Pia skriver:
Vi har fået vores breve..
Vi kunne til sammen have fået godt 25000 kr udbetalt..
Men efter og have snakket med både bank mand og min svigerfar ( begge to personer vi altid bruger når det drejer sig om vejledening i forhold til økonomi)
Ja så lader vi vores penge stå...
Vores bank mand lagde meget stor vægt på, at det bare var et trick fra staten for og få lidt gang i økonomien igen her i disse trængte tider...
Og selvom vi har to andre gode pensions opsparinger, så ville han ikke råde os til og hæve dem..
så vi lader dem stå..
Pia...
Uha, det ville jeg ikke gøre. Alene skattefordelen (I får de første 15.00 ud til 35%) gør jo, at der er en kæmpe fordel i at hæve dem nu fremfor om maaaange år når i skal betale min. 40% for at få dem ud. I øvrigt er de invisteret virkelig dårligt.
Har i overvejet at hæve dem, og så invistere dem i en ny opsparing? På den måde kan i slippe for at betale en stor omgang topskat, (hvilket i må betale siden i har så mange penge stående - medmindre i har skiftet job selvfølgelig)og så bliver pengene faktisk meget mere værd for jer...

(I beder jeres arbejdsgivere indbetale X beløb på en pensionsopsaring, dette beløb er så skattefrit, således at i ikke betaler topskat. SP pengene bruger i så i stedet for den løn i jo kommer til at mangle... - Sé DET er en god "fidus"...)
Bare lidt tanker herfra.
Line.
Anmeld