åhhha, - det er SÅ frygtelig, når man hører om de overfald/angreb!!! Jeg tror det mange reagere på er at det er med så frygtelige skader til følge, og man har bare ikke en chance mod sådan et "vilddyr".... en labrador/schæfer osv kan også lave forfærdelige skader, men en kamphund går i aktion for at dræbe mange gang - de tager de her forsvarsløse dyr og rusker og flår i dem, og de giver bare ikke slip igen sådan liiige. Og de er fuldstændig ligeglade om man så står og sparker løs på dem osv... og det er også det, jeg synes er skræmmende..... jeg var faktisk i første omgang enig om , at de hunde SKAL være i snor så snart de er ude OG have mundkurv på... men så så jeg en ejer i tv, som sagde det ville være så frygtelig for hendes hund at skulle være hæmmet med mundkurven på, og det kan jeg jo godt se. De kan ikke snuse på samme måde eller kommunikere på samme måde. Og det er sgu også synd. Det der går galt er ejerne - man skal f...... sætte sig ind hvad det er for en hund man vil anskaffe sig - og det skal man med alle hunderacer. F.eks ved jeg, at jeg ikke skal have en race, der skal opdrages "strengt/med meget fast hånd" eller hvad man sige - det er jeg slet ikke hård nok til. En anden ting er at jeg tror en del muskelhundejere, har dem som et forsøg på en potensforlænger - og de gør dem skøre i hovederne. Undskyld hvis jeg er fordømmende, men jeg synes tit jeg ser at "det er de hårde drenge", som ikke har en skid styr på dem....
Neej, et hundekørekort synes jeg ville være en god ide - både teori og evt et forløb med observationer hos en hundeadfærdsekspert/psykolog.....
og så tror jeg også det er vigtigt at man ikke skære alle over en kam, - der findes jo også muskelhundeejere, der rent faktisk har styr på deres hunde.
Jannie - stor stor hundeelsker.
Anmeld