jaa så landede man her.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

Mettefpigen

AalborgPigen skriver:

Sender mange kram til dig søde Mette ... Det er træls når det sker, men som du siger når i ikke passer sammen, så er det jo for det bedste 

Taak smukke :-) jaa det jo det... Men det er sku stadig hårdt... Puhaa...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Muffin_girl

Mettefpigen skriver:

Taak smukke :-) jaa det jo det... Men det er sku stadig hårdt... Puhaa...

Ja det er sku ikke sjovt..!! Det er jo ikke det man drømmer om ... 

Anmeld

4. oktober 2012

kesuh

Mettefpigen skriver:

Tak :-) det er jeg sikker på vi kan :-) og mht til børnebidrag så har vi snakket det igennem, og jeg har ikk tænkt mig at søge det.... Vi er enige om at hjælpe hinanden her i starten og få det hele til at køre...

Det skal nok gå^^ 

Min eks og jeg blev også enige om at hjælpe hinanden fra starten af. At hun ikke valgte at søge børnebidrag det er jeg hende dybt taknemmelig for pga min nuværende økonomi-> SU

Det varmer at høre, at der er flere der kan enes om tingene selv om man går fra hinanden 

Så længe i kan overholde aftaler og snakke pænt sammen og alt det der, så skal i såmænd nok få det til og fungere 

ps: Bare husk at få alle aftaler på papir med underskrift og bla bla. Alt det formelle

Anmeld

4. oktober 2012

LMX

kesuh skriver:

Aaah den sætning der med-> Og så skal faderen betale bidrag hver mdr.

Nej det skal han ikke, men han kan komme til det, hvis man syntes det er nødvendigt. Eller hvis man er enige om det.

Jeg betaler ikke børnebidrag og det er altså noget man selv kan aftale.. Det er ikke et MUST, hvis man kan finde ud af det selv.

Til Trådstarter,

Jeg håber i kan finde ud af det uden at komme til og træde hinanden over tæerne 

Øh jo han skal. Eller hun skal, hvis barnet bor hos ham.

Der er da ingen der kan blive fritaget for underholdsbidrag. JA hun kan være large og sige at han ikke behøver betale.

Anmeld

4. oktober 2012

Mettefpigen

Lahn11 skriver:

Først det er ikke en sjov situation at stå i.. men helt ærligt, så er jeg lykkelig over at jeg ikke blev i forholdet til min datters bio. far... har nu en sød ny kæreste, som jeg venter nr. 2 med..

til det med hvad du kan søge, først og fremmest, så kan du intet søge så længe at du bor sammen med ham, for så er du ikke enlig...

når i er flyttet fra hinanden kan du søge:

Børnebidrag fra faren

Børnepenge, ordinært, og ekstra ordinært

friplads

boligsikring

hmm. det var vist det

håber du kommer godt igennem de første måneder som selvf. er træls..

- klem fra en der er kommet rigtig godt ud på den anden side

Mange tak for svar :-) ved godt at jeg ikk kan søge når vi bor sammen, det var også bare så jeg var klar til at søge når jeg finder noget :-)

Anmeld

4. oktober 2012

Mettefpigen

AalborgPigen skriver:

Ja det er sku ikke sjovt..!! Det er jo ikke det man drømmer om ... 

Neej.... Og slet ikk når vi ikk vil gå fra hinanden.... Det kører bare ikk for os mere...

Anmeld

4. oktober 2012

kesuh

LMX skriver:

Øh jo han skal. Eller hun skal, hvis barnet bor hos ham.

Der er da ingen der kan blive fritaget for underholdsbidrag. JA hun kan være large og sige at han ikke behøver betale.

Jo det kan man. Det kommer an på deleordningen.

Anmeld

4. oktober 2012

LMX

kesuh skriver:

Jo det kan man. Det kommer an på deleordningen.

Jeg er uenig.

Det er da kun hvis begge forældre bliver enige om ikke at søge at man kan undgå det.

Hvis bopælsforælderen søger underholdsbidrag så kan den anden forældre ikke blive fritaget for at betale. Så skal reglerne da være ændret for nyligt.

Anmeld

4. oktober 2012

Mettefpigen

kesuh skriver:

A

Det skal nok gå^^ 

Min eks og jeg blev også enige om at hjælpe hinanden fra starten af. At hun ikke valgte at søge børnebidrag det er jeg hende dybt taknemmelig for pga min nuværende økonomi-> SU

Det varmer at høre, at der er flere der kan enes om tingene selv om man går fra hinanden 

Så længe i kan overholde aftaler og snakke pænt sammen og alt det der, så skal i såmænd nok få det til og fungere 

ps: Bare husk at få alle aftaler på papir med underskrift og bla bla. Alt det formelle

Selvfølgelig :-) vi funker ikk sammen mere, men vi er stadig venner og har også tænkt os at blive ved med det.... Jaa som jeg sagde til ham... Når lukas har hvad han har brug for så er der ikk nogen grund til at søge det... Også håber jeg også på at han begynder at læse til januar.. Vores økonomi har heller ikk kørt helt glat så når han 'kun' skal tænke på sig selv, så kan det være at det blir nemmere for ham at læse...

Jaa der er sku mange ting man lige pludselig skal huske på... ;-) mange tak for hjælpen :-)

Anmeld

4. oktober 2012

kesuh

Jeg er uenig.

Det er da kun hvis begge forældre bliver enige om ikke at søge at man kan undgå det.

Hvis bopælsforælderen søger underholdsbidrag så kan den anden forældre ikke blive fritaget for at betale. Så skal reglerne da være ændret for nyligt.

Tjah vi fik at vide, at når man kører 7/7 så skal jeg ikke betale. Plus når du er på SU er der visse undtagelser også.

Plus vi har begge skrevet under på at jeg ikke skal betale børnebidrag for en sikkerhedsskyld.

Tjah der ligger så meget i det med børnebidrag.

Anyway jeg vil ikke starte en debat om det her. Det hører ikke til i Mettes tråd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.