michelledam skriver:
Hej piger.
Ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette men har nok bare brug for at hældevand ud af ørene.
Sagen er den at som de fleste ved, jeg dagligt lider af kroniske smerter. Fik et piskesmæld for 2 år siden.
Opdagede at jeg var gravid en uge efter uheldet. Den gang snakkede vi om abort men ingen af os havde lyst til dette da isabella var planlagt. Så jeg fuldførte min graviditet hvillet var rigtig hårdt.
Idag får jeg dagligt medicin for mit piskesmæld. Jeg skal starte på arbejdsprøvning imorgen igennem kommunen og jeg har siden fredag haft utrolig mange smerter. En gang imellem får jegen periode hvor jeg næsten ikke kan ståoprejst pga smerter. Og den er jeg i nu. Har heldigvis flest dage hvor mine smerter er sådan jeg kan holde dem ud og være der for min familie.
Sagen er den atjeg utrolig gerne vil have et barn mere i fremtiden, men på mange måder tror jeg ikke dette bliver Aktuelt da det er utrolig hårdt for mig at have isAbella når jeg er i disse perioder. Og det knuser mig indeni hvis jeg må opgive den drøm om en mere i fremtiden. Min kæreste har posttraumatisk stress som han er blevet pensioneret på. Så vi kæmper en kampnår vi begge ikke har det godt.
Jeg elsker min lille familie. Og vi har det utrolig godt hvis vi ikke kigger på vores lidelser.
Jer med kroniske smerter har i flere børn? Hvordan klarer i en dag med flere børn og smerter. .?
Ville i anbefale mig ikke at få flere børn ?
Ved godt man kan se tiden an, vi har dog ikke planer om en mere lige det næste halve år.
Jeg synes det er skide uretfærdigt at jeg har fået den skade.
og det knuser mig psykisk også 
Nå men tror bare jeg har brug for et kram og vide at alting nok skal gå. At jeg bare er utrolig følsom nu fordi jeg harenperiode hvor mine smerter er ulidelige.
Puha hvor kan jeg nikke genkende til mange af tingene.. Jeg lider selv af kroniske smerter, dog ikke forudsaget af piskesmæld og jeg venter barn nr. 2 og må på ingen måde tage mine piller før jeg har født og er færdig med at amme..
For at være helt ærlig, så havde jeg en rigtig skidt graviditet første gang, med flere indlæggelser (dog ikke grundet mine lidelser) og da det endelig stoppede faldt jeg ned af en beton trappe og fik bækkenløsning + nogle af mine smerter blev forværret af faldet.. Jeg led virkelig til sidst og tudede mig igennem dagene og da jeg endelig fødte var jeg bare så glad!
Nu er jeg jo så gravid igen og hvis jeg havde vidst hvilket smertehelved denne var, havde jeg aldrig så meget som åbnet munden i sidste graviditet! Den store fylder 2 år lige om lidt, og han er derfor stadig i den alder hvor man stadig bliver nødt til at løfte lidt, dagligt må jeg bide tænderne sammen for at kunne være mor på bare en nogenlunde tilfredsstillende plan og mange eftermiddage går desværre også med at jeg ligger på sofaen med en dreng som ser tv eller må underholde sig selv indtil far kommer hjem, mens jeg andre dage virkelig bider tænderne så hårdt sammen for at sønnen kan opleve noget at kæresten må være vidne til at jeg ligger og tuder og nærmst må bæres i seng, fordi jeg har så ondt at jeg knap kan gå.. Hvordan jeg klare min tilværelse som mor til to, som kun har farmand hjemme få timer i ugen, må tiden vise, men en ting er helt sikkert vi skal nok få det til at køre, men også kun fordi vi har stor opbakning og hjælp at hente hos begge bedsteforældre par!
For at mit indlæg måske giver lidt mere mening må jeg hellere lige fortælle hvilke smerter og lidelser jeg render med - Kronisk sene-hinde-skede-betændelse i alle led i hele kroppen, hypermobil (de to ting giver for mig gigtlign. smerter) skæv ryg, dårlige knæ, dårlig hofte,dårlig ryg (kan ikke trænes til det bedre), migræne, problemer med nervesystemet (render ofte og falder) + jeg har lider af karpaltunnelsyndrom og operation virker ikke og så kan jeg tilskrive en slem bækkenløsning oveni forudsaget af denne graviditet.. Alle disse ting har gjort at lægerne har bedt os om ikke at få flere børn, da de er bange for at min krop vil give fuldstændig op og jeg derfor ikke vil komme til at arbejde igen, da mit bækken højt sandsynligt vil skride og min rygsøjle give helt efter.. Oveni kan både min familie og kæreste se at denne graviditet tager helt ekstremt på mig..
Jeg ville i hvert fald kraftigt overveje, hvad du evt. skal igennem i en graviditet og hvor gammel jeres datter er, hvilke behov hun har og hvor meget hun er i stand til selv..