Kamphunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2009

karina1980

Joan ( Smallie ) skriver:

Jamen alle hunde kan jo være farlig. Og så er det lige meget om det er en lille tæppe tisser eller en kamphund.
Men man høre jo bare mere om det når det er en kamphund der bider, eller bare i det heletaget en stor hund. Skaden er jo tit større når det er en stor hund der bidder men en lille hund kan jo også bide så den slår ihjel.

Jeg har selv en stor schæfer han og jeg kunne ikke finde nogen bedre hund. Han har været alene barn i 6 år og så fik vi min søn og de 2 leger SÅ godt sammen. De ting den knægt kan gøre ved den hund er helt ufatlig, men man skal jo bare lige huske på at man aldrig kan stole 100% på en hund. Og igen er det ligemeget om det er en lille hund eller en stor hund.

Så hvis man skal have kørekort til kamphunde så skal alle andre der har hund vel også have et hunde kørekort?

Og så er det jo tit ejeren de er galt med og ikke hunden.

Men det er jo bare min mening

Joan

jeg mener heller ikke at det skal være kørekort til bestemte racer, men til alle racer, også så man lærer sine begrænsninger, jeg bliver aldrig pudel ejer, det egner jeg mig simpelthen ikke til, men hvor mange ved lige hvilken hund der passer dem og ind i deres familie,

det synes jeg jo bør være en del af kørekortet og det kræver at alle racer skal ind under kortet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2009

Mum33

Uanset om det er ejer eller hund der er skyld i de stigende overfald, syntes jeg det er trist at man ikke kan gå trygt omkring med sine børn.

- og ja, alle hunde kan bide hvis de føler sig truet, men med "disse hunde" ser vi både børn og hunde der bliver bidt ihjel.

Selvfølgelig er der også "fornuftige" ejere bland disse hunde, men desværre ser man mange, der har anskaffet sig hund af helt forkerte årsager.

Anmeld

25. maj 2009

LineHolst

Der findes ganske givet mange kamp- og muskelhunde som lever ganske fredeligt med deres familier, som de betragter som deres flok og som de aldrig vil kunne finde på at gøre noget. Og det er jo dejligt for den familie som har hunden, men hvad sker der den dag man får gæster og ungerne leget vildt ude i haven - ved hunden at det ikke er dens flok der bliver angrebet og som den skal forsvare ?

Jeg tror langt hen af vejen også på den med at det der gør en hund farlig er dens ejere, men jeg kan ikke lade tanken om gener ligge. Min hund kaldes en hyrdehund, men vi har aldrig lært den noget om får eller boet i nærheden af får eler givet den lov til at "drive" får. Alligevel har jeg oplevet at måtte undskylde til landmænd fordi min by-hund har drevet alle derse får eller køer sammen og ikke vil lade dem forlade flokken. Det aner jeg ikke noget om, har aldrig lært ham og kan ikke lære ham, så det må komme fra hans gener.

Så hvad har muskelhunde og kamphunde i deres gener ? Det kan godt være at det er et surt tilnavn og rygte de har fået men det har jo en årsag.
Jeg syntes klart vi skal have strammet lovgivningen, der skal være "kørekort" og mundkurv til hundene så snart de er ude af deres hus og de skal altid være i snor ! Det skal min hund også altid når vi er i nærheden af får

Anmeld

25. maj 2009

heaven

åhhha, - det er SÅ frygtelig, når man hører om de overfald/angreb!!! Jeg tror det mange reagere på er at det er med så frygtelige skader til følge, og man har bare ikke en chance mod sådan et "vilddyr".... en labrador/schæfer osv kan også lave forfærdelige skader, men en kamphund går i aktion for at dræbe mange gang - de tager de her forsvarsløse dyr og rusker og flår i dem, og de giver bare ikke slip igen sådan liiige. Og de er fuldstændig ligeglade om man så står og sparker løs på dem osv... og det er også det, jeg synes er skræmmende..... jeg var faktisk i første omgang enig om , at de hunde SKAL være i snor så snart de er ude OG have mundkurv på... men så så jeg en ejer i tv, som sagde det ville være så frygtelig for hendes hund at skulle være hæmmet med mundkurven på, og det kan jeg jo godt se. De kan ikke snuse på samme måde eller kommunikere på samme måde. Og det er sgu også synd. Det der går galt er ejerne - man skal f...... sætte sig ind hvad det er for en hund man vil anskaffe sig - og det skal man med alle hunderacer. F.eks ved jeg, at jeg ikke skal have en race, der skal opdrages "strengt/med meget fast hånd" eller hvad man sige - det er jeg slet ikke hård nok til. En anden ting er at jeg tror en del muskelhundejere, har dem som et forsøg på en potensforlænger - og de gør dem skøre i hovederne. Undskyld hvis jeg er fordømmende, men jeg synes tit jeg ser at "det er de hårde drenge", som ikke har en skid styr på dem....
Neej, et hundekørekort synes jeg ville være en god ide - både teori og evt et forløb med observationer hos en hundeadfærdsekspert/psykolog.....

og så tror jeg også det er vigtigt at man ikke skære alle over en kam, - der findes jo også muskelhundeejere, der rent faktisk har styr på deres hunde.

Jannie - stor stor hundeelsker.

Anmeld

25. maj 2009

Loggidut

mange snakker om en bid-statetik...kan i ikke være flinke at linke den i finder de oplysninger i?

Anmeld

25. maj 2009

Plysbjørnen

Jeg synes at de djævlske kamphunde skulle forbydes... Normalt elsker jeg hunde, men det djævelskab har ikke noget med en hund at gøre... Det er min mening...

Anmeld

26. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
malou skriver:

Jeg er også en af de mange ejere af de såkaldte KAMPHUNDE... jeg vælger dog at kalde mine en amstaff og en bullmastiff.... fordi en kamphund er først en kamphund når den har været i kamp!!!!!  Jeg forstår folks frygt... ingen tvivl om det men er samtidig også ked af at der bliver generaliseret fordi der er mange der ikke er "voksne" og ansvarlig nok til at have hund. Det gælder ikke kun muskelhundene men ALLE racer. Som der også bliver nævnt i de andre indlæg, er det faktisk ikke engang muskelhundene der står øverst på listen over bid og overfald... men derimod Golden Retriver. Når det så er sagt.. så er det jo frygteligt at der sker så mange triste overfald med disse racer... jeg bliver jo også ked af det og ærgelig hver eneste gang. Fordi det i sidste ende også kommer til at gå ud over mig og mine hunde..Hvilket jeg bestemt ikke synes er fair. Jeg kan styrre begge mine hunde men de kommer kun løs på stranden og i store skove hvor jeg ved der IKKE er mulighed for at møde nogle. ALLE ANDRE STEDER ER DE ALTID I SNOR!! Jeg elsker den race.. de er de sødeste og mest kærlige vovser jeg har haft i mit liv....- og jeg håber inderligt ikke at de bliver forbudt... men at mennesket burde tage det såkaldte kørekort.. men at forbyde dem.... Det er ikke noget jeg stemmer for. Tilslut vedhæfter jeg et billede af mine vovser fra den dag jeg kom hjem fra hospitalet med vores søn victor.

knus malou... en lykkelig amstaff ejer!!

Hvor er de kære Nu har jeg ikke selv kamphunde, men kender da flere af slagsen. Og hvor er de nogle dejlige hunde - når de er opdraget korrekt!!

Jeg er "bange" for hunde  jeg ikke kender, og så er det ligemeget hvilken race der er tale om.

Anmeld

26. maj 2009

Carl-Emil's mor

Jeg har det sådan at jeg ikke kan læse disse muskelhunde som jo nok er det mest korrekte ord at bruge, medmindre de bliver brugt i kamp

Jeg tror at vejen frem vil være kørekort og at der så bliver lavet nogle uventede kontrolbesøg i årene efter hvor man kan se at tingene foregår ordentligt...

Jeg ved at en del muskelhundeejere er vrede over de nye foreslag men hvad filan hjælper det så at få en eller anden tøs til at stå frem i nyhederne også skyde sig selv i foden?? med det mener jeg at langt største delen af det nu sagde var rigtig fornuftigt men så bliver hun spurgt " Kan du love din hund aldrig gøre noget?" hvortil hun siger "JA det kan jeg love at han ikke gør" DOOOOSSSSH.. Du kan ALDRIG love at din hund ikke gør noget, ligegyldigt hvad.. Jeg kan heller ikke love at min Papillon aldrig gør noget altså.. Min mor kan heller ikke love at hendes italienske spinone italiano som er en stor MEGET ROLIG og MEGET sådan " Jeg vil bare gøre alt for dig"- hund aldrig vil gøre noget.. Fordi det er for filan da dyr. Og dyr kan du aldrig vide noget om med 100% sikkerhed, det er vel i bund og grund også det der er det fantastiske ved dyr, nemlig at de er deres egne??

Anmeld

26. maj 2009

Carl-Emil's mor

MEN udover det..

For at lave en sammenligning med to meget forskellige ting som alligevel giver mening..

Vi hører ALDRIG i nyhederne at "Muskelhund har leget med en Cockerspaniel i tre timer idag i dejlig hyggelig leg" 
Eller 
"Muskelhund ligger og passer på sin ejeres dreng på 3 uger?"

Og i rejsebrancen hører vi aldrig at "Ung Rejs har hun haft 3000 gæster igennem denne sommer uden problemer" 
eller
"Ung Rejs gæst netop vendt hjem fra den fedeste ferie nogensinde"

Og når man ikke bliver "ponket" i hovedet med de gode historier så ser folk som regel kun det negative fordi at mange folk desværre er meget underbevidst negativ indstillede

Håber det giver lidt mening for nogen af jer??

Anmeld

26. maj 2009

Cris

Jeg har en god ven som træner hunde til politi og militær. Hans liv er hunderne. Han har fortælt til mig en gang, at problemet er ikke kamphunden i sig selv. Problemet er at de er blevet moderne. Hvad der sker er man ikke tænker så meget om hvilke hunde bruger man til "breeding" (jeg kender ikke den danske ord, sorry!!!) Nå men hvis man bruger hunde som har problemer, er agressive osv og der en som i hans have laver masser af hunde for at sælge, så kan det blive et problem. Så kommer der en ung fyr eller en sød pige som synes, at hundene der søde (og som sagt, meget moderne lige nu) køber en som ikke ved noget om og den kan være agressiv. Og så ved de heller ikke, hvordan man håntere en agressiv hund. Han sagde til mig at for 20 år side var det samme med de der Doverman hunde. De blev meget moderne og mange har bare "breedet" dem uden at tænke på konsekuenserne. Der var mange hunde som blev født med problemer og var agressive. Der var mange problemer med de der hunde dengang. Nu er de ikke længere moderne og bliver "breedet" kun af de mennesker som elsker de der hunde og ved hvad de laver. Og så var der aldrig mere problemer med dem. Faktisk hører man ikke noget om dem. Så hvis I godt kan lige kamphunde skal man finde de mennesker som er professionelle og valger de rigtige hunde til at lave valpe. I Kph er der bare så mange af de der hunde og jeg kan ikke lade det være med at tænke, om hvor mange af de der hunde stammer fra de forkerte agressiv hunde uden at ejeren ved noget om det.... Jeg har også læst nogle kedelige historier i Spanien om børn som bliver bidt af hundene. Netop fra unge mennesker som ikke har trænnet dem til kamp, men som bare har købt dem til en rimeligt pris et eller andet sted og synes, at de er seje. Så snart at de ikke længere er moderne og kun professionale laver valpe så vil man ikke længere høre om problemet.

Og forresten, der hjælper ikke noget at have dem med snor, de er meget hurtige og stærke og kan bare løbe væk uden problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.