De der sp penge....har I fået brev??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jane84 skriver:

Tror ikke det går efter fødselsdag, da min kæreste og jeg fik vores i går og vi har fødselsdag henholdsvis d. 14 og 24.
Men kan da se frem til 694 kt. FØR skatten.. ak og ve..

Mmm... så ligger det nok i posten når jeg kommer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2009

Marlene.B

Jeg har heller ikke fået brev men kunne gå ind på atp og jeg får næsten 10 og manden 11000, dejligt med lidt ekstra, måske til vores bryllup næste år?
Så herhjemme er vi super glade.
Så nu mangler bare at lille bebs kommer ud.
Knuz

Anmeld

29. maj 2009

ekzunz

Vi fik brev i går (samme dag og har fødseldag den 1. og den 18....)

Vi skal have ca. 27.000 udbetalt tilsammen....og de ryger direkte ind på budgetkontoen for at dække nogle af de enorme ekstra regninger vi har fået på det sidste....og skulle der være lidt tilbage så skal bilen til service og synes....

Anmeld

29. maj 2009

Louise mortil4

Marlene.B skriver:

Jeg har heller ikke fået brev men kunne gå ind på atp og jeg får næsten 10 og manden 11000, dejligt med lidt ekstra, måske til vores bryllup næste år?
Så herhjemme er vi super glade.
Så nu mangler bare at lille bebs kommer ud.
Knuz

du kan ikke regne med hva der står på atps hjemmeside, de kan sagtens vre faldet flere tusinde siden den sidst er opgjort, bare lige så du ikke bruger pengene alt for meget på forhånd, så bliver man bare så skuffet.

Anmeld

29. maj 2009

Pia.

14.722 kr og så kommer skattefar og tager sin del og så er der 9.577 kr tilbage til mig...

Knus Pia, som bare skal hygge sig for de penge sammen med mine unger .....

Anmeld

30. maj 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
lonemus skriver:

Ja, til at starte med have vi tilsammen 36.000.- kr stående....det har vi ikke nu .
Men der skal alligevel betales meget i skat, hvilket desværre sluger en del

Nej hvor mystisk, altså at i før tilsammen havde 36.500 stående og nu får udbetalt tilsammen 17.000 - På sidste opgørelse havde min mand alene omkring 37.000, men nu er det faldet til 25.500 - Vi får tilsammen ca. 16000 ud (jeg havde 5.000 kr) - Altså jeg ved jo godt at der har været temmelig store kurstab, men burde alle vores penge ikke være faldet lige meget??

Synes i øvrigt, det er helt vildt med kurstab på 33% på et enkelt år...

Nå, men 16.000 kr. er nu også skønt.
God dag til alle.

Anmeld

30. maj 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Pia skriver:

Vi har fået vores breve..
Vi kunne til sammen have fået godt 25000 kr udbetalt..
Men efter og have snakket med både bank mand og min svigerfar ( begge to personer vi altid bruger når det drejer sig om vejledening i forhold til økonomi)
Ja så lader vi vores penge stå...
Vores bank mand lagde meget stor vægt på, at det bare var et trick fra staten for og få lidt gang i økonomien igen her i disse trængte tider...
Og selvom vi har to andre gode pensions opsparinger, så ville han ikke råde os til og hæve dem..
så vi lader dem stå..

Pia...

Uha, det ville jeg ikke gøre. Alene skattefordelen (I får de første 15.00 ud til 35%) gør jo, at der er en kæmpe fordel i at hæve dem nu fremfor om maaaange år når i skal betale min. 40% for at få dem ud. I øvrigt er de invisteret virkelig dårligt.

Har i overvejet at hæve dem, og så invistere dem i en ny opsparing? På den måde kan i slippe for at betale en stor omgang topskat,  (hvilket i må betale siden i har så mange penge stående - medmindre i har skiftet job selvfølgelig)og så bliver pengene faktisk meget mere værd for jer... 
(I beder jeres arbejdsgivere indbetale X beløb på en pensionsopsaring, dette beløb er så skattefrit, således at i ikke betaler topskat. SP pengene bruger i så i stedet for den løn i jo kommer til at mangle... - Sé DET er en god "fidus"...)

Bare lidt tanker herfra.
Line.

Anmeld

30. maj 2009

sabi1979

Vi fik begge brev i torsdags, og de blev underskrevet og smidt i postkassen samme dag Vi får ca. 17200 udbetalt til sammen

Rigtig dejlig pinse til jer alle sammen

Anmeld

30. maj 2009

karina1980

vi har endnu ikke modtaget noget, men ved at vi nok ca får 10k udbetalt tilsammen, hvis altså de breve dukker op

Anmeld

30. maj 2009

heaven

vi skal tilsammen have lidt over 20000 - de skal dække et hul, og så skal vi have købt et legehus, sandkasse og gyngestativ til Lasse....

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.