juleaften:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2012

MyLove E

Jeg er meget i tvivl om hvad vi skal Nu er jeg ikke enlig mor, men enebarn til en enlig mor.

Vi havde prøvet at få det hele til at gå op. Ved at vi hvert andet år ville holde det hjemme, hvor så min mor, svigerforældre og svoger med familie skulle komme. Det andet år skulle så til Aarhus til mine søskende (halv, på far's side, som desværre er død for 10år siden).

Da min svoger lige er blevet skilt skulle det jo ligesom passe med at vi skulle være sammen med dem når han havde sine børn :-)
Så det blev så sidste år. Hvor der ikke rigtig var nogen der ville holde jul med os da vores søn kun var 7mdr. Men hvis vi skulle få det til at hænge sammen ja så var det sådan det skulle være.

Min mor har så brokket sig over at det første år vores søn forstår skal det holdes ved min stedmor og at jeg slet ikke tænker på hende.
Men jeg prøver jo virkelig bare at gøre alle glade.

Nå men nu er det sådan at jeg har fået nyt arbejde og jeg skal arbejde og den 24 og 25 begge dage 7- 14.
Jeg har en time til arbejde og det vil jeg også ca ha hvis jeg tager fra Aarhus af.
Ved bare ikke hvad vi skal gør.

Hvis nogen kan hjælpe må de gerne ???

Bonus info : Min mor har et andet sted at jul og hun er også inviteret med til mine søskende:-):-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Tullen85 skriver:

Her skal trolden og jeg over til min far og hans kæreste på sjælland, sammen med mine brødre, svigerinde og nevø og så min fars kærestes børn. Bliver super hyggeligt, men dog lidt mærkeligt for det er første år efter mine forældre gik fra hinanden hvor min mor skal holde jul uden nogen af os, så krydser fingre for hun bliver inviteret et eller andet sted hen, ellers tror jeg måske jeg vil have svært ved at nyde aftenen... Men glæææææder mig nu bare SÅ meget til december, elsker Århus i julen med alle lysene og stemningen og duften af brændte mandler...

iiih så hygge

Ja, man kan da ha lov at håbe din mor ikke skal sidde alene, det vil være trist i sådan en hyggelig tid..

Smiler, ja byerne bliver altså rigtig hyggelige sådan dec måned. Hvis de dog bare ventede med at pynte op, så det ca blev den måned de står flot i ..

Anmeld

7. oktober 2012

DitteFisk

Åh jeg glæder mig særligt til jul i år, for det er første gang vi skal holde jul hjemme hos os Vi bor i lejlighed og har ikke OVERmeget plads, men der er plads til os og svigerfamilien, som ikke er så stor.

Synes det er noget helt særligt at holde sin første jul selv nu som 25-årig og min dreng er snart 5. Og vi venter nr 2. 

Anmeld

7. oktober 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Nu nærmer julen sig jo så småt. Og mange begynder i disse tider at arrangere hvor juleaften skal holdes, og hvordan og hvorledes.

Hvor skal I holde jul, jer der er alene med de dejlige børn ?

Laura og jeg holder hos min fætter og hans kone med detoøren børn, mine forældre og min lillebror. Det bliver så hyggeligt

Anmeld

7. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Tauf skriver:

Jeg er meget i tvivl om hvad vi skal Nu er jeg ikke enlig mor, men enebarn til en enlig mor.

Vi havde prøvet at få det hele til at gå op. Ved at vi hvert andet år ville holde det hjemme, hvor så min mor, svigerforældre og svoger med familie skulle komme. Det andet år skulle så til Aarhus til mine søskende (halv, på far's side, som desværre er død for 10år siden).

Da min svoger lige er blevet skilt skulle det jo ligesom passe med at vi skulle være sammen med dem når han havde sine børn :-)
Så det blev så sidste år. Hvor der ikke rigtig var nogen der ville holde jul med os da vores søn kun var 7mdr. Men hvis vi skulle få det til at hænge sammen ja så var det sådan det skulle være.

Min mor har så brokket sig over at det første år vores søn forstår skal det holdes ved min stedmor og at jeg slet ikke tænker på hende.
Men jeg prøver jo virkelig bare at gøre alle glade.

Nå men nu er det sådan at jeg har fået nyt arbejde og jeg skal arbejde og den 24 og 25 begge dage 7- 14.
Jeg har en time til arbejde og det vil jeg også ca ha hvis jeg tager fra Aarhus af.
Ved bare ikke hvad vi skal gør.

Hvis nogen kan hjælpe må de gerne ???

Bonus info : Min mor har et andet sted at jul og hun er også inviteret med til mine søskende:-):-)

kender det mareridt der lidt for godt..
Eller altså der er ikk noget med dele børn, eller forældre i. Men blot en familie i jylland med børnebørn og søskende og en familie på fyn med søskende og bedsteforældre.

Så når det endelig har været mine forældres tur til at holde jul, har det altid været uden min mormor og morfar, da de mente det var synd at min moster sku sidde hjemme alene denne aften, bare fordi hun ikke ville komme til jylland pga hun så skulle ha hunden med, eller den skulle passes..
Når Vi så ikke har været på fyn, har vi holdt jul ved fx min fars forældre, og der har hans søster med sine børn og mand tit været samme tid. Men de børn er så røv forkælet, så man nærmest altid er blevet nedgjort når man stolt har fortalt om hvad man har fået
Også det der grunder mit valg i at jeg gerne bliver siddende hjemme alene med datteren den 24. dec jo mindre jeg kan være frivillig hjælper!

Men jeg håber da virkelig at du holder ved at du skal det der er planen nu, og ikke lader din mor give dig alt for dårlig samvittighed, så julen eller bliver den sædvanlige og traditions hyggelige stund som man har ventet på et helt år !

Anmeld

7. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Gigl skriver:

Åh jeg glæder mig særligt til jul i år, for det er første gang vi skal holde jul hjemme hos os Vi bor i lejlighed og har ikke OVERmeget plads, men der er plads til os og svigerfamilien, som ikke er så stor.

Synes det er noget helt særligt at holde sin første jul selv nu som 25-årig og min dreng er snart 5. Og vi venter nr 2. 

Orh hvor spændende.. Det kan da kun blive alt for råhygge !!

Bare det var mig.. Glæder mig så meget til at det bliver min tur til det

Anmeld

7. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Baagøe skriver:

Laura og jeg holder hos min fætter og hans kone med detoøren børn, mine forældre og min lillebror. Det bliver så hyggeligt

rigtig familie råhygge

Anmeld

7. oktober 2012

wamse

Jeg tror det ender med, at mine 2 yngste og jeg er her hjemme juleaften, og så hygger vi 3 os sammen

Vi har desværre noget splid i familien, som gør at vi ikke mere kan være samlet mine 2 brødre, mig og vores mor

Anmeld

7. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

wamse skriver:

Jeg tror det ender med, at mine 2 yngste og jeg er her hjemme juleaften, og så hygger vi 3 os sammen

Vi har desværre noget splid i familien, som gør at vi ikke mere kan være samlet mine 2 brødre, mig og vores mor

øv hvor trist når det skal ende sådan

Men hva, hvem siger ikke at jeres jul kan blive lige så hyggelig som hvis i sad en hel folk samlet?

Eller kommer I bare her, så holder Vi en 'rigtig' juleaften for dine 2 børn

Anmeld

7. oktober 2012

wamse

LouiseVous skriver:

øv hvor trist når det skal ende sådan

Men hva, hvem siger ikke at jeres jul kan blive lige så hyggelig som hvis i sad en hel folk samlet?

Eller kommer I bare her, så holder Vi en 'rigtig' juleaften for dine 2 børn

Tak skal du have søde

Det kan sagtens blive godt, vi er jo vant til at være os 3 sammen

Så har vi også vores lille hund jo, som skal med rundt om træet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.