Hej piger.
Ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette men har nok bare brug for at hældevand ud af ørene.
Sagen er den at som de fleste ved, jeg dagligt lider af kroniske smerter. Fik et piskesmæld for 2 år siden.
Opdagede at jeg var gravid en uge efter uheldet. Den gang snakkede vi om abort men ingen af os havde lyst til dette da isabella var planlagt. Så jeg fuldførte min graviditet hvillet var rigtig hårdt.
Idag får jeg dagligt medicin for mit piskesmæld. Jeg skal starte på arbejdsprøvning imorgen igennem kommunen og jeg har siden fredag haft utrolig mange smerter. En gang imellem får jegen periode hvor jeg næsten ikke kan ståoprejst pga smerter. Og den er jeg i nu. Har heldigvis flest dage hvor mine smerter er sådan jeg kan holde dem ud og være der for min familie.
Sagen er den atjeg utrolig gerne vil have et barn mere i fremtiden, men på mange måder tror jeg ikke dette bliver Aktuelt da det er utrolig hårdt for mig at have isAbella når jeg er i disse perioder. Og det knuser mig indeni hvis jeg må opgive den drøm om en mere i fremtiden. Min kæreste har posttraumatisk stress som han er blevet pensioneret på. Så vi kæmper en kampnår vi begge ikke har det godt.
Jeg elsker min lille familie. Og vi har det utrolig godt hvis vi ikke kigger på vores lidelser.
Jer med kroniske smerter har i flere børn? Hvordan klarer i en dag med flere børn og smerter. .?
Ville i anbefale mig ikke at få flere børn ?
Ved godt man kan se tiden an, vi har dog ikke planer om en mere lige det næste halve år.
Jeg synes det er skide uretfærdigt at jeg har fået den skade.
og det knuser mig psykisk også 
Nå men tror bare jeg har brug for et kram og vide at alting nok skal gå. At jeg bare er utrolig følsom nu fordi jeg harenperiode hvor mine smerter er ulidelige.
Jeg føler så dybt med dig for, som vi har skrevet sammen om før, så ved jeg så godt hvordan du har det fordi jeg jo også er kronisk smertepatient. Og ja det er en kamp at kæmpe som ingen fatter der ikke har været der.
Mit råd til dig lige nu vil være at huske på at du er stærk, stærkere end de fleste fordi du står op hver eneste morgen og du tygger dig igennem hver eneste dag og du står op dagen efter og gør det samme igen og igen og igen uden at give op nogensinde. Men for fucks sake hvor er det hårdt og især når sygdommen er i en ond fase ligesom du er i nu. Det er så pissehårdt og man føler bare at det aldrig bliver godt igen og at man aldrig vil komme ovenpå igen og at man ikke kan være så stærk og sej som man gerne vil være overfor mand og barn. Men du skal huske på at det her går over igen. Du ved at det er en periode du skal tygge dig igennem hvor sygdommen er ekstra slem og så vil den gå tilbage til bare at være møg irriterende men nemmere at leve med igen. Du ved af erfaring at det altid bliver bedre igen hvis du bare hænger på. Hver aften når du går i seng har du klaret en dag mere og er et skridt nærmere til at få det bedre igen. Som mor og kone kan man ikke alt det man gerne vil når man er syg, men jeg prøver at øve mig i hver dag at gøre det jeg kan og tro på at det er nok. Jeg kan måske ikke alle de fysiske ting jeg gerne vil med min datter, men jeg kan give hende en masse kærlighed og jeg kan lytte til hende og lave alle de ting jeg kan med hende og jeg kan give hende en opvækst hvor hun altid ved at ligemeget hvad der sker så elsker mor hende og mor vil altid være der for hende med et kram når hun behøver det. Det kræver ikke så mange fysiske kræfter at være den slags mor. De vilde svingture og vilde løb osv kan hendes far og andre familiemedlemmer give hende.
Jeg fik at vide af reumatolog at han ikke kunne anbefale mig at få et barn mere (jeg har jo fibromyalgi og kronisk bækkenløsning og dårlig ryg), men vi valgte alligevel at jeg skulle være gravid igen alligevel. Vi valgte det fordi vi så brændende ønskede os at Amanda ikke skulle være enebarn og desuden havde jeg et behov for at give min sygdom en fuckfinger. Jeg havde brug for at sige at mit liv er mit og jeg ønsker mig det her barn så det gør jeg. Men man skal være klar over at det er benhårdt at få et barn mere når man er kronisk smertepatient. Der er alle de ting som du husker fra første graviditet (bla at man intet andet må få end Panodil) og der ud over kommer så at man skal passe det barn man har i forvejen. Det er pissehårdt. Jeg har aldrig været så syg som jeg er pt og jeg har fx lige fået udleveret kørestol da jeg ellers ikke kan komme udenfor en dør her i graviditeten. Jeg er pissebange hver eneste dag for om jeg vil komme mig igen efter fødslen og hvordan det hele skal gå og jeg er så pisse syg at hver eneste dag føles som en kamp jeg tygger mig stædigt igennem og tanken der holder mig oppe er at jeg ved at der nu er under et halvt år tilbage til fødslen. Hver dag jeg kommer igennem er en dag nærmere til det er overstået. Alligevel vil jeg ikke fraråde at få nr. 2 og jeg vil heller ikke fortryde at jeg har valgt det. For hvor pisse syg jeg end er nu, så ved jeg jo at når det er overstået så får jeg det smukkeste lille mirakel i mine arme og det er jo selve lykken for mig med mine børn. Jeg ved at min datter ikke skal være enebarn ligesom jeg var, men at hun skal løbe rundt på græsplænen og lege og have det sjovt sammen med bror/søster. Derfor er det kampen værd for mig og det vil det altid være. 
Det er også vigtigt at huske at forholdet til ens mand skal være stærkt. Han skal kunne tage over og klare de ting du ikke kan i graviditeten. Hvis du nærmest ingenting vil kunne fysisk så skal han kunne klare de ting ifm hus og barn osv. Her tænker jeg at det kan være en stor fordel at din kæreste går hjemme og derfor kan være der for dig i dagligdagen.
Det er et komplet sidespring, men ifm den arbejdsprøvning du starter på, så vil jeg råde dig til (hvis du har mulighed for det) at få din fagforening ind over. Du kan få en socialrådgiver til at gå med til møder osv så kommunen opfører sig ordentligt.
Held og lykke med det hele og kram
EDIT: Havde jeg været rask ville jeg gerne have haft måske 4 børn eller sådan noget, men fordi jeg er syg er dette så også mit sidste barn og det en endelig beslutning, da manden bliver steriliseret om 4 uger. Men 2 børn er også fantastisk