Putomanen skriver:
Man kan i hvert fald undre sig over hvorfor det er præcist 3 forsøg, vi bliver tilbudt i det offentlige. Der må være en del, som ikke bliver hjulpet af de 3 forsøg.
Det er frustrerende, at man ikke kan få svar på, hvorfor det ikke vil lykkes! Hvis de kunne finde problemet, ville det måske også være nemmere at blive gravid...
Jge må se, om jeg kan få fingre i bogen og læse den. Hvis den kan give os nogle fif til at det lykkes, så ville den være god vejr.
Jo tak, jeg håber også vi finder et godt sted.
Det lyder som en god ide med pausen. I har da holdt pause i et stykke tid nu ikke? Det er virkelig vigtigt, at vi har overskuddet til behandling, da det tærrer så meget på kræfterne. Behandling er stress er desværre en rigtig dårlig kombi.
Jeg håber, at jeres sidste forsøg er lykkens forsøg! Har I valgt at stoppe, hvis det sidste ikke lykkes?
Ja, det har vi også undret os over.
I princippet kan man jo bruge de 3 forsøg på et år, men jeg tvivler på at der er ret mange der har psyke og penge til at fortsætte år efter år.
Tror ind i mellem at det er de små marginaler der gør at man ikke bliver gravid, det er bare frygtelig frustrerende når man gør alt så godt man kan, men hele tiden finder ud af at der alligevel var noget man kunne have gjort anderledes. Ikke at man måske ville have været blevet gravid, men tvivlen er der jo altid.
Jo, vi har holdt pause siden juni, og kommer tidligst i gang i november.
Det var det samme da vi fik Daniel, der holdt vi også pause på denne årstid, så hvis vi følger forløbet med ham, så er der håb forude
. Inden vi fik ham var vi også ude i MA/SA i første forsøg, intet resultat i andet, lang pause, og så var der gevinst. Lidt uhyggeligt, egentlig
.
Vi vil godt snart i gang igen, men jeg synes ikke manden er helt klar endnu. Det tager desværre længere tid end vi troede, at komme ovenpå igen.
Ja, vi stopper når det sidste forsøg er brugt. Vi synes det bliver for dyrt, det er hårdt for både krop og sind, vi er ved at blive for gamle, og Daniel bliver 3 år i næste uge, så han kan jo hurtigt nå at blive "gammel" inden han vil få en søskende. Så det er sidste chance nu, og det giver jo også lidt pres på kroppen