Hvornår kunne dit barn gå??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Fenja09

Omsorgsgiver skriver:

Hvor gammelt var dit barn da det kunne gå helt af sig selv?? 

Min datter er snart 13 mdr. og hun går ikke endnu. Det kan godt bekymre mig lidt. Har jeg nogen grund til det?? Hun står rigtig godt uden at holde fast i noget og hun kan fint gå når hun holder os i hånden med kun den ene hånd.

Hvor gammelt skal barnet være før man reagerer?? Jeg tænker på hvornår er det unormalt at barnet ikke går??

Gennemsnittet for hvornår børn begynder at gå er 14 måneder, men der er jo nogen der er før ude og selvfølgelig også senere.

Min datter er 14 måneder her d. 1 Nov. og hun kan godt gå, men ikke mere end ca 15 skridt. Synes ikke du skal være urolig når hun ikke er ældre og hun selv står og går med jer i hånden. Det skal nok komme

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Kofoed. skriver:

De skal først kunne kravle som 15 måneder, så der er længe tid nok endnu. Anastasia kan heller ikke gå og hun blev 13 måneder i lørdags.

Ok. Kravle har hun kunne siden hun var 10 mdr. mener jeg det var. Men hun har ikke været så hurtig med det motoriske. Til gengæld så "snakker" hun hele dagen lang, hehe 

Anmeld

24. oktober 2012

foto på lærred

Min datter er snart 13 mdr. og hun går ikke endnu. Det kan godt bekymre mig lidt. Har jeg nogen grund til det?? Hun står rigtig godt uden at holde fast i noget og hun kan fint gå når hun holder os i hånden med kun den ene hånd.

Hvor gammelt skal barnet være før man reagerer?? Jeg tænker på hvornår er det unormalt at barnet ikke går??

Du skal slet ikke være bekymret endnu. Husk også at det er meget forskelligt hvordan folk definere "at gå", nogle siger det, når barnet har taget to skridt selv om der så kan gå en måned inden han/hun så tager de næste to skridt igen. Andre siger det, når de går rigtig. Det vil sige, selv kan rejse sig og gå frit omkring.

Jeg er selv til det sidste.

Min ældste datter var næsten 14 måneder, den yngste omkring 12 en halv måned.

Tror det de fleste er omkring 14 måneder i gennemsnit ( i hvertfald i min vennekreds) Men det kan svinge meget.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Perfekte julegave: Collage med dine bedste billeder eller måske billige, personlige julekort.

Anmeld

24. oktober 2012

Kofoed.

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Kravle har hun kunne siden hun var 10 mdr. mener jeg det var. Men hun har ikke været så hurtig med det motoriske. Til gengæld så "snakker" hun hele dagen lang, hehe 

Det var også bare for at give et perspektiv, kan høre vores følges ret godt så, ana var de 10-11 måneder da hun først kravlende og hun er ok med gang i hånd osv. til gengæld så holder hun næste aldrig munden lukket (så længe man ikke er ude og gå), hun kan flere ord og nogle meget tydeligt.

Anmeld

24. oktober 2012

2babygirls

Omsorgsgiver skriver:

Normalen er mellem 12-18 mdr, så igen panik der.

Min datter gik først da hun var 16 mdr pga væske på ørene og møb.

Anmeld

24. oktober 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Kofoed. skriver:

Det var også bare for at give et perspektiv, kan høre vores følges ret godt så, ana var de 10-11 måneder da hun først kravlende og hun er ok med gang i hånd osv. til gengæld så holder hun næste aldrig munden lukket (så længe man ikke er ude og gå), hun kan flere ord og nogle meget tydeligt.

Hi hi...ja her kan hun også et par ord allerede  Vel og mærke i "babysprog". Det er nu hyggeligt når de bare snakker derudaf  

Anmeld

24. oktober 2012

Valle81

Asta var 14 mdr, anton var 13 mdr og Arthur var 16 mdr

Anmeld

24. oktober 2012

FruStolpe

Vores datter gik rigtigt da hun var 10½ måned.

Men hun sprang også næsten kravle stadiet over

Anmeld

24. oktober 2012

Tulle28

Hun var 15,5 måned og 3 andre i mødregruppen gik efter hende. Det er allesammen velfungerende, helt normale børn Så nej, ikke være bekymret

Anmeld

24. oktober 2012

vitapigen

Min datter er 15 mdr. og har først lige lært at rejse sig ved ting.

Normalen er helt op til 18 mdr og nogle senere endu har jeg fået at vide... så ingen panik. Jeg tager det i hver fald stille og roligt... Alle børn lærer jo nok at gå engang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.