Kamphunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2009

malou

Trold skriver:

Jeg dømmer ikke ejeren, jeg dømmer hunden. Tja din holdning er din holdning. Men sådan en hund får aldrig lov til at komme i nærheden af mig eller mine børn.

Det er desværre ejeren og ikke hunden du skal dømme!!! Og du skal jo ikke tvinges til samværd med med en amstaff når du ikke bryder dig om dem. Det er jo logik. Jeg forstår du ikke bryder dig om dem.. det er skam helt fair. Jeg skal jo heller ikke nyde noget af at sætte mit barn op på en hest.. der lige pludselig kan få et flip og stikker af!! Men jeg forbyder jo ikke andre at begynde til ridning!!..- det er deres egen sag!! Men at du vil have div. hunderacer forbudt... er langfra fair og ikke den rigtige løsning.. men uvidenhed omkring racen!!

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2009

malou

Lykke86 skriver:

Min søster og svoger har et gadekryds..
Hans far er en blanding mellem en christania hund, (så de ved jo ikke lige blandingerne den er af) og en samojede spids og moderen er vidst en blanding mellem en labradore og en øøøh husker jeg faktisk ik lige, men noget siger mig en rotweiler.. er ik lige helt sikker..
Men han er altså en STOR hund..
Folk bliver også mega bange for ham, når han kommer løbende mod dem og er forståeligt nok..
Jeg hader selv når han kommer løbende mod mig og jeg kender ham jo altså og VED han ikke gør noget..

Min datter kan ligge og hive ham i ørene, stikke fingrene op i næsen på ham og ind i munden og han ligger bare og glor på hende..

Så har de så også fået en cavalier king charles spaniel og HAN er strid..
Det er ham der kuer den store

Har også et eksembel med en muskelhund, som er normal.
Den ville snuse til en chi wau wau, men det var dén der gik helt i selvsving og bed faktisk den store i næsen, den kunne jo have bidt den midt over, men den pev lige og vendte sig om og gik..

Er helt sikker på nogle af de hunde der, har et eller andet dræberinstikt, et eller sted, men tror bestemt ikke alle har det..
Alle mennesker er jo heller ikke mordere, fordi nogle er..

Her er den farlige kamphund så og min søsters hund

Hvor er de fine

Anmeld

26. maj 2009

karina1980

Lisbeth Ellehauge skriver:

Fordi de har så mange muskel, at jeg ikke kan forsvarer mig, min søn eller min hund (corgi). Vi er totalt forsvarsløse og de ville kunne tage livet af både hund og barn!
90% af andre hunde har ikke kræfter til at "sårer" os. Dem kan jeg klarer fysisk.  

- Og fint nogle af jer har styr på dem. Respekt for det, men det er der bare mange der ikke har.

kunne dælme godt tænke mig at se dig stoppe en sankt bernard, dobermand, rottweiler, eller schæfer,

Anmeld

26. maj 2009

Honningblomst

Jeg frygter alle hunde, men ikke for hundene som sådan...men fordi jeg ikke aner hvilken tosse af et menneske der har anskattet sig dyret og ikke har styr på det...sjovt nok er de der muskelhunde tit ejet af mennesker der ikke ligefrem ligner nogen der har en ph.d...
Knus Eva...som mener at alle hunde burde gå i snor alle steder

Anmeld

26. maj 2009

Mum33

Eva skriver:

Jeg frygter alle hunde, men ikke for hundene som sådan...men fordi jeg ikke aner hvilken tosse af et menneske der har anskattet sig dyret og ikke har styr på det...sjovt nok er de der muskelhunde tit ejet af mennesker der ikke ligefrem ligner nogen der har en ph.d...

Tak - du satte lige ord på det jeg ikke selv kunne. Kan godt forstå man går i forsvarsposition når man selv har sådan en hund og opdrager ordentlig på den, men derfor kan man ikke lukke øjnene for problemet. Jeres hunde er jo også i fare for disse angreb - men kan måske klare sig. Det kan vores tæppetissere ikke

Anmeld

26. maj 2009

karina1980

Eva skriver:

kan kun være enig, jeg mener heller ikke at hunde bør gå uden snor, jo i de indhegnet hundeskove/områder hvor det er tilladt,  men ikke udenfor det område, en hund er et dyr, og man kan ikke stole 100% på et dyr uanset hvor meget man gerne vil.

så kan man så diskutere videre i at der så er idioter med total syge hunde der lukker dem løse disse steder, men det er en anden diskution

men som ansvarlig hundeejer bør man altid fører sin hund i snor, hvilket man faktisk også lærer når man går til hundetræning med sin hund

Anmeld

26. maj 2009

karina1980

Lisbeth Ellehauge skriver:

Tak - du satte lige ord på det jeg ikke selv kunne. Kan godt forstå man går i forsvarsposition når man selv har sådan en hund og opdrager ordentlig på den, men derfor kan man ikke lukke øjnene for problemet. Jeres hunde er jo også i fare for disse angreb - men kan måske klare sig. Det kan vores tæppetissere ikke

jeg tror bestemt ikke min vil kunne klare sig bedre end din, hun kan måske ikke lige løftes op af den anden, men hun lægger sig ned på ryggen og pisser på sig selv når en anden hund spiller smart = hun overgiver sig totalt

så i det tilfælde at de virkelig angreb hende, ville hun sgu også blive frygtelig skadet og det trods hun er en stor basse

Anmeld

26. maj 2009

LineHolst

Ja det er hårdt at høre, men jo jeg mener virlig at at muskelhunde skal have mundkurv på ! Jeg tror ikke på den er hunden skyld, men dens gener og dens ejere og jeg syntes da det er trist at alle skal skæres over en kam, men fordi jeg tror på at gener har en vis effekt, så er jeg også nødt til at holde fast i alle muskelhunde skal have mundkurv på når de er ude.
Og min hund skal bestemt ikke fredes - han skal også forhindres i at gøre det som hans gener får ham til at gøre, nemlig jage får og derfor vil jeg aldrig slippe ham fri når vi er et sted hvor vi møder kreature. Og ja jeg mener alle hyrdehundeejere burde tage det forbehold, for det stresser de dyr som de forsøger at drive og når de ikke er trænede til det, kan de gøre det helt galt. Man skal tag de forholdsregler der passer til ens type hund !

Anmeld

26. maj 2009

karina1980

LineHolst skriver:

Ja det er hårdt at høre, men jo jeg mener virlig at at muskelhunde skal have mundkurv på ! Jeg tror ikke på den er hunden skyld, men dens gener og dens ejere og jeg syntes da det er trist at alle skal skæres over en kam, men fordi jeg tror på at gener har en vis effekt, så er jeg også nødt til at holde fast i alle muskelhunde skal have mundkurv på når de er ude.
Og min hund skal bestemt ikke fredes - han skal også forhindres i at gøre det som hans gener får ham til at gøre, nemlig jage får og derfor vil jeg aldrig slippe ham fri når vi er et sted hvor vi møder kreature. Og ja jeg mener alle hyrdehundeejere burde tage det forbehold, for det stresser de dyr som de forsøger at drive og når de ikke er trænede til det, kan de gøre det helt galt. Man skal tag de forholdsregler der passer til ens type hund !

der er faktisk kun en af de mange racer de kalder kamp hunde der er blevet brugt til hundkamp, nemlig pitt bullterrien som i forvejen er forbudt at have i dk, hvilket jo ikke hindre folk i at have den alligevel,

resten har faktisk en anden bagrund,

eks. er bullmastiffen som de også kalder kamphund, blevet brugt som skovridderhund, dvs den skulle kunne løbe fandens hurtigt og vælte og fastholde med sin vægt den skytte som ulovligt skød skovens dyr, og samtidig skulle den kunne bo i skovridderens hjem.

men den har de nu sat ind under kamphund, kan ikke rigtig se hvor dens gener for kamp dukker op.

så er der den amerikanske bulldog, den er faktisk brugt af landmænd til at indfange vilfarne dyr og til at beskytte dem og afgrøder mod vildsvin og andre vilde dyr, dog uden at skulle skade dem,

igen ser jeg ikke kamphunden, og denne type hund betegnes kraftigt som kamphund

det er meget få hunde som rent faktisk har en bagrund som kamphund som bliver kaldt for kamphund, de fleste af de kamphunde der er idag som netop spreder rædsel er ejet af et kampmennesker   som netop har den for at være stor stærk og modbydelig ellers er den ejet af en der desværre endte med en hund som hun intet kendte til, men den så jo vildt sød ud som hvalp,

men som hundeejer burde du så også vide at en mundkurv ikke alene ødelægger hundens sprog/måde at kommunikere på men også dens mulighed for at snuse og rent faktisk få andet ud af sin gåture end at tisse i naturen

Anmeld

26. maj 2009

Fiona78

karina1980 skriver:

kunne dælme godt tænke mig at se dig stoppe en sankt bernard, dobermand, rottweiler, eller schæfer,

Ja det vil jeg godt nok også gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.