Kamphunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2009

malou

karina1980 skriver:

der var ikke noget blindt øje til gener, kan bare ikke se hvilke gener der er i en bullmastiff som gør den til en kamphund, for at være kamphund må den vel for pokker have været brugt til det,

hvis det er muskler det går ud på så er en grayhound også en kamphund, den er jo trænet i at løbe stærkt og flå dyret den løber efter(når der snakkes væddeløb) men så vidt jeg forstår går den ikke under betegnelsen for den bliver ikke skrevet om i avisen

SANDT!!!

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2009

Diana...

Hi hi skægt der har været præcis samme debat før og den blev lige så lang hi hi.

Knus Diana som opgav at læse de sidste mange sider 

Anmeld

26. maj 2009

malou

Diana... skriver:

Hi hi skægt der har været præcis samme debat før og den blev lige så lang hi hi.

Knus Diana som opgav at læse de sidste mange sider 

Ja det var den første debat jeg deltog i herinde. Jeg ser nemlig rødt når folk angriber mine vovser. De er søde, dejlige og velopdagne.... og ikke opdraget til kamp. knus til dig!!!

Anmeld

26. maj 2009

LineHolst

Det er for mig ikke et spørgsmål om muskler - dem har de jo alle, men det er placeringen af dem. Hvis de ikke skulle være udviklet med henblik på voldsom forsvar og angreb hvorfor er de så så udtrolig veludviklede - grayhound er jo også udviklet særligt muskuløst i dens ben netop for at løbe hurtigt som der bliver sagt.

og der er jo ingen der "angriber" nogens vovser herinde. Der bliver jo bare stillet spørgsmålstegn ved om man kan stole på hunde der er af en racer som oprindeligt er fremavlet til at være kamp- eller muskelhunde og som må have visse genetiske træk fra den tid. Kan man stole på at nogen hunde overhovedet vil kunne forstå forskellen på at ens barn leger vildt med et andet barn og på at ens barn bliver "angrebet" af et andet barn så hunden vil forsvare sin "folk" ?

Jeg personlig vil aldrig lade mit barn eller dennes venner lege alene med min hund eller andre hunde. Jeg vil ikke have en muskelhund fordi jeg er en forhippet fysik-elsker der tror på at når det kommer til hunde så trumfer arv i sidste ende miljø, men også tror på at der findes undtagelser der bekræfter regler (ligesom i tysk) og sidst men ikke mindst tror på at netop det at der er undtagelser vil gøre at man aldrig indenfor dette emne kan blive enige.

Anmeld

26. maj 2009

karina1980

LineHolst skriver:

Det er for mig ikke et spørgsmål om muskler - dem har de jo alle, men det er placeringen af dem. Hvis de ikke skulle være udviklet med henblik på voldsom forsvar og angreb hvorfor er de så så udtrolig veludviklede - grayhound er jo også udviklet særligt muskuløst i dens ben netop for at løbe hurtigt som der bliver sagt.

og der er jo ingen der "angriber" nogens vovser herinde. Der bliver jo bare stillet spørgsmålstegn ved om man kan stole på hunde der er af en racer som oprindeligt er fremavlet til at være kamp- eller muskelhunde og som må have visse genetiske træk fra den tid. Kan man stole på at nogen hunde overhovedet vil kunne forstå forskellen på at ens barn leger vildt med et andet barn og på at ens barn bliver "angrebet" af et andet barn så hunden vil forsvare sin "folk" ?

Jeg personlig vil aldrig lade mit barn eller dennes venner lege alene med min hund eller andre hunde. Jeg vil ikke have en muskelhund fordi jeg er en forhippet fysik-elsker der tror på at når det kommer til hunde så trumfer arv i sidste ende miljø, men også tror på at der findes undtagelser der bekræfter regler (ligesom i tysk) og sidst men ikke mindst tror på at netop det at der er undtagelser vil gøre at man aldrig indenfor dette emne kan blive enige.

og igen ser du bort fra de utallige gange det er skrevet at der er ufattelig få racer som bliver kaldt kamp og muskelhunde som rent faktisk er brugt til dette,

jeg finder med glæde flere links som kan fortælle muskelhundenes oprindelse, dvs deres bagrunde, for de har mange og meget forskellige bagrunde i deres oprindelse,

en hund der er rigtig opdraget bryder ikke ind i voldsom leg, den burde forstå at dens rangorden er nederst og bør kende sin plads i forhold til børn og besøgende i hjemmet

Anmeld

26. maj 2009

karina1980

desuden lader man vel aldrig børn lege alene med en hund, her tænker jeg både på hund og børn,

de fleste hundebid sker jo i forbindelse med at et barn mishandler hunden mens forældrene ikke er der, selvfølgelig er der andre tilfælde også,

her er det så barnet der mangler opdragelse i sin omgang med hund, men hunden der i væreste tilfælde mister livet

Anmeld

27. maj 2009

malou

LineHolst skriver:

Når folk skriver de synes at de burde forbydes... og i det mindste bærer mundkurv når de går på gaden.. jo så tager jeg det i den grad som et angreb. Mine hunde har ikke behov for at gå med mundkurv og derfor synes jeg de bliver STEMPLET i den grad at det i mine ører efterhånden er latterligt!! Som jeg tidligere skrev... skal vi så også putte sændetrøje på alle psykiske syge når de ikke er indlagt på den lukkede?? Fordi vi kan jo aldrig liiiige være sikker på om de har taget deres nødvendige medicin så den ikke slår KLIK for dem.. ja undskyld men jeg er lidt pas i r.... på folk der generalisere!!!

knus malou

Anmeld

27. maj 2009

Mum33

Uden at "angribe" nogen (denne debat er ved at tage lidt form af "kamp-mødre").

Men et spørgsmål til jer der har "kamp" hunde der trives og godt kan styre dem. Er I aldrig bange for at jeres hund bliver angrebet af de hunde, hvis ejere ikke har styr på dem. Frygten for angreb må vel være for alle!!!

Anmeld

27. maj 2009

karina1980

Lisbeth Ellehauge skriver:

Uden at "angribe" nogen (denne debat er ved at tage lidt form af "kamp-mødre").

Men et spørgsmål til jer der har "kamp" hunde der trives og godt kan styre dem. Er I aldrig bange for at jeres hund bliver angrebet af de hunde, hvis ejere ikke har styr på dem. Frygten for angreb må vel være for alle!!!

jo selvfølgelig er jeg da det, jeg har også været ude for det og det var skrækkeligt, noget af det væreste jeg har oplevet, ikke nok med at hunden bed hul i min, så var jeg dælme også nød til at sparke den for at få den til at stoppe,
så kan sagtens forstå frygten for at det sker, og frygter da også selv at jeg møder disse hunde igen

men jeg vil til enhver tid forsøge at forsvare min hund, hvis muligt, da hun ikke vil forsvare sig selv

Anmeld

27. maj 2009

Loggidut

malou skriver:

Hvorfor er det klart at en golden bider mere end en kamphund bare fordi der er mange flere af dem.... De burde vel SLET IKKE BIDE overhovedet nu når de er så fin en familiehund!!! 

Egentlig er jeg ligeglad hvad div. lister siger ang. antal bid osv. Vi er enige om at det er frygteligt når der sker en ulykke med hunde... om det er en kamphund eller ej. Vi har alle vores meninger ang. disse hunde... jeg elsker dem og vil altid have dem i mit liv...og jeg bor heldigvis i sverige så jeg skal ikke tage stilling til nogen mundkurv eller forbud!!

knus malou

Jeg tror du misforstår mig her, det er ikke en selvfølge at de bider mere, men at chancerne/mulighederne for der noteres flere hundebid fra golden retriwer er størrere da der er flere af dem i danmark.

lidt ala hvis du tager muligheden for at blive kørt over af en bil, hvis der kun er en bil i byen, er risikoen ikke så stor som hvis der er 20.000.

dermed sagt (uden at ane antallet) hvis der er 20.000 golden retriwere i danmark, i forhold til 3000 kamphunde, så vil du jo statistisk set se den golden retriwer noteret flere gange...derfor efterlyser jeg en procent-statetik, og selv om flere har set den, synes jeg det er underligt den ikke findes online nogen steder.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så findes der brodne kar mellem kamphundene, det gør der også mellem andre hunde, det er jeg godt klar over, Men man høre igen og igen om en kamphund som har angrebet mennesker/andre dyr, og gang på gang gøres der ikke en skid ved det.

Jeg vil stadig sige at hvis man skal have lov at have sådan en hund, så skal det gå gennem et godkendt hundekursus først, så at man altså bliver godkendt til at have hunden, for sådan en hund er i de forkerte hænder en direkte dødstrussel...
Igen understreger jeg at jeg ved der findes andre hunde med samme symptomer, men nu bliver der spurgt til netop denne hund.

Jeg synes også det er flot at de fleste der har disse hunde er gode til at fortælle om hvor søde deres hunde er, men jeg tror så heller ikke nogen ville stille sig op og sige andet om deres husdyr, uanset...

jeg er meget mere nysgerrig efter at høre noget fra de mennesker der har svigtet i opdragelsen af disse hunde, altså de dumme historier, så man kan få indblik hvad det er de tænker...
for selv om der er 100 mennesker her som fortæller deres kamphund er sød, så æmdre det ikke ved at folk bliver bidt, jaget, angrebet, og det samme sker for andre dyr...selv om nogen har en god opdraget kamphund, ændre det ikke ved at det ikke er alle som har det.

kan i følge mig?

jeg vil godt lige have i læser det her så i forstår jeg ikke har noget at udsætte på nogen som helst, jeg har ikke en speciel mening omkring netop den slags hunde, men er bare nysgerrig efter at høre hvor folk for den statetik fra med den golden retriwer, og hvorfor det går så skidt for nogen med den opdragelse af deres kamphunde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.