Jeg har taget en svær beslutning :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

Gardenia

AnnaKJ skriver:

Og jeg har denne gang taget den ud fra mine egne behov.

Jeg har været ved lægen idag, da jeg gennem noget tid har haft underlige symptomer.
Symptomer der har gjort at jeg har været sengeliggende og stort set intet kunne lave.
Lægen mener at jeg har alvorlig stress. Muligvis med nogle angstanfald. Han siger dog heldigvis, at når jeg får styr på det stress, så forsvinder angstanfaldene også.

Jeg skal derfor fjerne alt hvad der er en stressfaktor for mig og give mig selv et boost af energi.
Derfor har jeg taget den beslutning, at jeg behøver en aften/nat/dag uden Carolina.
Min mor spurgte og jeg var egentlig ret enig.
Jeg har det ikke godt med det, ja faktisk helt af helvedes til. Hun er kun 3 1/2 måned og skal sove ude for første gang.
Men for at jeg skal kunne tage mig af mine børn, så er jeg nød til selv at have det godt.

Min mor fortalte en skræmmende historie om en bekendt, som fik så meget stress, at hun idag er hjerneskadet. Hun fik det så dårligt, gik i koma og vågnede op med epilepsi og en dårlig korttidshukommelse. Jeg ved at dette kun sker når det bliver helt ekstremt. Men jeg kan nikke genkendende til mange af de symptomer hun havde.

Ved sikkert mange af jer sikkert tænker, at det kunne i bare aldrig gøre og det er fint nok. Jeg er heller ikke sikker på jeg kan når min mor kommer og henter hende, men for pokker altså! Mine børn er jo nød til at have en velfungerende mor.

Så på mandag går jagten ind på at finde en psykolog der har speciale i stress og har allerede bestilt en tid hos min behandler, så jeg kan få noget zoneterapi, kranie sekral og blive renset godt ud.

Ved ikke hvad jeg ville med mit indlæg, men havde brug for luft!

Altså vores dreng sov også ude da han var de der 3,5-4 måneder gammel. Lige efter mit mælk var forsvundet og han havde vænnet sig til flasken så røg han på besøg hos mormor. Vi nød det i fulde drag og knægten sov hele natten. Så du er altså heller ikke en værre mor end os der ikke har et dødsens alvorligt behov for at få noget ro

Pyt med hvad andre tænker, du skal være mor resten af livet så du kan ligeså godt begynde på at prioritere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

bøllen

Syntes ikke du skal have dårlig samvittighed. Det vigtigste er DU også har det godt. Hvis du ingen overskud har, er det svært at være der for børnene.

und dig selv lidt alene tid. Carolina skal nok få det hyggeligt og opfyldt hendes behov

Anmeld

19. oktober 2012

AnnaK89

tarkoflen skriver:

Hvor er det godt, at du har fundet ud af, hvad der er galt, det er et skridt i den rigtige retning!

Jeg er selv på vej ovenpå efter en ordentlig omgang stress og det er så hårdt at nå dertil, hvor man giver slip og lader andre tage over! Men dine børn er tjent med en mor, der har overskud til dem, og jeg synes ikke du skal have så dårlig samvittighed over, at din lille baby skal passes til en overnatning! Tro mig, det skal hun nok klare!

Du er nødt til at passe på dig selv, for at kunne passe på dine børn, husk det, når samvittigheden siger noget andet!

Jeg ved godt, at det ikke hjælper nu, men du kommer ud på den anden side, og du skal nok få det godt igen! Da folk sagde det til mig, tænkte jeg, at det kunne de sagtens sige, men nu er jeg stort set ude på den anden side, og jeg har det godt igen!

Hvis du bor i Århus kan jeg anbefale min psykolog og akupunktur, det har hjulpet mig rigtig meget

Pas på dig selv, og glæd dig over, at dine børn får en dejlig tur hos mormor!

Stort og masser af positive tanker til dig

Mange tak

Og du har helt ret - tror bare ikke man kan undgå at få dårlig samvittighed når man sender så lille en afsted
Jeg ved min mor vil gøre sit bedste med hende og hun har jo altså selv opfostret 3 børn.

Jeg bor desværre ikke i nærheden af Århus
Har en rigtig god behandler heroppe, så det er en psykolog jeg mangler - håber jeg kan finde en god en.

Hvor er det godt at høre at du snart er på den rigtige side igen Super godt gået
Hvis du har nogle gode råd - så sig endelig til!

Anmeld

19. oktober 2012

MorDk

Sender dig masser af tanker og et KÆMPE kram

Anmeld

19. oktober 2012

AnnaK89

Gardenia skriver:

Altså vores dreng sov også ude da han var de der 3,5-4 måneder gammel. Lige efter mit mælk var forsvundet og han havde vænnet sig til flasken så røg han på besøg hos mormor. Vi nød det i fulde drag og knægten sov hele natten. Så du er altså heller ikke en værre mor end os der ikke har et dødsens alvorligt behov for at få noget ro

Pyt med hvad andre tænker, du skal være mor resten af livet så du kan ligeså godt begynde på at prioritere

Godt at høre at det gik godt for jer.
Håber går godt for os også. Heldigvis har hun et godt sovehjerte og sover hele natten.

Men ingen tvivl om at det bliver super hårdt
Tak for svaret

Anmeld

19. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er da sådan en god og rigtig beslutning du har taget!! Håber t du snart får det bedre!! Vh stine

Anmeld

19. oktober 2012

AnnaK89

bøllen skriver:

Syntes ikke du skal have dårlig samvittighed. Det vigtigste er DU også har det godt. Hvis du ingen overskud har, er det svært at være der for børnene.

und dig selv lidt alene tid. Carolina skal nok få det hyggeligt og opfyldt hendes behov

Jeg vil nemlig gerne være der 100% for mine børn og det kan jeg ikke lige nu
Og det gør skide ondt på mig - for pokker det piner mig

Men jeg ved at Carolina er en glad pige og ved at hun nok skal hygge sig vældigt.

Takker

Anmeld

19. oktober 2012

AnnaK89

MorDk skriver:

Sender dig masser af tanker og et KÆMPE kram

Tusind tak

Anmeld

19. oktober 2012

AnnaK89

StineW79 skriver:

Det er da sådan en god og rigtig beslutning du har taget!! Håber t du snart får det bedre!! Vh stine

Tusind tak
Håber det hjælper, selvom det bliver vildt hårdt!

Anmeld

19. oktober 2012

-Sigrid-

Stress er næsten en folkesygdom i DK, så ingen kan kaste med sten over at du vælger en "fridag"

MHT at få bette bøven passet ude, så er det jo kun for at hun og hendes søster kan få en mor som har det bedre  Havde du valgt det af mange andre grunde, fx at du "bare" ville have en aften med manden (herhjemme ville den nok gå med at sove -hæhæhæ) kunne det skabe debat, men fordi du har en (midlertidig) psykisk sygdom er det noget andet, og det tror jeg de fleste kan sætte sig ind i <3

Nu har jeg vist sagt det samme som alle de andre, men du trænger til noget opbakning! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.