tilbud, men synes også at det er det hver.
BAG brød selv, hold nu op man sparer mange penge! Lav en madplan, hvor man kan bruge mange af de samme ingredienser i flere dage, det sparer man også meget på.
Til morgenmad - får vi enten hjemmebagteboller, yoghurt, havregryn/grød, øllebrød osv.
Frokost er det enten rester fra dagen før, eller rugbrød med pålæg.
Håber det gav et lille indblik, det kan sagtens lade sig gøre at leve godt og samtidig bruge for under 3000 kr 
Jeg er målløs må jeg indrømme..
Vi bruger minimum 800kr på mad om ugen og det synes jeg er vanvittigt.. og har altid sagt at så meget skulle vi ikke bruge så længej eg er på su..
vi bruger jo faktisk os de "sjove" penge på mad nogengange..