Madplaner med ALLE dagens måltider (for at spare)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.869 visninger
54 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Frøken J.

Vi bruger (stadig) for mange penge på madbudgettet Så jeg kunne godt tænke mig at se jeres madplaner for 1 eller 2 uger af gangen, men med alle dagens måltider - altså morgen, middag, aften og mellemmåltider, evt. også snacks. For jeg har virkelig brug for at få forklaret på idiotniveau, hvordan man kan få det til at løbe rundt for fx under 3000 om måneden.

Vi er 2 voksne og en 1-årig. Hun skal have madpakke med i vuggestuen (frokost og eftermiddag). Min kæreste køber ofte frokost på arbejde for egne penge, og jeg går hjemme.

Hvad fanden spiser i for at holde budgettet så lavt?? Vi kan SAGTENS bruge 4000 om måneden, det er godt nok inklusive husholdning (altså WC-papir og alt det stads), men det er ikke inklusive bleer, MME og skumklude som går fra en separat konto. Ville være lykkelig hvis det kunne gøres for max 3000!

Så evt. også hvad for noget husholdning i køber.Og måske også hvor i handler. Hvis i gider - Så er i jeres vægt værd i guld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Dinna88

Herhjemme er vi to studerende uden SU lån = få penge til mad.

Vi smider 2000 kr. på madfronten hver, men 400 af dem ryger til en juleopsparing. 

Så vi bruger MAKS 1600 kr. på mad hver måned. Vi køber økologisk når det er på tilbud eller hvis prisforskellen er maks 2-3 kr. Og det er ofte.

Morgenmad: havregrød på min front, havregryn med mælk (hvis der er rester af mælk) til Dan eller youghurt. Havregryn koster 7-8-9 kr. og der er til lang tid. 

Til frokost spiser vi altid rugbrød med iceberg salat + pålæg. I føtex har de 800 eller 900 g. rugbrød med hørfrø (mener jeg) til 14 kr. Det bliver ikke tørt, det er store stykker og det smager super godt.

I føtex er de begyndt at smide alle deres snart-for-gamle varer i en køler, og den er vi store fans af 3-stjernet pålæg for 5 og 7 kr. 12 øko æg til 15 kr. OSV!  vi holder os f.eks. fra smørreost fordi det koster knaster. Derudover har vi altid en skæreost, da de kan findes til INGEN penge selvom fedtindholdet er lavt imens proteinindholdet er højt.

Fakta og rema 1000 har som regel nedsat køs. herhjemme spiser vi kun kylling og fisk. god kylling og fisk. Intet på frost, kylling uden lage osv. 

Hvordan kan vi leve for under 1600 kr? Tja... Vi laver ikke madplaner. Vi laver til to dage ad gangen - uden undtagelser! størstedelen af vores indkøb er nedsatte varer eller tilbud. Vi spiser næsten aldrig sauce både fordi det er krævende (vi har TO kogeplader) det er dyrt og så er det ikke nødvendigvis sundt. Vi spiser til vi er mætte, og ikke mere. Dan var i mili før han kendte mig, og da lærte han "spis ALT hvad du kan, HURTIGST muligt", men den gik ikke mere. Han spiser til han er mæt, ikke mere. Og det samme her. Så er der til to dage i træk. 

Grøntsager køber vi desuden på frost til f.eks. wok. Rema1000 har billige, der er økologiske.

Før levede vi vegetarisk. Men jeg blev bedt om at spise kylling og fisk af min læge. Dette har, overraskende nok, ikke øget antallet af kroner vi bruger på mad.

Hvis du har spørgsmål, så skriv endelig. JEg ved at du går op i sundhed - ligeledes gør vi herhjemme. For at vi må spise slik og drikke cola (upserne herhjemme) SKAL vi gøre os fortjent til det gennem sund kost.

Anmeld

29. oktober 2012

Dinna88

Og snacks er herhjemme gulerødder og knækbrød med ost. Knækbrøs koster 7 kr i Aldi, for noget virkelig lækkert noget!!

Anmeld

29. oktober 2012

B&J

Jamen vi spiser tit 2 ting af gangen....

mandag kålgryde

tirsdag rester

onsdag lasagne

torsdag Rester

fredag Bøf med løg

lørdag Bras kratofler med æg...

søndag Mørbrad med pikant ost tørrede tomater bacon omkring med kartofler i ovnen

her er der feks en uges mad...

ALT svine kød oksekød er under 10% fedt og jeg køber det ALTID på tilbud så det hedder max 25kr for fars

også alle andre ting køber vi altid på tilbud altid jeg er god til at jagte de tilbud....

og det køber jeg til en uge....  og når jeg køber kødes på tibud køber jeg altid min 6 pakker fordi så har jeg til resten af månede evt til næste månede så spare man på den måde...

og vi bruger max 500kr om ugen...

Anmeld

29. oktober 2012

Frøken J.

B&J skriver:

Jamen vi spiser tit 2 ting af gangen....

mandag kålgryde

tirsdag rester

onsdag lasagne

torsdag Rester

fredag Bøf med løg

lørdag Bras kratofler med æg...

søndag Mørbrad med pikant ost tørrede tomater bacon omkring med kartofler i ovnen

her er der feks en uges mad...

ALT svine kød oksekød er under 10% fedt og jeg køber det ALTID på tilbud så det hedder max 25kr for fars

også alle andre ting køber vi altid på tilbud altid jeg er god til at jagte de tilbud....

og det køber jeg til en uge....  og når jeg køber kødes på tibud køber jeg altid min 6 pakker fordi så har jeg til resten af månede evt til næste månede så spare man på den måde...

og vi bruger max 500kr om ugen...

Men hvad så med dagens andre måltider?

Anmeld

29. oktober 2012

Hvem?

Frøken J. skriver:

Vi bruger (stadig) for mange penge på madbudgettet Så jeg kunne godt tænke mig at se jeres madplaner for 1 eller 2 uger af gangen, men med alle dagens måltider - altså morgen, middag, aften og mellemmåltider, evt. også snacks. For jeg har virkelig brug for at få forklaret på idiotniveau, hvordan man kan få det til at løbe rundt for fx under 3000 om måneden.

Vi er 2 voksne og en 1-årig. Hun skal have madpakke med i vuggestuen (frokost og eftermiddag). Min kæreste køber ofte frokost på arbejde for egne penge, og jeg går hjemme.

Hvad fanden spiser i for at holde budgettet så lavt?? Vi kan SAGTENS bruge 4000 om måneden, det er godt nok inklusive husholdning (altså WC-papir og alt det stads), men det er ikke inklusive bleer, MME og skumklude som går fra en separat konto. Ville være lykkelig hvis det kunne gøres for max 3000!

Så evt. også hvad for noget husholdning i køber.Og måske også hvor i handler. Hvis i gider - Så er i jeres vægt værd i guld

Her handler vi ind én gang om ugen og det blir til en 6-700 pr. uge - det er alt mad, vaksepulver o.s.v. - dog ikke bleer, da man ikke kan købe Pampers i Rema1000

Vi er to voksne og to børn og 1 hund - vores madplan i sidste uge var:

- Lasange med flutes og salat
- Mørbradgryde med kartoffelmos
- Kyllingefilet med pasta
- Svensk pølseret
- Tarteletter
- Frikadeller og kartofler

Anmeld

29. oktober 2012

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Herhjemme er vi to studerende uden SU lån = få penge til mad.

Vi smider 2000 kr. på madfronten hver, men 400 af dem ryger til en juleopsparing. 

Så vi bruger MAKS 1600 kr. på mad hver måned. Vi køber økologisk når det er på tilbud eller hvis prisforskellen er maks 2-3 kr. Og det er ofte.

Morgenmad: havregrød på min front, havregryn med mælk (hvis der er rester af mælk) til Dan eller youghurt. Havregryn koster 7-8-9 kr. og der er til lang tid. 

Til frokost spiser vi altid rugbrød med iceberg salat + pålæg. I føtex har de 800 eller 900 g. rugbrød med hørfrø (mener jeg) til 14 kr. Det bliver ikke tørt, det er store stykker og det smager super godt.

I føtex er de begyndt at smide alle deres snart-for-gamle varer i en køler, og den er vi store fans af 3-stjernet pålæg for 5 og 7 kr. 12 øko æg til 15 kr. OSV!  vi holder os f.eks. fra smørreost fordi det koster knaster. Derudover har vi altid en skæreost, da de kan findes til INGEN penge selvom fedtindholdet er lavt imens proteinindholdet er højt.

Fakta og rema 1000 har som regel nedsat køs. herhjemme spiser vi kun kylling og fisk. god kylling og fisk. Intet på frost, kylling uden lage osv. 

Hvordan kan vi leve for under 1600 kr? Tja... Vi laver ikke madplaner. Vi laver til to dage ad gangen - uden undtagelser! størstedelen af vores indkøb er nedsatte varer eller tilbud. Vi spiser næsten aldrig sauce både fordi det er krævende (vi har TO kogeplader) det er dyrt og så er det ikke nødvendigvis sundt. Vi spiser til vi er mætte, og ikke mere. Dan var i mili før han kendte mig, og da lærte han "spis ALT hvad du kan, HURTIGST muligt", men den gik ikke mere. Han spiser til han er mæt, ikke mere. Og det samme her. Så er der til to dage i træk. 

Grøntsager køber vi desuden på frost til f.eks. wok. Rema1000 har billige, der er økologiske.

Før levede vi vegetarisk. Men jeg blev bedt om at spise kylling og fisk af min læge. Dette har, overraskende nok, ikke øget antallet af kroner vi bruger på mad.

Hvis du har spørgsmål, så skriv endelig. JEg ved at du går op i sundhed - ligeledes gør vi herhjemme. For at vi må spise slik og drikke cola (upserne herhjemme) SKAL vi gøre os fortjent til det gennem sund kost.

Vi spiser ikke rigtig kødpålæg, vi er mest til det smørbare. Det er også nemmest, fordi det er det ROse får. Altså diverse tunsalat, makrelsalat, leverpostej osv., og det synes jeg tit er svært at finde billigt Hvad spiser i til mellemmåltider?

Jeg tror også det er fordi vi begge har en ret stor appetit, så vi laver ofte mad til mere end 2 personer, og så løber det selvfølgelig op. Sundhed er normalt et must, men i og med Rose pt NÆGTER at spise grøntsager, har vi næsten opgivet, fordi hvis vi laver to forskellige retter vil hun ikke spise sit eget fordi vi får noget andet Men vil meget gerne have fat i alt det grønne igen. Jeg har bare stadig graviditetsmadlede overfor grøntsager!

Hvordan gør du forstgrønt lækkert? Jeg synes nemlig tit det bliver klamt og vandet og ad

Morgenmaden skal vi nok begge blive bedre til at spise havregrød eller gryn, du har ret, det er meget billigt!

Anmeld

29. oktober 2012

Frøken J.

Hvem? skriver:

Her handler vi ind én gang om ugen og det blir til en 6-700 pr. uge - det er alt mad, vaksepulver o.s.v. - dog ikke bleer, da man ikke kan købe Pampers i Rema1000

Vi er to voksne og to børn og 1 hund - vores madplan i sidste uge var:

- Lasange med flutes og salat
- Mørbradgryde med kartoffelmos
- Kyllingefilet med pasta
- Svensk pølseret
- Tarteletter
- Frikadeller og kartofler

Tak for svaret! Er dog også interesseret i hvad i spiser over en hel dag, for jeg tænker det er meget relevant for at få en forståelse for hvordan det kan blive billigt, for de andre dagligvarer er nemlig en stor post for os også

Bliver det dyrt i kød når i får så mange forskellige kødretter på en uge?

Anmeld

29. oktober 2012

B&J

Frøken J. skriver:

Men hvad så med dagens andre måltider?

Morgenmad:

havregryn eller cornflakes med mælk og sukker

formiddag/Eftermiddagsmad:

min kæreste for ingen ting ønsker han ikke daniel spiser i dagplejen

og jeg spiser hjemme lavet boller

brian køber en pakke rugbrød og pålæg

og jeg køber tit en leverpostej og en lille bakke rugbrød

daniel spiser i dagplejen vi har altid lidt frugt her hjemme

og rugbrød igen køber vi på tilbud og pålæg ja der køber vi det vi ønsker... vi har en kasse her hjemme vi ligger 2000kr i og når månede er slut ja så er pengene væk men vi holder os kun til det....

Men ja vi spar rigtig mange penge på at købe stort ind og kun til en uge af gangen og det med stort ind er lige som med farsen...

cornflaksen er også den billige fra netto grynene er den fra aldi så vi tænker tit hvor vi køber ind osv...

så om lørdagen og søndagen bruger vi en del af dagen på at gå rund for at handle

Anmeld

29. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Frøken J. skriver:

Her i huset er der en regel : hvad der er i huset skal spises.

forstået sådan at vi ikke handler unødvendigt ind mælk og carl-emil produkter ( rugbrød pålæg osv ) kan handles i løbet af ugen hvis vi løber tør for det men ellers kun 1 gang om ugen handler jeg

Jeg har indført fast suppedag for det er super sundt og det er dejligt billigt, i denne uge bliver det Kartoffel broccoli suppe

Jeg har faktisk ingen madplan så kan ikke give dig en, men kan fortælle at vi lever godt, som i rigtig rigtig godt med økologiske grøntsager, meget varieret osv for 2500 pr mdr - herfra går der faktisk 650 ca på hundene til deres mad, så egentlig er det for 1850 pr mdr incl bleer og vådservietter

Men en rigtig god er regel er spis altid hver der er i huset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.