jydeinden skriver:
for mig er der forskel.. jeg var elendig til sport, og jeg deltog, men jeg hadede det som pesten. Men min pointe lå nu også mere i, at hvis du vil motiverer nogen til at gøre noget, så hjælper det meget at gøre det selv. Hvis du selv står stiv som en pind, og knap nok siger 5 ord så er der i mine øjne stor sandsynlighed for at børnene også vil gøre det. børn kopierer hvad voksne gør, på godt og ondt.
vi havde en idrætslærer som dels havde elendig kondi, og dels altid stod over i hjørnet og så på om vi andre lavede noget, og mange gange så lavede vi da kun det vi lige gad, af den simple grund at det var det signal læreren selv sendte.
Hvorfor er det mere legalt ikke at være god til sport/gide deltage i sport end det er at være dårlig til matematik/ikke gide lære at regne?
Ja, det har da rigtig meget at sige, om læreren er motiveret, men jeg synes ikke man kan sige, at børn skal fritages for nogle gode, lærerige aktiviteter, bare fordi læreren er umotiveret.
Skal barnet så heller ikke lære at regne, hvis læreren ikke selv gider regne i timerne?
Og ja, det er da 100 gange nemmere at motivere andre, hvis man selv synes aktiviteten er mega fed, men det er nu en gang ikke alt her i livet der er fedt, men derfor skal man lære at løse de opgaver alligevel.. Man kan jo heller ikke sige på en kommende arbejdsplads at man ikke gider lave en eller anden vigtig opgave, bare fordi chefen synes det er kedeligt..
Anmeld