malou skriver:
Hvorfor er det klart at en golden bider mere end en kamphund bare fordi der er mange flere af dem.... De burde vel SLET IKKE BIDE overhovedet nu når de er så fin en familiehund!!!
Egentlig er jeg ligeglad hvad div. lister siger ang. antal bid osv. Vi er enige om at det er frygteligt når der sker en ulykke med hunde... om det er en kamphund eller ej. Vi har alle vores meninger ang. disse hunde... jeg elsker dem og vil altid have dem i mit liv...og jeg bor heldigvis i sverige så jeg skal ikke tage stilling til nogen mundkurv eller forbud!!
knus malou
Jeg tror du misforstår mig her, det er ikke en selvfølge at de bider mere, men at chancerne/mulighederne for der noteres flere hundebid fra golden retriwer er størrere da der er flere af dem i danmark.
lidt ala hvis du tager muligheden for at blive kørt over af en bil, hvis der kun er en bil i byen, er risikoen ikke så stor som hvis der er 20.000.
dermed sagt (uden at ane antallet) hvis der er 20.000 golden retriwere i danmark, i forhold til 3000 kamphunde, så vil du jo statistisk set se den golden retriwer noteret flere gange...derfor efterlyser jeg en procent-statetik, og selv om flere har set den, synes jeg det er underligt den ikke findes online nogen steder.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så findes der brodne kar mellem kamphundene, det gør der også mellem andre hunde, det er jeg godt klar over, Men man høre igen og igen om en kamphund som har angrebet mennesker/andre dyr, og gang på gang gøres der ikke en skid ved det.
Jeg vil stadig sige at hvis man skal have lov at have sådan en hund, så skal det gå gennem et godkendt hundekursus først, så at man altså bliver godkendt til at have hunden, for sådan en hund er i de forkerte hænder en direkte dødstrussel...
Igen understreger jeg at jeg ved der findes andre hunde med samme symptomer, men nu bliver der spurgt til netop denne hund.
Jeg synes også det er flot at de fleste der har disse hunde er gode til at fortælle om hvor søde deres hunde er, men jeg tror så heller ikke nogen ville stille sig op og sige andet om deres husdyr, uanset...
jeg er meget mere nysgerrig efter at høre noget fra de mennesker der har svigtet i opdragelsen af disse hunde, altså de dumme historier, så man kan få indblik hvad det er de tænker...
for selv om der er 100 mennesker her som fortæller deres kamphund er sød, så æmdre det ikke ved at folk bliver bidt, jaget, angrebet, og det samme sker for andre dyr...selv om nogen har en god opdraget kamphund, ændre det ikke ved at det ikke er alle som har det.
kan i følge mig?
jeg vil godt lige have i læser det her så i forstår jeg ikke har noget at udsætte på nogen som helst, jeg har ikke en speciel mening omkring netop den slags hunde, men er bare nysgerrig efter at høre hvor folk for den statetik fra med den golden retriwer, og hvorfor det går så skidt for nogen med den opdragelse af deres kamphunde.