Må ikke få et nyt hjerte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Faith

Dustmuz skriver:

altså jeg kan da sagtens selv sætte mig ind i det at man ser på noget fra et arbejds mæssigt synspunkt..
For har haft en leder stilling før..
hvor jeg har ansat og fyret folk (på trods af min alder)

men det er desværre sådan samfundet er skruet sammen idag..
hvis du skal have noget af en større værdi, er du nødt til at kunne "tjene" det ind igen..

jeg kan på en måde godt forstå det, og alligevel syntes jeg da det er en lidt dum måde tingene er skruet sammen på..
kan desværre bare ikke lave det om

Ja man får ikke noget forærende i dagens DK.

Og jeg går sådan set også ind for at man må yde for at få. Det er der bare nogen som ikke kan, og de er jo bare virkelig dårligt stillet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

jydeinden

Dustmuz skriver:

Altså set ud fra arbejdsmarkedssynspunkt..
så forstår jeg lægernes valg, da hun kun vil være en omkostning og derved ikke vil kunne tjene penge til samfundet.

set ud fra personligt synspunkt..
hun har lige så meget ret til at leve som andre..

Nu ved jeg ikke hvad kriterierne for at få et organ er..
men ville tro det har noget og gøre med om din arbejds muligheder bagefter.. det ville i hvert fald ikke komme bag på mig, hvis det spiller en rolle

Anmeld

22. oktober 2012

Dustmuz

Faith skriver:

Ja man får ikke noget forærende i dagens DK.

Og jeg går sådan set også ind for at man må yde for at få. Det er der bare nogen som ikke kan, og de er jo bare virkelig dårligt stillet.

Det har du ganske ret i at de er..
de er meget dårligt stillet..

men hvem bestemmer værdien af et organ??
er organets værdi, de omkostninger der har været ved at tage det ud, transportere, og sætte det ind + 50% til staten..

altså.. hvilken værdi har et organ VS menneskeliv..

Anmeld

22. oktober 2012

Faith

Dustmuz skriver:

Det har du ganske ret i at de er..
de er meget dårligt stillet..

men hvem bestemmer værdien af et organ??
er organets værdi, de omkostninger der har været ved at tage det ud, transportere, og sætte det ind + 50% til staten..

altså.. hvilken værdi har et organ VS menneskeliv..

Ja hvem gør egentlig det?

Der må sidde nogle råd rundt omkring som tager stilling til hvem der må og ikke må modtage organer. Etisk råd er nok også inde over.

Og kan sagtens se det fra et lægefagligt synspunkt. Der er et vist antal organer årligt som skal fordeles mest fair.

Lortejob!

Anmeld

22. oktober 2012

Dustmuz

Faith skriver:

Ja hvem gør egentlig det?

Der må sidde nogle råd rundt omkring som tager stilling til hvem der må og ikke må modtage organer. Etisk råd er nok også inde over.

Og kan sagtens se det fra et lægefagligt synspunkt. Der er et vist antal organer årligt som skal fordeles mest fair.

Lortejob!

ja er enig med dig i at det er et lortejob..
for skal alkoholikeren som har fast arbejde have leveren, eller skal pensionisten på 45 have det..

jeg ville selv ikke bryde mig om selve jobbet hvis jeg fik det..
det ville være en meget sur tjans for mig

Anmeld

22. oktober 2012

Ina33

Jeg synes det er så svært, et sted synes jeg jo selvfølgelig at alle mennesker har ret til livet, men på den anden side, så kan jeg også godt se at man blivet nødt til at lave nogle prioriteringer.

Jeg står selv i øjeblikket med en døende mor, som man ikke længere behandler, selvom behandling måske ville kunne give et par måneder mere at leve i - men hvilket liv? Et liv i en hospitalsseng.

Anmeld

22. oktober 2012

Faith

Dustmuz skriver:

ja er enig med dig i at det er et lortejob..
for skal alkoholikeren som har fast arbejde have leveren, eller skal pensionisten på 45 have det..

jeg ville selv ikke bryde mig om selve jobbet hvis jeg fik det..
det ville være en meget sur tjans for mig

Ja der fristes man jo til at sige at alkoholikeren ikke "fortjener" leveren.

Men hvis man vælger at kategoricere alkoholisme som værende en sygdom, så har alkoholikeren vel egentlig ligeså meget ret til leveren som ham med levercancer. 

Anmeld

22. oktober 2012

Dustmuz

Faith skriver:

Ja der fristes man jo til at sige at alkoholikeren ikke "fortjener" leveren.

Men hvis man vælger at kategoricere alkoholisme som værende en sygdom, så har alkoholikeren vel egentlig ligeså meget ret til leveren som ham med levercancer. 

Tjaa.. kan kun give dig ret..
men alkoholisme er "desværre" ikke nogen sygdom..
men ja.. et svært spørgsmål

Anmeld

22. oktober 2012

Humanincubator

Patienter, der skal have nye lunger, skal også holde op med at ryge. Hvis de ikke gør det, får de ikke lov til at få lungerne.. At nogle af dem rent faktisk begynder at ryge igen, er en anden sag. - Men så får de i hvert fald ikke 2. gang (kan godt lade sig gøre, hvis det er meget unge patienter).

Anmeld

22. oktober 2012

Faith

Ina33 skriver:

Jeg synes det er så svært, et sted synes jeg jo selvfølgelig at alle mennesker har ret til livet, men på den anden side, så kan jeg også godt se at man blivet nødt til at lave nogle prioriteringer.

Jeg står selv i øjeblikket med en døende mor, som man ikke længere behandler, selvom behandling måske ville kunne give et par måneder mere at leve i - men hvilket liv? Et liv i en hospitalsseng.

Gør mig ondt for dig og din mor

Er det din mor eller lægerne der har valgt at indstille behandlingen? Eller en kombination?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.