Må ikke få et nyt hjerte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Faith

Humanincubator skriver:

Patienter, der skal have nye lunger, skal også holde op med at ryge. Hvis de ikke gør det, får de ikke lov til at få lungerne.. At nogle af dem rent faktisk begynder at ryge igen, er en anden sag. - Men så får de i hvert fald ikke 2. gang (kan godt lade sig gøre, hvis det er meget unge patienter).

Helt fair synes jeg.

Ligesom jeg også synes det er fair at man selv taber et vist antal kilo inden man må få en gastrisk bypass.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Ina33

Faith skriver:

Gør mig ondt for dig og din mor

Er det din mor eller lægerne der har valgt at indstille behandlingen? Eller en kombination?

Det er lægerne der har taget valget, og vi kan jo godt se fornuften i det, selvom det er en svær beslutning...

Anmeld

22. oktober 2012

Gardenia

Humanincubator skriver:

Vil den stakkels pige kunne forstå, hvorfor hun vågner op og har ondt? Hvorfor hun skal tage masser af medicin resten af sit liv? Skal til tjek hos læger etc.

Det skal også lige siges, at selvom man får et nyt hjerte, så lever man ikke i 30 år bagefter. Et hjerte holder måske 10 år. Så selvom man er alm. fungerende, kræver det utroligt meget af en, at leve med et nyt organ.

Jeg mener ikke, at hendes liv er mindre værd end andres. Men jeg mener også, at man skal overveje stærkt, hvilke omkostninger det har for pigen at gennemgå så stor en operation.

Anmeld

22. oktober 2012

Faith

Ina33 skriver:

Det er lægerne der har taget valget, og vi kan jo godt se fornuften i det, selvom det er en svær beslutning...

Ja det må være ubeskriveligt hårdt!

Håber din mor får den bedst mulige afslutning på livet

Anmeld

22. oktober 2012

Gardenia

Ina33 skriver:

Jeg synes det er så svært, et sted synes jeg jo selvfølgelig at alle mennesker har ret til livet, men på den anden side, så kan jeg også godt se at man blivet nødt til at lave nogle prioriteringer.

Jeg står selv i øjeblikket med en døende mor, som man ikke længere behandler, selvom behandling måske ville kunne give et par måneder mere at leve i - men hvilket liv? Et liv i en hospitalsseng.

Tænkte du godt lige kunne bruge en krammer.

Anmeld

22. oktober 2012

Pige2009

Dustmuz skriver:

Altså set ud fra arbejdsmarkedssynspunkt..
så forstår jeg lægernes valg, da hun kun vil være en omkostning og derved ikke vil kunne tjene penge til samfundet.

set ud fra personligt synspunkt..
hun har lige så meget ret til at leve som andre..

Nu ved jeg ikke hvad kriterierne for at få et organ er..
men ville tro det har noget og gøre med om din arbejds muligheder bagefter.. det ville i hvert fald ikke komme bag på mig, hvis det spiller en rolle

Jeg tror så ikke det er en del af kriterierne. Det handlede meget om, hvorvidt hun kunne forstå og give samtykke til en sådan operation og forstå konsekvenserne ved denne.

Andre får også afslag på baggrund af livsstil, alder osv., men næppe pga. argumenter af arbejdsmæssig karakter...

Anmeld

22. oktober 2012

Tona

Kay skriver:

hun har lige så meget ret til livet og et nyt organ som alle andre! det er hvad jeg mener

Anmeld

22. oktober 2012

ESV

Faith skriver:

Sad lige og så Tv2 Nyhederne.

Der var et indslag om en lille stærkt retarderet pige med et meget dårligt hjerte.

Lægerne mener ikke hun lever ret meget længere med sit eget hjerte.

Derfor har forældrene selvfølgelig ansøgt om at hun kommer på venteliste til at få et donorhjerte.

Men de har fået afslag. Lægerne mener hun er for retarderet til at få et nyt organ, hvilket forældrene selvfølgelig mener er dybt forkasteligt, da de jo mener deres datter har et godt liv. De kan ikke forstå forskelsbehandlingen. Hvorfor må et normalt fungerende menneske få et nyt hjerte når hun ikke må. Er hendes liv mindre værd?

Hvad mener i?

Jah der er et cost-bennefit forhold her som helt klart spiller ind.
Hvis man har 1 hjerte at give og to modtagere er det vel ikke så underligt man som samfund vælger at give hjertet til den der har mulighed for at vokse sig stor og stærk få sig et arbejde og via skat være med til at betale frem for at give et hjerte til det barn der er handicappet på andre områder og aldrig vil komme ud på arbejdsmarkedet.

Men følelsmæssigt er det jo bare en lorte situation for de stakkels forældre!!

Anmeld

22. oktober 2012

Carina:-)

Set udfra et samfundsmæssigt syn.

Så skal hun ikke have et nyt hjerte.

Men var det min datter,ville jeg ønske det.

Men nej ,jeg synes hjertet skal gå til en uden mentale handicaps- selv om det self gør mig ondt for hendes familie.

For pigen er nok helst foruden det traume en operation er for en der ikke forstår hvad der foregår.

Anmeld

22. oktober 2012

Faith

Baagøe skriver:

Jeg tror så ikke det er en del af kriterierne. Det handlede meget om, hvorvidt hun kunne forstå og give samtykke til en sådan operation og forstå konsekvenserne ved denne.

Andre får også afslag på baggrund af livsstil, alder osv., men næppe pga. argumenter af arbejdsmæssig karakter...

Jeg er nu ret sikker på det er et af kriterierne. Måske ikke sort på hvidt, men er ret sikker på det er med i deres overvejelser når de sidder og skal træffe beslutningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.