Må ikke få et nyt hjerte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Pige2009

Jeg er nu ret sikker på det er et af kriterierne. Måske ikke sort på hvidt, men er ret sikker på det er med i deres overvejelser når de sidder og skal træffe beslutningen.

Mon dog. Der er mange, der ikke får et normalt liv med arbejde bagefter. Er selv i familie med en og det var de klar over inden

Men det er jo rene gisninger. Jeg er sikker på, de ikke bare kaster godkendelser i grams og sådan skal det også være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Benjamins'mor

Selvfølgelig skal hun da have ret til et nyt organ, ligesom alle os andre hvis vi skulle få brug for det.!

Det er jo som om de bare ønsker hun dør, det er da forfærdeligt!

Anmeld

22. oktober 2012

Mumto3

Hvorfor er det at mange af jer vælger en nakkefoldscanningen scanning så I kan få at vide om jeres barn har en downs syndrom eller ej, og mange af jer også ville vælge en abort hvis det viste sig at barnet havde downs, men når et barn så er født 'defekt' og med defekt mener jeg med ikke levedygtige organer og med en hjerne som gør at hun ikke forstår hvad der foregår omkring hende, så synes I pludselig at hun bør leve. Hvorfor denne forskelsbehandling? Mange af jer argumenter jo mod forskelsbehandlingen.

Anmeld

22. oktober 2012

Faith

Mumto3 skriver:

Hvorfor er det at mange af jer vælger en nakkefoldscanningen scanning så I kan få at vide om jeres barn har en downs syndrom eller ej, og mange af jer også ville vælge en abort hvis det viste sig at barnet havde downs, men når et barn så er født 'defekt' og med defekt mener jeg med ikke levedygtige organer og med en hjerne som gør at hun ikke forstår hvad der foregår omkring hende, så synes I pludselig at hun bør leve. Hvorfor denne forskelsbehandling? Mange af jer argumenter jo mod forskelsbehandlingen.

Jamen du har ret, det er super dobbeltmoralsk.

Jeg er nu godt nok ikke en af dem der ville fravælge et barn med downs, men ville nok fravælge det hvis det var dybt hjerneskadet.

Så ja det er dobbelmoralsk.

Anmeld

22. oktober 2012

Kay

jeg ville ikke vælge et barn med downs fra! og det mener jeg 200% og min mand er enig... et barn med downs er lige så velkommen i vores familie som et barn uden! og nakkefolds scanningen ser vi kun som en mulighed for at se den lille og være sikker på der er liv 

Anmeld

22. oktober 2012

Kay

Mumto3 skriver:

fik ik lige citeret dig men min besked før var til dig

Anmeld

22. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Baagøe skriver:

Mon dog. Der er mange, der ikke får et normalt liv med arbejde bagefter. Er selv i familie med en og det var de klar over inden

Men det er jo rene gisninger. Jeg er sikker på, de ikke bare kaster godkendelser i grams og sådan skal det også være

Jeg kan heller ikke genkende overvejelser om arbejdsdygtighed fra artiklerne, jeg har læst om sagen - men netop argumentet om, at hun ikke vil kunne forstå omfanget af indgrebet, heller ikke som voksen, når der skal flere operationer til. 

Jeg synes, den er svær. Var der organer nok, ville det være en smal sag at tale for hendes ret til livet, men når valget skal stå mellem hende og et ellers rask og velfungerende barn med gode fremtidsudsigter - et barn, som ellers vil dø - så er det kompliceret. Vi differentierer jo i forvejen mellem den 20-årige og den 80-årige, så et liv ER ikke et liv. 

Anmeld

22. oktober 2012

Faith

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan heller ikke genkende overvejelser om arbejdsdygtighed fra artiklerne, jeg har læst om sagen - men netop argumentet om, at hun ikke vil kunne forstå omfanget af indgrebet, heller ikke som voksen, når der skal flere operationer til. 

Jeg synes, den er svær. Var der organer nok, ville det være en smal sag at tale for hendes ret til livet, men når valget skal stå mellem hende og et ellers rask og velfungerende barn med gode fremtidsudsigter - et barn, som ellers vil dø - så er det kompliceret. Vi differentierer jo i forvejen mellem den 20-årige og den 80-årige, så et liv ER ikke et liv. 

Så har jeg misforstået hvad de sagde i reportagen. Det er helt sikkert muligt.

Anmeld

22. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Faith skriver:

Så har jeg misforstået hvad de sagde i reportagen. Det er helt sikkert muligt.

Tjoh, men der kan jo sagtens være forskellige udlægninger af sagen, og muligvis også ting, der ikke siges højt, men som spiller ind. Der har jo været flere til at træffe afgørelsen, og hvem ved, hvad de forskellige har gjort sig af overvejelser? Bevidst og ubevidst? 

Vi glemmer måske også lidt, at hvis fx fem børn på venteliste alle skal have et nyt hjerte, så skal fem børn dø  - for at "levere" organerne. Det er en lidt anden sag, men hvor må det være grufuldt at vide, at ens højeste ønske - et hjerte til ens barn - kun bliver opfyldt, hvis andre forældre mister deres barn. 

Anmeld

23. oktober 2012

Faith

Mor og meget mere skriver:

Tjoh, men der kan jo sagtens være forskellige udlægninger af sagen, og muligvis også ting, der ikke siges højt, men som spiller ind. Der har jo været flere til at træffe afgørelsen, og hvem ved, hvad de forskellige har gjort sig af overvejelser? Bevidst og ubevidst? 

Vi glemmer måske også lidt, at hvis fx fem børn på venteliste alle skal have et nyt hjerte, så skal fem børn dø  - for at "levere" organerne. Det er en lidt anden sag, men hvor må det være grufuldt at vide, at ens højeste ønske - et hjerte til ens barn - kun bliver opfyldt, hvis andre forældre mister deres barn. 

Ja det er helt sikkert en anden og ret væsentlig side af sagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.