michelledam skriver:
der er bare ikke noget mere bekræftende når en som dig der lever med kroniske smerter dagligt kommer og siger jeg ved hvordan du har det. for man kan virkelig føle sig alene i verden når man går med de smerter dagligt. og folk der siger jamen du skal da bare og jeg føler med dig. uhhh det kan gøre mig rasende for nej har du ikke selv kroniske smerter ved du ikke hvordan det her. det er det samme med en depression har du ikke haft en ved du ikke hvad det vil sige....
og ja kender godt det med at give den fuld gas og så skal ligge på sofaen de næste dage. jeg skal igang med arbejdsprøvning fra i morgen og glæder mig så absolut ikke. for jeg er så bange for at jeg kommer til at give den fuld gas og så er de næste 2 uger ødelagt..
Jeg gav den selv hele armen under min første arbejdsprøvning, det resulterede i et beskidt og rodet hjem... Hvorfor?? Fordi jeg VILLE arbejde. Det var tilbage i vinter/forår 2009 inden jeg mødte min kæreste.
Så mødte jeg ham, og wisti, vores datter var på vej. Allerede under graviditeten vidste jeg at både fysisk og psykisk ville jeg ikke kunne klare et flexjob på 20 timer.
Vi flyttede kort efter min barsel stoppede, og derfor startede jeg forfra i en ny kommune. Heldigvis efter mit eget ønske også. Jeg blev i april startet op i et træningscenter i åbenrå, med tilknyttet fys. Problemet var bare at jeg skulle når jeg tog hjemmefra cykle 2 km til dp, cykle knap 1 km til stationen, tge bussen fra Rødekro til åbenrå, gå ca 1 km til træningscenter. Og samme vej retur. Jeg var der 3 gange på 4 uger, for jeg lå på sofaen 3-4 dage efter, vrissede af vores datter, og vrissede af min kæreste. Jeg fik intet lavet, vasketøj magtede jeg lige med nød, men madlavning, rengøring og putning af datteren magtede jeg bare ikke, og det var tydligt at mærke min datter ikke brød sig om den mor hun havde fået.
Som sagt så venter jeg nu på at høre fra min nye sagsbehandler, men denne gang er det MIG der siger stop, når jeg siger at jeg tager hjem, så mener jeg det, og kan ikke lige prøve 5 min længere, faktisk skal jeg stoppe 5 min før. Jeg skal have energi og overskud når jeg henter min datter, og den skal holde helt indtil hun bliver puttet. For en smertepatient er 5 timer med et barn på 2 altså rigtig meget, når du har brugt energi på arbejdet også... Min familie kommer i første række nu, og sådan er det bare.
du må ikke presse dig selv for hårdt, med det samme du kan mærke at nu er grænsen nået, så skal du stoppe, for allerede der er du kommet for langt. Har du gået på smerteklinik, eller fået noget psykologhjælp til at takle smerter og hverdag??