Hvornår kunne dit barn gå??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Janni.

Silas har gået 3 dage i træk, næsten ikke kravlet. Han er nu 19 mdr. For 4 uger siden fik han lagt dræn i begge ører, siden da er det gået rigtig stærkt med at gå og med sproget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

morethanperfect

Omsorgsgiver skriver:

Hvor gammelt var dit barn da det kunne gå helt af sig selv?? 

Min datter er snart 13 mdr. og hun går ikke endnu. Det kan godt bekymre mig lidt. Har jeg nogen grund til det?? Hun står rigtig godt uden at holde fast i noget og hun kan fint gå når hun holder os i hånden med kun den ene hånd.

Hvor gammelt skal barnet være før man reagerer?? Jeg tænker på hvornår er det unormalt at barnet ikke går??

Oscar var præcis 1 år .. Dagen efter hans fødselsdag gik han bare ..

Anmeld

24. oktober 2012

serinasmor

Serina tog sine første spæde skridt da hun var 10 mdr (rejste sig midt på gulvet tog 2 skridt og faldt på numsen) .. dette blev ved i 14 dage ca .. efter det gik hun omkring som om hun ikke havde bestilt andet - næsten i hvert fald ... 

men det kan du ikke sammenligne med  Serina er en krudtugle der ikke kan sidde stille og aldrig har kunnet det hun har altid været hurtig motorisk ..og ville hun et eller andet så gjorde hun det ... hun nægtede bla at blive madet som 7½mdr og har siden spist selv (bare for at sige noget om temperament )...

til gengæld bruger hun stadig ble (hvilket jeg ikke havde troet ) og ngter pure både potte toilet og sæde og hun er nu 2 år og -- (kig ned)... hun slår (både mor og far og børnehavebørn - vi er ved at tage hånd om det) .. og mange flere dumme små problemer ... 

og hvad ville jeg så sige med det ? 

Hvert barn sine bekymringer ... bekymringerne er nogle gange de samme og nogle gange vidt forskellige ... børn kan ikke sammenlignes ... og du skal ikke være urolig .. det gennemsnitlige barn går når det er 14 mdr ... mener først du skal være bekymret hvis det ikke er sket når barnet er 19-20 mdr gammelt  

Anmeld

24. oktober 2012

LinLin

David var næsten 16 mdr
Adam var 11 mdr

Anmeld

24. oktober 2012

Laulund87

18 måneder

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

Da han var 1 år og 2 uger ca.

Men du skal altså slet slet ikke være bekymret

Det kommer ligeså stille af sig selv og dit barn er bestemt ikke bagud  

Anmeld

24. oktober 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Omsorgsgiver skriver:

Hvor gammelt var dit barn da det kunne gå helt af sig selv?? 

Min datter er snart 13 mdr. og hun går ikke endnu. Det kan godt bekymre mig lidt. Har jeg nogen grund til det?? Hun står rigtig godt uden at holde fast i noget og hun kan fint gå når hun holder os i hånden med kun den ene hånd.

Hvor gammelt skal barnet være før man reagerer?? Jeg tænker på hvornår er det unormalt at barnet ikke går??

Min søn var lidt over 17 mdr da han kunne gå selv og uden støtte ;-)
Han er platfodet.. Måske lidt derfor..
Han hoppede først rigtig (med samlede ben) da han var ca 3 år og et par mdr..

Men du har ikke noget og være bekymret for..

Anmeld

24. oktober 2012

Frk.S

Enig med de andre - jeg har også hørt, at man først kan begynde at bekymre sig, hvis der ikke er sket noget efter de er blevet 18 mdr.

Freja er næsten 14 mdr. og hun går heller ikke helt selv endnu. Hun traver rundt op ad ting, med gåvogn eller med os i hænderne, og har gjort det længe - men det sidste mangler lige... men jeg er sikker på det kommer når hun er klar.
Og det tror jeg også det gør med din datter.

Anmeld

24. oktober 2012

mor2011_

den førte var 12 mdr og nr to 10 mdr

Anmeld

24. oktober 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Frk.S skriver:

Enig med de andre - jeg har også hørt, at man først kan begynde at bekymre sig, hvis der ikke er sket noget efter de er blevet 18 mdr.

Freja er næsten 14 mdr. og hun går heller ikke helt selv endnu. Hun traver rundt op ad ting, med gåvogn eller med os i hænderne, og har gjort det længe - men det sidste mangler lige... men jeg er sikker på det kommer når hun er klar.
Og det tror jeg også det gør med din datter.

Ja her går hun også ret meget med sin Brio gå vogn og med alle andre ting der kan glide hen af gulvet 

Men dejligt at jeg ikke har noget at bekymre mig for 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.