Børn bestemmer for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2012

Mum33

Bebsesmoar skriver:

Jeg tror det hele afhænger af vores egne oplevelser med O løbet som barn!! Jeg ville gerne have haft et valg,og den mulighed vil jeg give mit barn!! Hvis han ikke vil,så bliver han fritaget! Jeg er da fløjtene iskold med hvor mange timer en lærer har brugt,det er ikke mit job at sidde på skolen og brygge det sammen,mit job er at lytte til mit barns behov! Sur r*v for læreren,men tiderne har ændret sig. Spanskrøreret er pakket væk,de gamle traditioner holder ikke længere,måske på tide med noget nyt til næste år?? 

Hvordan skal din søn lære at respektere andres arbejde, når du ikke gør det?  

Og hvordan kan en lille dreng vide hvad han får brug for af kompetencer i sit fremtidige arbejdsliv? Stakkels dreng. Han får en chok den dag han kommer videre ud i arbejdslivet.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Gardenia

Bebsesmoar skriver:

Og det tror du man kun lære af en lærer til O dag? Omg... Kom igen... 

Nej, det er selvfølgeligt en lille del af et meget større projekt. Jeg kan jo vende den om og spørge dig om du virkeligt tror de ikke får noget ud af de dage? Om ikke andet, burde vores børn så ikke lære at der er ting du skal, ikke fordi du gider men fordi du skal?

Anmeld

9. oktober 2012

TeamRocket

Mor og meget mere skriver:

Alternativet er fx, at en flok lærere, der har brugt timer på at skrue et o-løb sammen, hvor børnene på egen hånd skal samarbejde, bliver mødt af vrangvillige elever, der ikke gider, og forældre, der bruger ord som "gider ikke" om lærerne uden at overveje, om der ligger andre begrundelser bag. 

Hvis det bliver den generelle indstilling til skolen og lærerens rolle, er der ikke så meget pointe i at holde skole længere - så kan alle timer gå med at diskutere, hvorfor der skal læses, divideres osv. 

Så problemet ligger i du ikke kan acceptere forældre der stiller spørgsmål vedr. de ting vores børn skal i skolen? Det er da en dårlig ting i mine øjne, som lærer burde du jo netop være glad for jeg søger de oplysninger jeg gør. Hvis jeg ikke spørg finder jeg jo ikke ud af det. Jeg ville synes det var meget uprofficionelt hvis du snakkede så meget ned til en forældre ved et forældremøde f.eks.

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

jydeinden skriver:

for mig er der forskel.. jeg var elendig til sport, og jeg deltog, men jeg hadede det som pesten. Men min pointe lå nu også mere i, at hvis du vil motiverer nogen til at gøre noget, så hjælper det meget at gøre det selv. Hvis du selv står stiv som en pind, og knap nok siger 5 ord så er der i mine øjne stor sandsynlighed for at børnene også vil gøre det. børn kopierer hvad voksne gør, på godt og ondt.

vi havde en idrætslærer som dels havde elendig kondi, og dels altid stod over i hjørnet og så på om vi andre lavede noget, og mange gange så lavede vi da kun det vi lige gad, af den simple grund at det var det signal læreren selv sendte.

Hvorfor er det mere legalt ikke at være god til sport/gide deltage i sport end det er at være dårlig til matematik/ikke gide lære at regne?

Ja, det har da rigtig meget at sige, om læreren er motiveret, men jeg synes ikke man kan sige, at børn skal fritages for nogle gode, lærerige aktiviteter, bare fordi læreren er umotiveret.

Skal barnet så heller ikke lære at regne, hvis læreren ikke selv gider regne i timerne?

Og ja, det er da 100 gange nemmere at motivere andre, hvis man selv synes aktiviteten er mega fed, men det er nu en gang ikke alt her i livet der er fedt, men derfor skal man lære at løse de opgaver alligevel.. Man kan jo heller ikke sige på en kommende arbejdsplads at man ikke gider lave en eller anden vigtig opgave, bare fordi chefen synes det er kedeligt.. 

Anmeld

9. oktober 2012

Bebsesmoar

M (: skriver:

Men hvis dit barn alligevel ikke gider deltage i de nye tiltag, som lærerne bruger tid og energi på at planlægge, hvorfor skal de så bruge energi og ressourcer på at finde på noget nyt til næste år?

Så er det vel bedre at vi holder os til den velkendte tavleundervisning hver dag året rundt..

Det kunne tænkes at der kommer en einstein der spørger børnene hvad DE vil? 

Anmeld

9. oktober 2012

anynom

M (: skriver:

Hvorfor er det mere legalt ikke at være god til sport/gide deltage i sport end det er at være dårlig til matematik/ikke gide lære at regne?

Ja, det har da rigtig meget at sige, om læreren er motiveret, men jeg synes ikke man kan sige, at børn skal fritages for nogle gode, lærerige aktiviteter, bare fordi læreren er umotiveret.

Skal barnet så heller ikke lære at regne, hvis læreren ikke selv gider regne i timerne?

Og ja, det er da 100 gange nemmere at motivere andre, hvis man selv synes aktiviteten er mega fed, men det er nu en gang ikke alt her i livet der er fedt, men derfor skal man lære at løse de opgaver alligevel.. Man kan jo heller ikke sige på en kommende arbejdsplads at man ikke gider lave en eller anden vigtig opgave, bare fordi chefen synes det er kedeligt.. 

Anmeld

9. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bebsesmoar skriver:

Og det tror du man kun lære af en lærer til O dag? Omg... Kom igen... 

Man kan også lære matematik og stavning derhjemme - er det også ok at melde fra i de timer, hvor det er på dagsordenen? Skolen er en samlet pakke, ikke et menukort, hvor man kan krydse af, hvad man vil have. 

For de elever - jeg var selv sådan en - der afskyr fysisk udfoldelse og foretrækker det boglige, er det TO lektioner om ugen og måske TRE dage om året, man bliver udfordret på dette. For de elever, der har svært ved det boglige og kæmper hver gang, der skal læses og skrives, er det hver eneste DAG - mange, mange timer - man sidder med sin usikkerhed og er på dybt vand. Det er da snotforkælet at melde fra, så snart man ikke er verdensmester på området. 

Anmeld

9. oktober 2012

jydeinden

E. B. skriver:

Nu skal børnene jo helst præsenteres for et bredt spekter af oplevelser/erfaringer mens de går i skole. "Bare" fordi man er boglig, betyder det ikke, at man ikke har super godt af en løbetur og nogle kreative opgaver.  

Vi ville da blive nogle meget ensidige mennesker, hvis vi "bare" fik lov til at gøre det vi havde lyst til hele vores skoletid. Og hvilket chok når man så møder virkeligheden.

ja nogen har godt af en løbetur, og andre kan ikke løbe af den ene eller den anden årsag ( og dem kan der jo så være flere af) og jeg mener stadig at der findes mange forskellige måder at få kreative ideer på udover denne løbetur. Jeg hader personligt at løbe, og kan ikke uden at få åndeproblemer, samt frygte at skvatte over mine egne ben ( er vel hvad man kalder ret så hjulbenet)

og jeg mener det er en gammeldags tankegang at man bliver ensidig bare fordi man tænker over hvor ens kvaliteter og ens stærke sider ligger. Jeg mener netop at det er sundt at se på skolen som muligheden for forskellig form for læring, og har absolut aldrig været tilhænger af at folk SKAL lære på en bestemt måde.

Anmeld

9. oktober 2012

M (:

Bebsesmoar skriver:

Det kunne tænkes at der kommer en einstein der spørger børnene hvad DE vil? 

Kunne man forestille sig, at nogle af børnene synes o-løb er sjovt og derfor ville foreslå det? 

Anmeld

9. oktober 2012

MariaKyedDK

Mor og meget mere skriver:

Så du tror, lærerne har siddet inde en hel skoledag og ladet indskolingsbørn klare sig selv?? 

jeg ved ikke lige hvad du snakker om ?

Indskolingen ?

Og nej, det tror jeg bestemt ikke, men jeg siger at jeg ikke synes det er OKay at Lærende ikke deltager , det er DET jeg siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.