jer med indekatte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Miss Kat

helle85 skriver:

jeg havde også overvejet at sætte noget for vinduerne. men jeg havde bare tænkt på myggenet også noget velcrobånd på myggenette og vindue,t så man også kan tage det af nå vinduet er lukket, men er det holdbart nok eller skal man bruge hønsenet

Myggenet er jo også en rigtig god idé, fordi det... tadaa, holder myggene og andet kravl ude! Jeg ved bare ikke, om det er super holdbart at sætte det fast med velcrolukning.

Vores ene kat er super intelligent og kan se muligheder i alt, og jeg er ret sikker på, han nok skulle gennemskue at komme ud gennem en velcrolukning.

Eventuelt ville begge dele kombineret være optimalt, men det løser jo ikke dit problem med at du gerne vil kunne fjerne det, når vinduet er lukket. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Miss Kat

Peanut skriver:

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_flaps_nets/cat_nets

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_flaps_nets/window_protection

Nej hvor smart med det der gitter til skråvinduer!! Det skal jeg dælme ha' fat i!

Tak for at dele linket! 

Anmeld

23. september 2012

helle85

Peanut skriver:

Ingen vinduer bliver åbnet så meget at kattene kan komme ud. Bruger gerne de der tyveri-vindues-sikringer 

Vores terassedør er der krog på.

Vores bagdør er der en kattevoliere ude foran, så den kan stå helt åben. 

okay tak og tak for linkene dem vil jeg lige gå ind og kigge på må jeg se et billeded voliere da jeg overvejer sådan et? har i selv byggede det eller har i købt det? og hvad koster det ca at bygge sådan et?

Anmeld

23. september 2012

SussieThyssen

helle85 skriver:

vi har lige fået en killing som vi ønsker skal værer indekat da vi har har haft 2 der er blevet kørt ned og det ønsker vi ikke igen.

men hvad gør i nå i lufter ud? og hvad om sommeren nå dører og vinduer stå åben hele tiden

har i net for vinduerne?

eller lukker i dem i et andet rum imens?

har i en katte gård/voliere? sæt evt billeder ind

Vi har 2 indekatte.

Og vi har to typer netsystemer for vinduer og døre, som min mand har bygget.
Et med hønsenet, som er sat på en ramme af lister, og derefter påmonteret uden på henholdsvis havedør og de vinduer der skal stå meget åbent om sommeren.
og så en anden type netdør som vi rent faktisk har købt i Aldi, der er påmonteret hoveddøren. Typisk sådan en type, som Garfield altid hænger på

Vores altan er bygget om til volliere, med hønsenet hele vejen rundt og op over, så højt at en voksen mand på over 2 meter kan stå under det, og så har min mand sat en afsavet lærketræsstamme med sidegrene op derude, så misserne har noget at klatre i.
Det fungerer fint for hele familien inkl misserne, der kan nyde livet udenfor på altanen, hvis de har lyst til det, og vi andre dør ikke af hedeslags men kan kufte ud, som vi har lyst.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. september 2012

helle85

Miss Kat skriver:

Myggenet er jo også en rigtig god idé, fordi det... tadaa, holder myggene og andet kravl ude! Jeg ved bare ikke, om det er super holdbart at sætte det fast med velcrolukning.

Vores ene kat er super intelligent og kan se muligheder i alt, og jeg er ret sikker på, han nok skulle gennemskue at komme ud gennem en velcrolukning.

Eventuelt ville begge dele kombineret være optimalt, men det løser jo ikke dit problem med at du gerne vil kunne fjerne det, når vinduet er lukket. 

min tanke var at det kunne fjernes da det lige er til at hive af nå der er velco på, men tror jeg vil kigge noget mere på det der katte net, og det til vinduerne som er på de andre link da det ser praktisk ud

Anmeld

23. september 2012

Lullaby

Vi har Cleo ude i sele. Så render hun rundt ude i haven iført selen og slanger sig. Ofte er hun derude en hel eftermiddag. Og hun har endda fanget optil flere fugle iført den. Om jeg fatter det

Anmeld

23. september 2012

helle85

SussieThyssen skriver:

Vi har 2 indekatte.

Og vi har to typer netsystemer for vinduer og døre, som min mand har bygget.
Et med hønsenet, som er sat på en ramme af lister, og derefter påmonteret uden på henholdsvis havedør og de vinduer der skal stå meget åbent om sommeren.
og så en anden type netdør som vi rent faktisk har købt i Aldi, der er påmonteret hoveddøren. Typisk sådan en type, som Garfield altid hænger på

Vores altan er bygget om til volliere, med hønsenet hele vejen rundt og op over, så højt at en voksen mand på over 2 meter kan stå under det, og så har min mand sat en afsavet lærketræsstamme med sidegrene op derude, så misserne har noget at klatre i.
Det fungerer fint for hele familien inkl misserne, der kan nyde livet udenfor på altanen, hvis de har lyst til det, og vi andre dør ikke af hedeslags men kan kufte ud, som vi har lyst.

Kærligst
Sussie

jeg spørger lige lidt da jeg har lidt svært ved at forstille mig det som din mand selv har byggede

er det sådan nogen som man sætter på nå man åbner døren eller er det lavet sådan så katten lige kan gå lidt ud nå døren er åben?

du må evt godt hvise billede hvis det er helforkert sådan som jeg har forstået det

Anmeld

23. september 2012

helle85

Lullaby skriver:

Vi har Cleo ude i sele. Så render hun rundt ude i haven iført selen og slanger sig. Ofte er hun derude en hel eftermiddag. Og hun har endda fanget optil flere fugle iført den. Om jeg fatter det

det havde jeg også overvejet, så man også kan tage den med nå man gå tur, men jeg er lidt i tviv om jeg syntes det er synd da det jo ikke er kattens natur, at værer i snor (men på den anden side er det jo heller ikke deres natur at værer inde)

Anmeld

23. september 2012

SussieThyssen

helle85 skriver:

jeg spørger lige lidt da jeg har lidt svært ved at forstille mig det som din mand selv har byggede

er det sådan nogen som man sætter på nå man åbner døren eller er det lavet sådan så katten lige kan gå lidt ud nå døren er åben?

du må evt godt hvise billede hvis det er helforkert sådan som jeg har forstået det

Jeg har desværre ikke billeder.

Men de er lavet som en ramme og sat på karmene med hængsler og lukkere, sådan at de åbnes til den ene side..ligesom en dør på døren.

Du ved, som man ser dem i amerikanske film, hvor der sidder en netdør uden på hoveddøren.

Anmeld

23. september 2012

helle85

SussieThyssen skriver:

Jeg har desværre ikke billeder.

Men de er lavet som en ramme og sat på karmene med hængsler og lukkere, sådan at de åbnes til den ene side..ligesom en dør på døren.

Du ved, som man ser dem i amerikanske film, hvor der sidder en netdør uden på hoveddøren.

på den måde nu er jeg med. det er også smart det kan værer jeg må sætte manden på arbejde så vi kan få sådan en til bagdøren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.