Bebsesmoar skriver:
Det kunne tænkes at der kommer en einstein der spørger børnene hvad DE vil? 
Hej B-mor,
Det er interssant du skriver dette. Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen, og da jeg så den kommentar, kom jeg bare til at tænke på netop denne mistro og misforståelse som ofte forekommer mellem forældre og lærer. Måske lærere skal være bedre til at sætte jer ind i, hvad de egentlig har af didaktiske overvejelser osv, eller måske burde forældrene også tage et ansvar og prøve at sætte sig ind i lærerens situation en gang i mellem. Læreruddannelse er jo absolut imod elever skal tvinges til at gøre dit og dat, og derimod skal undervisningen differenceres og tage udgangspunkt i eleven lyst, men når du har 28 elever er det svært at ramme en undervisning som tilgodeser alle elevers "lyst" behov, og dermed må man på demokratisk og fælleskabsmåde bøje sig i støvet og ind i mellem også lære at sætte komma og forstå syntaks, selvom det umiddelbart kan være langt væk fra elevens egen livsverden.
Jeg er meget enig i, at det er elev lyst og ideer der skal præge undervisningen, men der er også bare ting der er nødvendige for dannelsen og medborgerskabet senere, uanset om man vil det eller ej, og så må man deltage og gøre det for venner, lærere og fællesskabet skyld..
Hold da op hvor lød jeg rød der.. heheheh - hvilket også er en fordom omkring lærere, som slet ikke behøver at passe..
P.s Det er ikke et svar der nødvendigvis er rettet især mod dig, men generelt forældre og lærere. 
Anmeld