Frøken J. skriver:
Det er svært ikke at blive stødt af tråden
synes den er lidt fordomsfuld. Rose er ikke et nemt barn, men vi vil gerne have børn tæt, og dem skal vi nok klare. Du siger det med at dele opmærksomhed. Tror ikke folk har tænkt over dette, men uanset hvornår man får barn nummer to, vil barn nummer to aldrig have prøvet at have opmærksomheden alene. Fordi der jo allerede er en, når det barn kommer til. Og er det så synd for det andet barn? Nej da. Børn tager ikke skade af at deles om opmærksomheden. Det er jo ikke fordi de bliver ignoreret og omsorgssvigtet, fordi der kommer en mere 
Jeg skriver det jo også senere, at det ikke er for at fornærme nogen, men jeg tænker at mange allerede er gravide når deres første er omkring et halvt år, det syntes jeg da er lidt vildt.
Jo fair nok folk vil have børn tæt, jeg skriver jo heller ingen steder at det er det jeg vælger der er det rigtige, tværtimod bliver jeg jo nærmere i tvivl om mine tanker er forkerte, da jeg syntes rigtig mange vælger det modsatte. Nemlig at få børn rigtig tæt.
Som jeg også skriver senere, ved jeg jo godt man kan give begge børn opmærksomhed, men du skal ikke bilde mig ind der ikke forsvinder lidt fra det første barn når man får barn nr.2. Og især når barnet stadig er så lille at det kræver utrolig meget, og er knap så selvhjulpen.
Anmeld