Kamphunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2009

Munder

Alle hunde kan være farlige i de forkerte hænder. Jeg mener det er super vigtigt at man som hundeejer sætter sig ind i dyrets adfærd og sørger for at stimulere hunden ordentligt efter dens behov.

En muskelhund kan sikkert være en fantastisk familiehund, hvis den er blevet opdraget ordentligt og har sin rette plads i hirakiet - altså nederst! - dog et lille men i, at den gennem årerne er blevet opdrættet til at "klikke" (altså fare i fjæset på noget andet) , hvilket man som ejer skal være super opmærksom på.

Problemet med muskelhunde er i mine øjne, at de racer tiltrækker de forkerte folk - nemlig den der ikke har kendskab til hunde og deres behov. Mange vælger en muskelhund, fordi de passer til ens image, og har derfor ikke sat sig ind i, hvad et sådan dyr har brug for, for at kunne fungere blandt andre mennesker og dyr....Og så bliver de s.. farlige.

Bare min mening om denne sag!

ps. elsker selv hunde, men har ikke en, da jeg ikke mener vi har tid nok til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2009

Rasmine

Fiona78 skriver:

Ja glemte lige bidstatistikkerne

Det er labrador, golden retriever, sankt bernhards hunde der bider flest gange

Ja, de bider måske engang imellem.
Men i forhold til hvad?
Hvor mange "almindelige" familiehunde" findes der i forhold til de ÆKLE kamphunde?

Og er der ikke en kæmpe forskel på et bid, og så på at FLÅ og FLÆNSE andre dyr/mennesker i en blodrus?

Jeg synes kamphunden, er grim, ucharmerende og det er det dyr, næstefter krokodiller og alligatorer som jeg synes er mest ækel.

Anmeld

26. maj 2009

Kristina V

hmmm... synes den er svær.. Jeg har være lykkelig ejer af den BEDSTE lab. på 45 kg. (måtte desværre give ham væk, da lille pigen konstant var syg), men næste gang jeg skal have hund, bliver det en lap. eller en muskelhund.

HELT SIKKERT det er frygteligt med de sagder som man høre, men som skrevet herinde, så høre man heller ikk de gode tider. OG ja må nu os give ret i at det er fordi den er moderne.

MEN kørekort ?? Det er en gang fis.. Hva med alle de "damer" som der står på deres "flise" og trækker, og avler børn i bunker? Alle de narkomaner som får hiv smittet børn osv? Ska de også ha kørekort til børn?
Synes bestem det er for meget at man opdrager hunden til -kamphund-, men kan stadig ikk forstå man så ikk kigger på de kvinder som avler børn i så dårlige miljø...

Anmeld

26. maj 2009

malou

LineHolst skriver:

Der findes ganske givet mange kamp- og muskelhunde som lever ganske fredeligt med deres familier, som de betragter som deres flok og som de aldrig vil kunne finde på at gøre noget. Og det er jo dejligt for den familie som har hunden, men hvad sker der den dag man får gæster og ungerne leget vildt ude i haven - ved hunden at det ikke er dens flok der bliver angrebet og som den skal forsvare ?

Jeg tror langt hen af vejen også på den med at det der gør en hund farlig er dens ejere, men jeg kan ikke lade tanken om gener ligge. Min hund kaldes en hyrdehund, men vi har aldrig lært den noget om får eller boet i nærheden af får eler givet den lov til at "drive" får. Alligevel har jeg oplevet at måtte undskylde til landmænd fordi min by-hund har drevet alle derse får eller køer sammen og ikke vil lade dem forlade flokken. Det aner jeg ikke noget om, har aldrig lært ham og kan ikke lære ham, så det må komme fra hans gener.

Så hvad har muskelhunde og kamphunde i deres gener ? Det kan godt være at det er et surt tilnavn og rygte de har fået men det har jo en årsag.
Jeg syntes klart vi skal have strammet lovgivningen, der skal være "kørekort" og mundkurv til hundene så snart de er ude af deres hus og de skal altid være i snor ! Det skal min hund også altid når vi er i nærheden af får

nej nej nej.... du kan ikke mene at de skal have mundkurv på.. alle kamphunde UDEN undtagelse. Vil du så også smide ALLE indvandrer ud af Danmark fordi nogle af dem ikke kan ofører sig ordentlig.. Så smider vi dem da ud alle sammen!!!!! Det kan man sgu da ikke. Skal vi så også lade alle psykiske syge gå i spændetrøje på gaden fordi man ved aldrig hvornår det slår klik for dem?? For nogle måneder siden var det faktisk en labrador hvalp der skambed en lille dreng der sad i sin vippestol... men den race skal ikke have mundkurv på eller hvad? Og hvad med dn egen hyrdehund.. skal den også "fredes" i din runde af mundkurve?
Jeg er sgu rystet over dem der mener mundkurve er vejen frem......- det er efter min mening dyreplageri!!!!!!

knus malou

Anmeld

26. maj 2009

Mira0911

Kamphunde er jeg nu heller ikke for glade for... men de kan nu godt være rare at være sammen med... Her hvor vi bor, støder tit på en som har sådan en kamphund/muskelhund.. Og han er bare så super dejlig... Men ja, man kan sagtens stå og sige at den gør ikke noget og den bider ikke... En dag så er det sket... Vi har selv en Labradore... Vi siger jo til folk når de snakker med ham, han gør ikke noget, han bider ikke... Som hundeejere, tror jeg ikke vi kan være 100% sikker på den ikke vil bide et menneske på et tidspunkt, så skal man virkelig kende sin hund 110%... Jeg er nok helt galt på den... Jeg tror det er sådan... Vi kan jo heller ikke vide om vores hund vil bide eller ej når det kommer til stykket...
Han virker slet ikke til at være den type der vil gøre det... Jeg har tit leget med ham og midt i det hele har jeg med flad hånd lagt hånden i munden på ham, der sad han bare og kiggede på mig.. Når vi giver ham godbider, og vores finger lige kommer med i munden, så spiser han ikke godbiden før fingeren er væk igen.. Tror han er bange for at skulle komme til at bide... Jeg kan jo ikke være 100% sikker....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. maj 2009

malou

Trold skriver:

Jeg synes at de djævlske kamphunde skulle forbydes... Normalt elsker jeg hunde, men det djævelskab har ikke noget med en hund at gøre... Det er min mening...

Endnu en gang er jeg rystet . At du synes mine hunde skulle forbydes. Hvad vil du så have... at jeg skal få dem aflivet???? Vi er faktisk mange kamphunde ejere der trods alt HAR KONTROL over vores dejlige familiemedlemmer. Tro det eller lad være.. men jeg vil til hver en tid altid vælge en amstaff fremfor alle andre racer. og det har INTET med potens for mig at gøre.. tværtimod. Jeg synes det er en smuk hund, kærlig og meget social hund der elsker at lege og putte.... døm ikke os alle.. de har vi ikke fortjent!!!

knus malou

Anmeld

26. maj 2009

Kristina V

malou skriver:

Endnu en gang er jeg rystet . At du synes mine hunde skulle forbydes. Hvad vil du så have... at jeg skal få dem aflivet???? Vi er faktisk mange kamphunde ejere der trods alt HAR KONTROL over vores dejlige familiemedlemmer. Tro det eller lad være.. men jeg vil til hver en tid altid vælge en amstaff fremfor alle andre racer. og det har INTET med potens for mig at gøre.. tværtimod. Jeg synes det er en smuk hund, kærlig og meget social hund der elsker at lege og putte.... døm ikke os alle.. de har vi ikke fortjent!!!

knus malou

Rigtig smukke hunde du har.. Misundelig...

Anmeld

26. maj 2009

malou

Mebach skriver:

Men i forhold til hvad?
Hvor mange "almindelige" familiehunde" findes der i forhold til de ÆKLE kamphunde?

Og er der ikke en kæmpe forskel på et bid, og så på at FLÅ og FLÆNSE andre dyr/mennesker i en blodrus?

Jeg synes kamphunden, er grim, ucharmerende og det er det dyr, næstefter krokodiller og alligatorer som jeg synes er mest ækel.

Nu er det jo flere forskellige racer der betegnes som "kamphund"... og de er meget forskellige af udseende... men du mener nok dem alle sammen så.....- men ligefrem ækle?? hmmm... synes du ham her er ækel??? og stadig.. fordi der er nogle der ikke kan styrre deres hunde... skal vi andre så betegnes som pest? det er altså ikk helt fair. Vi er trods alt mange der er lykelige med vores amstaffs... der ikke bider!!

knus malou

Anmeld

26. maj 2009

Fiona78

Mebach skriver:

Men i forhold til hvad?

Hvis man udjævner forskellen mellem hvor mange hunde der er af hver slags og regner bidene ud procentvis så bider muskelhunde stadig mindre en de andre racer jeg nævnte det er der kommet en undersøgelse fra København Universitet der viser, hvor nogle unge har fået samtlige bidepisoder som er blevet behandlet på sygehuse eller meldt til politiet, samlet sammen...Grunden til at man tror muskelhunde bider mere er at man aldrig ser en forside på feks ekstra-bladet hvis det er en labrador eller ligende der bider fordi det ganske enket ikke er interessant
Og ja det er ofte mere slemt når en muskelhund bider men jeg har set både en rottweiler og en "sød" Golden bide for alvor.
Retrieveren bed det ene øre og kind af en anden hund i ren blodrus og rottweileren tog en finger så andre hunde er skam også i stand til at flænse, ja det ligger sågar i rottweilerens natur at ruske sit bytte til døde

Anmeld

26. maj 2009

malou

Kristina V skriver:

Rigtig smukke hunde du har.. Misundelig...

Tak Kristina  Jeg elsker dem også helt op til månen og tilbage igen... de er virkelig dejlige....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.