Sover du sammen med dine børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2009

Kloster

Eva skriver:

Hvor mange mon vi er der sover med vores børn herinde...jeg praktiserer jo samsovning med stor succes og endda med tre børn der sover på tre forskellige tidspunkter...det er bare en skøn måde at sove på og dejlig mange timer jeg og mine børn er tæt på hinanden...og så er der aldrig problemer med børn der vågner og er kede og jeg får min nattesøvn..
Hvad med Jer??
Knus Eva..

Hi hi Eva....
Ja jeg har jo så svaret nej.
Det praktiserer vi ikke.

Men Mads kommer til tider ind imellem os og sover. Super skønt da vi har en stor seng nu. Men da de store var små havde vi kun en 3/4 seng. Der var slet ikke plads.
Men det er nu heller aldrig noget, vi har syntes, var et valg for os. Vi ser det ikke som en hyggeting, som dem der samsover gør.

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

lonemus

Heidi-Godsk skriver:

Kun når de lister sig ind til os i løbet af natten

Samme her, kun når de kommer ind om morgnen, så ligger vi lige lidt sammen allesammen. Ellers hvis de er syge, men det er alligevel sjældent, for de vil aller helst sove i deres egen seng.

Anmeld

28. maj 2009

Astrid P

Vi kører deltids-samsovning... Smilla er altid faldet i søvn i sin egen seng som står i vores soveværelse, og hvis hun så vågner om natten, så kommer hun over og sover hos os indtil det bliver morgen.  
Lige for tiden sker der dog en masse ting som ændrer billedet lidt. Både min mand og jeg har fået job på en efterskole på Fyn. Jeg starter først til august, men min mand er startet allerede. Så han er derovre hele ugen og er kun hjemme i weekenden. Så jeg er hverdags-alenemor, og samtidig går jeg til afsluttende eksamener på seminariet, så det hele er lidt hektisk. Det mærker Smilsen selvfølgelig, og har derfor meget stort behov for at være i nærheden af mig om natten, så lige pt. sover hun hver nat sammen med mig i sengen. Det er bestemt dejligt og hyggeligt at sove sammen, og så sent som igår lå jeg og følte mig helt lykkelig over at kunne ligge og kigge på hendes lille sovende ansigt inden jeg faldt i søvn. Men jeg sover desværre bare så dårligt når hun ligger der, for hun er en mosle-røv af rang, og vil helst ligge MEGET tæt, faktisk gerne ovenpå mig... Så det tager lidt af det hyggelige ud af situationen! 

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

Jeg har svaret andet for jeg har sovet med Lucas ind til for en uge siden ca så røg han i sin egen seng han sover længere i sin egen seng end hos mig når han ligge og sover sammen med os vågner han kl 02 og 05 ca for sig selv vågner han først ved 05 tiden det må jo betyde det er fordi han sover bedst alene jeg sover nu os bedst når han sover selv fordi han ligge så uroligt så vo få tit en arm og fod i hoved hi hi. Når men han ryger over til os når han skal spise for det meste så han sover lidt begge steder, men mest i sin seng. 

Knus Diana

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Hej  Eva.
Jeg kan ikke lade være med at blive nysgerrig over dit arrangement som jeg aldrig har hørt om andre der har Det er altid spændende at høre om alternative måder, og jeg håber det er ok at jeg spørger:

Hvad så hvis du fik en kæreste? Skulle ungerne så ud eller måtte kæresten indfinde sig?

Har du "praktiseret" samsovning siden børnene blev født eller først senere?

Og hvornår vil du mene at man er for gammel til at dele soveværelse med sine forældre? Din ældste nærmer sig vist teenageårene nu, ikke?

Tror du slet ikke at det at lære at falde i søvn alene om natten er vigtigt for at barns udvikling?

Men det ser saftsusme hyggeligt ud!!! Vil bestemt overveje det til den tid 

Det er helt ok du spørger...for mig er det jo helt naturligt...jeg sov selv med min søster i mange år og min yngste søster sov i midten til hun var 10 år...
Min x sov med sine forældre og ja, vores har altid sovet med os.

Får jeg en kæreste engang, så vil det slet ikke være aktuelt at han sover her når mine børn er her...det må være når de er hos deres far. Skulle han sove her...så kunne vi nusse på sofaen og så kunne han få en dyne ned og jeg ville gå op når vi skulle sove.
Jeg kunen da aldrig finde på at skubbe mine børn væk pga en kæreste..
Hos deres far sover de også alle sammen og han kunne heller ikke forestille sig andet.
Når den store har kammerater sovende sover de selvfølgelig inde hos ham, hos mine forældre sover han også alene...så det er jo ikek fordi de ikke kan sove alene, men det er da hyggeligere at sove sammen.
Nu falder de jo i søvn selv..den lille puttes med en historie og jeg kysser godnat og går ned...og sådan gøres der også med de store...
Så det er jo ikke fordi børn ikke kan, men hvrfor gøre noget andet end det der er rart
Jeg tror kun på det er positivt at have mennesker omkring sig og så tror jeg faktisk også at det lærer mine børn at tage hensyn og udvise følelser og omsorg for hinanden...feks putter de tit hinanden hvis de har smidt dynen og så søger de mod hinanden om natten, så skønt.
I de fleste andre lande sover man sammen...jeg tror bare det er blevet "naturligt" herhjemme ikke at gøre det, efter at alle havde råd og mulighed til huse med værelser til alle,...førhen sov man jo sammen om ikke andet så gjode søskende det jo.
Hvornår man ikke synes det er rart at sove sammen med andre mennesker...tja, det tror jeg altid mennesker synes er rart.
Men det kommer jo an på barnet og omstændighederne hvornår det ikke gider at have en lillebror puttende tæt op til sig...det er spændende hvornår han siger stop..smiler
Knus Eva..

Anmeld

28. maj 2009

Diana...

Eva skriver:

Og lige et billede af vores sovetid her i huset...smiler

Åhh det ser altså bare så hyggeligt ud...

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Tanja.. skriver:

Er det fordi han ikke er typen på en kæreste eller fordi du ikke vil have det ???

Typen på kærester?? forstår vidst ikke hvad du mener??
Og nej, jeg synes bare ikke børn skal kæreste som voksne før de mentalt og fysisk er klar til det...og det mener jeg ikke et barn på 13 år er.
Knus Eva..

Anmeld

28. maj 2009

Mca<3

Eva skriver:

Og nej, jeg synes bare ikke børn skal kæreste som voksne før de mentalt og fysisk er klar til det...og det mener jeg ikke et barn på 13 år er.
Knus Eva..

Typen på kærester ?? Med det mener jeg at han er moden fordi han ikke er som mange af sine kammerater der syntes det er flovt at tale med en pige ,,,

At jeg lader dem sove sammen er jo netop fordi de stadig er børn og sover som børn ..
Hvis jeg begyndte at sige nej til det så ville jeg lægge noget i deres kærsterier som ikke er der ...

Tror det ville være ubehageligt for dem hvis jeg tænkte sådan ...   Min datter havde da også sin kæreste sovende som 13 årig , præcis som de har andre kammereater sovende ,,, Hun var altså stadig jomfru da hun var 15.

Skulle de unge vælge at dyrke sex ville det da klart ske en eftermiddag de er alene i hjemmet og ikke en aften hvor mor el. søster konstant braser ind af døren ,,

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Tanja.. skriver:

Typen på kærester ?? Med det mener jeg at han er moden fordi han ikke er som mange af sine kammerater der syntes det er flovt at tale med en pige ,,,

At jeg lader dem sove sammen er jo netop fordi de stadig er børn og sover som børn ..
Hvis jeg begyndte at sige nej til det så ville jeg lægge noget i deres kærsterier som ikke er der ...

Tror det ville være ubehageligt for dem hvis jeg tænkte sådan ...   Min datter havde da også sin kæreste sovende som 13 årig , præcis som de har andre kammereater sovende ,,, Hun var altså stadig jomfru da hun var 15.

Skulle de unge vælge at dyrke sex ville det da klart ske en eftermiddag de er alene i hjemmet og ikke en aften hvor mor el. søster konstant braser ind af døren ,,

Det er skam ikke fordi jeg er bange for de dyrker sex-smiler- men fordi jeg menera t man som 13 årig dyrker kærester på det plan man nu kan og skal som 13 årig og der mener jeg ikke at det at sove sammen er en del af det.
Heldigvis er min søn og hans venner ikke fokuseret på at have en kæreste...men tror nu ikke at han er flov over at tale med piger, det er bare ikke hans interesse område.
Men jeg kommer ikke til at vælge som du gør, det er helt sikkert-smiler
Knus Eva.

Anmeld

28. maj 2009

Pia.

Eva skriver:

Knus Eva..

min søn på 10år har jo også en kæreste - det har han jo haft længe og hende er han rigtig glad for - De sover også sammen, men det eneste de som kærester gør i den alder eller i hvert fald de to er at holde i hånd og snakke hele natten og så skriver de, de sødeste sms og breve til hinanden... det er så sødt... de har jo selv valgt det, så har bestemt ikke tænkt mig at vælge det fra for ham....

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.