Børn bestemmer for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

anynom

Bebsesmoar skriver:

Jeg tror det hele afhænger af vores egne oplevelser med O løbet som barn!! Jeg ville gerne have haft et valg,og den mulighed vil jeg give mit barn!! Hvis han ikke vil,så bliver han fritaget! Jeg er da fløjtene iskold med hvor mange timer en lærer har brugt,det er ikke mit job at sidde på skolen og brygge det sammen,mit job er at lytte til mit barns behov! Sur r*v for læreren,men tiderne har ændret sig. Spanskrøreret er pakket væk,de gamle traditioner holder ikke længere,måske på tide med noget nyt til næste år?? 

Så hvis dit barn ikke gider tage sin 9. klasses eksamen, så er det fint med dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

M (:

jeg må melde mig enig med teamrocket.. sådan som jeg selv husker O løb som du kalder dem fra den gang jeg gik i skole, så var det som et løb hvor læreren stod stille på diverse poster, kun forklarede hvad opgaven gik ud på, og så stod vedkommende ellers stille resten af tiden og drak sin varme kaffe, og beklagede sig højlydt over hvor koldt det var. Og jeg må indrømme at jeg har aldrig og bliver nok aldrig fortaler for lige det løb, for i min verden er det spild af tid for de elever som måske er mere bogligt stærke end fysisk stærke ( dvs vild med sport, og god til det) hvis ikke man elsker sport, hvis ikke man elsker at løbe og elsker at være aktiv, så er det efter min mening spild af tid.

Derimod tror jeg man ville motiverer mange flere ved enten at give dem et valg, eller selv være en aktiv del af "legen" hvis det er sjovt for børnene/ de unge, så er der måske ikke så mange som ikke gider det

Så hvis et barn ikke kan lide dansk og matematik og er dårlig til netop disse fag, så er det spild af barnets tid at bruge energi på at blive bedre? Så er det bedre at h*n spiller bold ude i skolegården, hvis det er det h*n er bedst til? 

Anmeld

9. oktober 2012

Victoriasmor88

Altså alternativet er vel at sidde i en klasse og have almindelig undervisning, så man burde vel være taknemmelig som forældre over at lærerne er så engageret som de er og rent faktisk tilrettelægger noget udover det sædvanlige Desuden er frisk luft og motion slet ikke en dårlig ting. 

Anmeld

9. oktober 2012

isabellasmor

JulieWH skriver:

Så hvis dit barn ikke gider tage sin 9. klasses eksamen, så er det fint med dig?

Der er godt nok stor forskel på et løb og en 9.klasses eksamen 

Anmeld

9. oktober 2012

anynom

isabellasmor skriver:

Der er godt nok stor forskel på et løb og en 9.klasses eksamen 

Begge dele er obligatoriske, så på den måde er der jo ingen forskel. Selvfølgelig er det sat på en spids, jeg kunne også have brugt idræt som eksempel

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Bebsesmoar skriver:

Jeg tror det hele afhænger af vores egne oplevelser med O løbet som barn!! Jeg ville gerne have haft et valg,og den mulighed vil jeg give mit barn!! Hvis han ikke vil,så bliver han fritaget! Jeg er da fløjtene iskold med hvor mange timer en lærer har brugt,det er ikke mit job at sidde på skolen og brygge det sammen,mit job er at lytte til mit barns behov! Sur r*v for læreren,men tiderne har ændret sig. Spanskrøreret er pakket væk,de gamle traditioner holder ikke længere,måske på tide med noget nyt til næste år?? 

Men hvis dit barn alligevel ikke gider deltage i de nye tiltag, som lærerne bruger tid og energi på at planlægge, hvorfor skal de så bruge energi og ressourcer på at finde på noget nyt til næste år?

Så er det vel bedre at vi holder os til den velkendte tavleundervisning hver dag året rundt..

Anmeld

9. oktober 2012

Mum33

jydeinden skriver:

jeg må melde mig enig med teamrocket.. sådan som jeg selv husker O løb som du kalder dem fra den gang jeg gik i skole, så var det som et løb hvor læreren stod stille på diverse poster, kun forklarede hvad opgaven gik ud på, og så stod vedkommende ellers stille resten af tiden og drak sin varme kaffe, og beklagede sig højlydt over hvor koldt det var. Og jeg må indrømme at jeg har aldrig og bliver nok aldrig fortaler for lige det løb, for i min verden er det spild af tid for de elever som måske er mere bogligt stærke end fysisk stærke ( dvs vild med sport, og god til det) hvis ikke man elsker sport, hvis ikke man elsker at løbe og elsker at være aktiv, så er det efter min mening spild af tid.

Derimod tror jeg man ville motiverer mange flere ved enten at give dem et valg, eller selv være en aktiv del af "legen" hvis det er sjovt for børnene/ de unge, så er der måske ikke så mange som ikke gider det

Nu skal børnene jo helst præsenteres for et bredt spekter af oplevelser/erfaringer mens de går i skole. "Bare" fordi man er boglig, betyder det ikke, at man ikke har super godt af en løbetur og nogle kreative opgaver.  

Vi ville da blive nogle meget ensidige mennesker, hvis vi "bare" fik lov til at gøre det vi havde lyst til hele vores skoletid. Og hvilket chok når man så møder virkeligheden.

Anmeld

9. oktober 2012

Bebsesmoar

Gardenia skriver:

Hvordan vil du så lære dine børn at kunne aflæse et kort, kompas og kunne navigere rundt i naturen uden gps?

Og det tror du man kun lære af en lærer til O dag? Omg... Kom igen... 

Anmeld

9. oktober 2012

jydeinden

Så hvis et barn ikke kan lide dansk og matematik og er dårlig til netop disse fag, så er det spild af barnets tid at bruge energi på at blive bedre? Så er det bedre at h*n spiller bold ude i skolegården, hvis det er det h*n er bedst til? 

for mig er der forskel.. jeg var elendig til sport, og jeg deltog, men jeg hadede det som pesten. Men min pointe lå nu også mere i, at hvis du vil motiverer nogen til at gøre noget, så hjælper det meget at gøre det selv. Hvis du selv står stiv som en pind, og knap nok siger 5 ord så er der i mine øjne stor sandsynlighed for at børnene også vil gøre det. børn kopierer hvad voksne gør, på godt og ondt.

vi havde en idrætslærer som dels havde elendig kondi, og dels altid stod over i hjørnet og så på om vi andre lavede noget, og mange gange så lavede vi da kun det vi lige gad, af den simple grund at det var det signal læreren selv sendte.

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

E. B. skriver:

Nu skal børnene jo helst præsenteres for et bredt spekter af oplevelser/erfaringer mens de går i skole. "Bare" fordi man er boglig, betyder det ikke, at man ikke har super godt af en løbetur og nogle kreative opgaver.  

Vi ville da blive nogle meget ensidige mennesker, hvis vi "bare" fik lov til at gøre det vi havde lyst til hele vores skoletid. Og hvilket chok når man så møder virkeligheden.

Enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.