jer med indekatte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Lusi

Peanut skriver:

Det burde der nok være til nogle katte, men vores er ikke så kloge  De har ikke engang forsøgt at kravle op af hegnet 

Ja undskyld mig, så er de virkelig dumme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Fenja09

Vi har altid haft indekatte og det fungere ganske fint - vi har helt alm. børnesikringer på vinduerne ( købt i Ikea) og da vores katte var killinger gik jeg tur med dem i snor ude i haven eller bare rundt i kvarteret.

Det man skal huske, hvis man vælger at gå tur med katten er at de er ekstreme vanedyr, så er man startet og gør det på bestemte tidspunkter, så kan man ikke bare stoppe igen.

Efterhånden som vores hankat er blevet stor -  han bliver 5 år, har jeg trænet ham til KUN at være på vores terrasse og ikke i selve haven. Han har et grønt stykke han må gå på og de sjældne gange hvor han prøver at gå ud i haven, kalder jeg på ham, som jeg ville gøre med vores hund. Vores hunkat er kun inde, da hun ikke kan lide at være ude.

Husk du kan lære din kat nøjagtig det samme som med en hund, det tager bare lidt længere tid.

/Fenja

Anmeld

23. september 2012

helle85

Fenja09 skriver:

Vi har altid haft indekatte og det fungere ganske fint - vi har helt alm. børnesikringer på vinduerne ( købt i Ikea) og da vores katte var killinger gik jeg tur med dem i snor ude i haven eller bare rundt i kvarteret.

Det man skal huske, hvis man vælger at gå tur med katten er at de er ekstreme vanedyr, så er man startet og gør det på bestemte tidspunkter, så kan man ikke bare stoppe igen.

Efterhånden som vores hankat er blevet stor -  han bliver 5 år, har jeg trænet ham til KUN at være på vores terrasse og ikke i selve haven. Han har et grønt stykke han må gå på og de sjældne gange hvor han prøver at gå ud i haven, kalder jeg på ham, som jeg ville gøre med vores hund. Vores hunkat er kun inde, da hun ikke kan lide at være ude.

Husk du kan lære din kat nøjagtig det samme som med en hund, det tager bare lidt længere tid.

/Fenja

okay så det ville ikke værer syndt at gå tur med den i snor?

hvor dan har du trænet ham til ikke at gå længer?

vores den ene kat, startede vi med at have i lejlighed, så han startede med at værer inde kat, men da vi flyttet i hus, begynte han at komme ud og han gik hun lige der omkring hvor vi boede (ind til naboen og over på den anden side) og han kom somregl nå vi kaldte på ham. nå vi gik ned i sfoen og lege i weekenderne gik han med os frem og tilbage uden snor men han var narvøs for bilerne og mange af de andre lyde fordi han havde været inde kat i 2-3 år

Anmeld

23. september 2012

helle85

Princesspigen skriver:

jeg har 2 inde katte og kæresten har 1.. så ja tilsammen 3..

i min lejlighed jeg boede før ku jeg ikke lufte rigtigt uden uden at kattene var på vej ud af vinduet.. så ja der var varmt om sommeren

nu vi flyttet ind i kærestens hus, der er sikring på vinduerne og ellers så sætter vi elastikker og andet på så vinduerne kan stå på klem og kattenen ikke komme ud.. det fungerer fint her..

har nogle rigtig gode venner der har bygget en ude voiljere(staves ?), de har sat kattelem i døren ud til den så kattene døgnet rundt kan gå der ud og være hvis de vil..

man skal bare huske med sådan en, at det kan være en god ide at lægge noget ned i jorden så andre dyr, fx ræve hunde osv ikke kan grave sig ind og tage ens kat, og så selvfølgelig bygge det stort nok til katten kan komme op i højde, og rundt på forskellige nivuer, så fungerer det bedst og katten bliver glad

mange tak for rådene (staves)

Anmeld

24. september 2012

Finemoar<3

Vi har 2 katte, ejer faktisk ikke det store udvalg af legetøj , men det jagter hinanden istedet, springer på døre og sover

vi har altan, og de er ude flere gange om dagen (hos naboen, hvilket er ok!) og når de vil ind, så kradser de på døren

Anmeld

24. september 2012

Lenats31

helle85 skriver:

vi har et krædsebræt og lidt legetøj til den vi har lige fået den i torsdags men syntes ikke rigtig man kan få så meget hos vores dyrerhandler han har mest bolde der kan rasle og ellers ikke rigtig noget.

ind til vider har vi anskaffet os en pind med sådan en plys snor og selv lavet noget med en sok og en snor, jeg har sat fast på krædsebrættet og så har vi nogen bolde der kan rasle, og så har den fået en af datteren zuzupets. men ved dog godt det ikke er helt nok. har du nogen forslag til hvad man ellers kan finde på evt nogen sider hvor man kan købe et?

I skal kunne tilgodese dens behov for udendørs aktiviteter .... indendørs. Ellers kan i få adfærdsproblemer.

Anmeld

24. september 2012

Fenja09

helle85 skriver:

okay så det ville ikke værer syndt at gå tur med den i snor?

hvor dan har du trænet ham til ikke at gå længer?

vores den ene kat, startede vi med at have i lejlighed, så han startede med at værer inde kat, men da vi flyttet i hus, begynte han at komme ud og han gik hun lige der omkring hvor vi boede (ind til naboen og over på den anden side) og han kom somregl nå vi kaldte på ham. nå vi gik ned i sfoen og lege i weekenderne gik han med os frem og tilbage uden snor men han var narvøs for bilerne og mange af de andre lyde fordi han havde været inde kat i 2-3 år

Det er ikke synd at gå tur med snor, hvis man starter når den er helt lille eller langsomt lære den at have snoren på. Jeg startede med at de bare havde selen på indendøre og så forbandt jeg det med en godbid eller flere. Mange katte bryder sig ikke specielt om at have snor på, så det kræver mange gange at man lige lære dem snoren at kende og giver godbidder så de forbinder det med noget godt.

Vores hankat har altid været ret lærenem og lydig -  han kender sit navn og ved når der bliver talt til ham. Jeg har ikke gjort særlig meget for at han bliver på terrassen udover at kalde på ham når han har trådt "udenfor". Men ellers så kan man klik-træne, ligesom man gør ved hunde. Vores katte kan "sit" på kommando når de skal have f.eks godbidder. Hvis man synes det er hyggeligt og har tålmodigheden, så kan de lære alt.

Det er vigtigt at de lære at de har et navn og vil man sørge for at katten er hurtigere til at lære navnet, skal man vælge et der slutter på en "i-lyd". De kan bedre adskille den lyd fra andre.

/Fenja

Anmeld

24. september 2012

helle85

Fenja09 skriver:

Det er ikke synd at gå tur med snor, hvis man starter når den er helt lille eller langsomt lære den at have snoren på. Jeg startede med at de bare havde selen på indendøre og så forbandt jeg det med en godbid eller flere. Mange katte bryder sig ikke specielt om at have snor på, så det kræver mange gange at man lige lære dem snoren at kende og giver godbidder så de forbinder det med noget godt.

Vores hankat har altid været ret lærenem og lydig -  han kender sit navn og ved når der bliver talt til ham. Jeg har ikke gjort særlig meget for at han bliver på terrassen udover at kalde på ham når han har trådt "udenfor". Men ellers så kan man klik-træne, ligesom man gør ved hunde. Vores katte kan "sit" på kommando når de skal have f.eks godbidder. Hvis man synes det er hyggeligt og har tålmodigheden, så kan de lære alt.

Det er vigtigt at de lære at de har et navn og vil man sørge for at katten er hurtigere til at lære navnet, skal man vælge et der slutter på en "i-lyd". De kan bedre adskille den lyd fra andre.

/Fenja

den er snart 13 uger den kan godt sit navn(rosa det hed den da vi fik den ) men det er dog ikke altid den kommer endnu den ved også godt hvad nej betyder nogen gange jeg bruger en blomsterforstøver nå der er noget den ikke må og det gå meget fint.

så må jeg se om min mand er med på at den skal gå i snor.

den er meget aktiv den killing vi har fået den sover ikke så meget som jeg menes at den tidligder kat vi havde gjorde som killing men til gengæld sover den hele natten, så jeg tror den bliver svær at opdrage på

her er et billede af den sammen med min trætte og glade dreng første dag han så den (de var ikke hjemme da vi fik den)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. september 2012

helle85

Lenats31 skriver:

I skal kunne tilgodese dens behov for udendørs aktiviteter .... indendørs. Ellers kan i få adfærdsproblemer.

ja det ved jeg vi er også igang med at kigge på noget mere legetøj osv har du nogen gode ideer?

Anmeld

25. september 2012

Lenats31

ja det ved jeg vi er også igang med at kigge på noget mere legetøj osv har du nogen gode ideer?

Her er noget der er rigtig godt. e får brugt deres kræfter og kommer op i højden som katte nu engang elsker rigtig meget.

http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/13393-loebeplankergangbroer_i_massivt_eg_i_stuen

det er hjemmelavet. Billederne er ikke mine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.