jaa så landede man her.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.834 visninger
55 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Mettefpigen

Åhh... Sidder her med en klump i maven!... Så gik vi fra hinanden... Men vi er stadig venner, for vi elsker stadig hinanden, og han er sku en god fyr, vi passer bare ikk sammen som par!
Vi bor sammen til vi har fundet noget hver for sig....

Så nu kommer spørgsmålene.... Hvad kan man søge som enlig, hvordan gør man, og hvad med boligsikring?... Er helt fortvivlet, har aldrig prøvet at søge sådan noget....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Kofoed.

Blev officielt enlig i går, så kender det hele i forhold til at være studerende, hvis det er. Eller er der økonomisk friplads og boligstøtte som alle enlige kan få i et vis omfang.

Anmeld

2. oktober 2012

Kofoed.

Glemte det vigtigste. håber i klare den alligevel

Anmeld

2. oktober 2012

Mettefpigen

Kofoed. skriver:

EBlev officielt enlig i går, så kender det hele i forhold til at være studerende, hvis det er. Eller er der økonomisk friplads og boligstøtte som alle enlige kan få i et vis omfang.

Er ikk studerende.... Og tak for svar! :-)

Anmeld

2. oktober 2012

Mettefpigen

Kofoed. skriver:

JGlemte det vigtigste. håber i klare den alligevel

Jo jo det gør vi..... Det er bare mere chokket med at nu skete det! Også med hvordan man søger, hvor høj en husleje kan man have, at jeg skal have nyt arb og alle sådan nogle ting..... Og håber da også det går med jer :-)

Anmeld

2. oktober 2012

Kofoed.

Mettefpigen skriver:

Jo jo det gør vi..... Det er bare mere chokket med at nu skete det! Også med hvordan man søger, hvor høj en husleje kan man have, at jeg skal have nyt arb og alle sådan nogle ting..... Og håber da også det går med jer :-)

Du kan få dække på 80 kvm, hvis det kun er dig og drenge der bor sammen og hvor mange procent af kvm bliver dækket kommer an på indkomsten, fx har jeg 100 kvm til 4635 og modtager dobbelt su (enlig + almindelig), omkring 8000 udbetalt, jeg får cirka 2800 i boligstøtte.

Hvis du tjener under 150.000 på år basis, så bliver dagplejen/vuggestuen betalt for dig.

Ellers kan du google beregn boligstøtte (din kommunes navn), så er det oftest en selvbetjening, hvor du kan indtaste dine oplysninger og lejlighedens oplysninger og se hvad den siger.

Anmeld

2. oktober 2012

Mettefpigen

Kofoed. skriver:

T

Du kan få dække på 80 kvm, hvis det kun er dig og drenge der bor sammen og hvor mange procent af kvm bliver dækket kommer an på indkomsten, fx har jeg 100 kvm til 4635 og modtager dobbelt su (enlig + almindelig), omkring 8000 udbetalt, jeg får cirka 2800 i boligstøtte.

Hvis du tjener under 150.000 på år basis, så bliver dagplejen/vuggestuen betalt for dig.

Ellers kan du google beregn boligstøtte (din kommunes navn), så er det oftest en selvbetjening, hvor du kan indtaste dine oplysninger og lejlighedens oplysninger og se hvad den siger.

Tusind tak :-) så kunne man da være heldig at kunne blive boende her ;-) det vil jeg prøve at undersøge :-)

Anmeld

2. oktober 2012

Kofoed.

Mettefpigen skriver:

Tusind tak :-) så kunne man da være heldig at kunne blive boende her ;-) det vil jeg prøve at undersøge :-)

Det håber jeg for jer. Du kan jo også få børne bidrag, det er skattefrit for dig og manden kan trække det fra i skat, så det alt efter hans skatte procent kun koster ham cirka 600 kroner, at betale dig 1200. Men det aftaler i bare indbyrdes, når i stadig kan sammen. Bliver i sammen eller er det helt slut med alt?

Anmeld

2. oktober 2012

Mettefpigen

Kofoed. skriver:

Det håber jeg for jer. Du kan jo også få børne bidrag, det er skattefrit for dig og manden kan trække det fra i skat, så det alt efter hans skatte procent kun koster ham cirka 600 kroner, at betale dig 1200. Men det aftaler i bare indbyrdes, når i stadig kan sammen. Bliver i sammen eller er det helt slut med alt?

Det er helt slut..... Vi har forskellige prioteringer, så det funker bare ikk mere...... :-(

Anmeld

2. oktober 2012

Kofoed.

Mettefpigen skriver:

Det er helt slut..... Vi har forskellige prioteringer, så det funker bare ikk mere...... :-(

Okay. Godt i kan sætte en grænse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.