Dinna88 skriver:
Herhjemme er vi to studerende uden SU lån = få penge til mad.
Vi smider 2000 kr. på madfronten hver, men 400 af dem ryger til en juleopsparing.
Så vi bruger MAKS 1600 kr. på mad hver måned. Vi køber økologisk når det er på tilbud eller hvis prisforskellen er maks 2-3 kr. Og det er ofte.
Morgenmad: havregrød på min front, havregryn med mælk (hvis der er rester af mælk) til Dan eller youghurt. Havregryn koster 7-8-9 kr. og der er til lang tid.
Til frokost spiser vi altid rugbrød med iceberg salat + pålæg. I føtex har de 800 eller 900 g. rugbrød med hørfrø (mener jeg) til 14 kr. Det bliver ikke tørt, det er store stykker og det smager super godt.
I føtex er de begyndt at smide alle deres snart-for-gamle varer i en køler, og den er vi store fans af
3-stjernet pålæg for 5 og 7 kr. 12 øko æg til 15 kr. OSV! vi holder os f.eks. fra smørreost fordi det koster knaster. Derudover har vi altid en skæreost, da de kan findes til INGEN penge selvom fedtindholdet er lavt imens proteinindholdet er højt.
Fakta og rema 1000 har som regel nedsat køs. herhjemme spiser vi kun kylling og fisk. god kylling og fisk. Intet på frost, kylling uden lage osv.
Hvordan kan vi leve for under 1600 kr? Tja... Vi laver ikke madplaner. Vi laver til to dage ad gangen - uden undtagelser! størstedelen af vores indkøb er nedsatte varer eller tilbud. Vi spiser næsten aldrig sauce både fordi det er krævende (vi har TO kogeplader) det er dyrt og så er det ikke nødvendigvis sundt. Vi spiser til vi er mætte, og ikke mere. Dan var i mili før han kendte mig, og da lærte han "spis ALT hvad du kan, HURTIGST muligt", men den gik ikke mere. Han spiser til han er mæt, ikke mere. Og det samme her. Så er der til to dage i træk.
Grøntsager køber vi desuden på frost til f.eks. wok. Rema1000 har billige, der er økologiske.
Før levede vi vegetarisk. Men jeg blev bedt om at spise kylling og fisk af min læge. Dette har, overraskende nok, ikke øget antallet af kroner vi bruger på mad.
Hvis du har spørgsmål, så skriv endelig. JEg ved at du går op i sundhed - ligeledes gør vi herhjemme. For at vi må spise slik og drikke cola (upserne herhjemme) SKAL vi gøre os fortjent til det gennem sund kost.
Vi spiser ikke rigtig kødpålæg, vi er mest til det smørbare. Det er også nemmest, fordi det er det ROse får. Altså diverse tunsalat, makrelsalat, leverpostej osv., og det synes jeg tit er svært at finde billigt

Hvad spiser i til mellemmåltider?
Jeg tror også det er fordi vi begge har en ret stor appetit, så vi laver ofte mad til mere end 2 personer, og så løber det selvfølgelig op. Sundhed er normalt et must, men i og med Rose pt NÆGTER at spise grøntsager, har vi næsten opgivet, fordi hvis vi laver to forskellige retter vil hun ikke spise sit eget fordi vi får noget andet

Men vil meget gerne have fat i alt det grønne igen. Jeg har bare stadig graviditetsmadlede overfor grøntsager!
Hvordan gør du forstgrønt lækkert? Jeg synes nemlig tit det bliver klamt og vandet og ad

Morgenmaden skal vi nok begge blive bedre til at spise havregrød eller gryn, du har ret, det er meget billigt!