Børn bestemmer for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Malene76

LISBETH:-) skriver:

Har ikke læst alle svar.

Jeg arbejder som støttepædagog på en skole - har været uddannet pædagog i 10+ år og bare på de 10 år har jeg set en meget uheldig tendens - der er kommet sammen med mobiltelefonerenes udbredelse blandt folkeskole elever. Og forældrenes behov for at bærer deres børn frem på hænder og fødder som var de alle konger og dronninger.

Jeg oplever meget og rigtig tit at hvis der er noget børnene ikke gidder, jamen så gør de det bare ikke. Basta! Når man så sætter hårdt mod hårdt og forlanger at det skal man altså slut prut. Så kan man være helt sikker på at barnet 5 min. efter har haft mor eller far i røret. Og at mor og far ikke siger jamen hvis lærerne/pædagogerne siger du skal så skal du. Nej de siger jamen lille skat det skal du da heller ikke, og så har man straks en vred forældre der i den grad synes alt er synd for deres små konger og dronninger.

Så alt i alt synes jeg faktisk ikke det er børnenes skyld, det er os forældre der skal lærer vores børn at 1. at have respekt for andre mennesker, herunder også de voksne der rent faktisk forsøger og hjælpe en og 2. at vi ikke allesammen er centrum i universet at man nogen gange bliver nødtil at gøre ting man ikke har lyst til, sådan er det også når man er voksen - eller sådan burde også være når man er voksen. Lærer man ikke det, så bliver det dælme svært og have f.eks. et arbejde, leve i et godt parforhold osv osv senere hen.

Synes det er en meget uheldig tendens at vi skaber curling børn - altså børn hvor alle problemer bliver fejet væk at overbeskyttende forældre. Hvis man som barn ikke lærer og takle modgang får man sansynligvis et meget svært voksenliv.

Jeg er simpelthen så enig. Godt skrevet.  

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Malene76

hesøth skriver:

Eller endnu værre: Moren ringer og melder sin lille dreng på 24 år syg til arbejdsgiver, fordi han er lidt forkølet........ (det har vi desværre oplevet )

Det er simpelthen løgn!! Det har I ikke oplevet? Vel?  jeg er simpelthen målløs. Pinligt siger jeg bare. Det havde jeg sgu ikke gjort som mor.

KH Malene

Anmeld

10. oktober 2012

LISBETH:-)

hesøth skriver:

Eller endnu værre: Moren ringer og melder sin lille dreng på 24 år syg til arbejdsgiver, fordi han er lidt forkølet........ (det har vi desværre oplevet )

ha ha ha det er jo grotesk.

Anmeld

10. oktober 2012

babyonboard

Hej 

Jeg syntes det er forfærdeligt at høre hvor mange forældre der støtter sine børn, når der er noget de ikke gider, min holdning er, at det er de vokse der bestemmer, så hvis de er i skole så er det lærene der bestemer hvad børnene skal og ikke skal og når børnene er hjemme så er det forældrene der bestemmer. Selvfølgelig skal man lytte til sine børn, men i sidste ende er det os som forældre der har ansvaret for, at træffe en fornuftig beslutning for vores børn og lærere dem det ansvar og forpligtigelser livet har til os når vi bliver voksne. Syntes bestemt en vigtig ting at lærere sine børn er, at bare fordi man ikke gider, deltager man alligevel i undervisningen eller O-løb. De børn der får lov til at springe fra hver gang tingene bliver kedelige eller hvor de ikke lige gider, vil få det sku svært senere i livet i forhold til sit voksenliv og arbejdsliv og det syntes jeg vi som forældre ikke kan være bekendt overfor vores børn, da de får det svært. Ja det er min mening. Man skal ikke diskutere med sine børn, børn har ret til at blive hørt men det er ikke ensbetydet med at de skal have lov til en masse ting BUM...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.