jer med indekatte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.769 visninger
49 svar
0 synes godt om
23. september 2012

helle85

vi har lige fået en killing som vi ønsker skal værer indekat da vi har har haft 2 der er blevet kørt ned og det ønsker vi ikke igen.

men hvad gør i nå i lufter ud? og hvad om sommeren nå dører og vinduer stå åben hele tiden

har i net for vinduerne?

eller lukker i dem i et andet rum imens?

har i en katte gård/voliere? sæt evt billeder ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Miss Kat

Vi har et lille ovenvindue, som vi har sømmet hønsenet for, som i sommerhalvåret står åbent konstant (pga. stank fra kattebakke og generel udluftning). Vi har et andet vindue, også med hønsenet for, som vi åbner, når vi skal have gennemtræk eller på varme sommerdage. - Dem har der nu ikke været mange af.

Når her skal luftes ordentligt igennem, er vi nødt til at lukke kattene inde i et andet rum imens, og lade samtlige døre og vinduer stå vidt åbne lidt tid.

Det er noget forbandet bøvl, men jeg vil til hver en tid hellere døje med dét, end at have udekatte igen.

Det er planen, når vi en dag får vores eget, at vi bygger en voliere til dem.

Anmeld

23. september 2012

Dinna88

Når I vælger at have en indekat, så skal I have en sørens masse aktivering - alt det den kunne have fået indenfor. Klatrestativer, legetøj hvor den skal bruge hjernen, legetøj hvor dens jagtinstinkt kommer i brug osv. I kan eventuelt købe levende mus fra tid til anden.

Det ville være super synd (i min verden) at give den et bur udenfor - tænk at give den en minimal brøkdel af verden, og sige "det er det du kan få." 

Mht. at lufte ud, så kan I få sådan noget net man sætter på vindueskarmen undenfor, ligesom myggenet. Både til døre og vinduer!  Så render missen ingen steder.

Anmeld

23. september 2012

helle85

Miss Kat skriver:

Vi har et lille ovenvindue, som vi har sømmet hønsenet for, som i sommerhalvåret står åbent konstant (pga. stank fra kattebakke og generel udluftning). Vi har et andet vindue, også med hønsenet for, som vi åbner, når vi skal have gennemtræk eller på varme sommerdage. - Dem har der nu ikke været mange af.

Når her skal luftes ordentligt igennem, er vi nødt til at lukke kattene inde i et andet rum imens, og lade samtlige døre og vinduer stå vidt åbne lidt tid.

Det er noget forbandet bøvl, men jeg vil til hver en tid hellere døje med dét, end at have udekatte igen.

Det er planen, når vi en dag får vores eget, at vi bygger en voliere til dem.

jeg havde også overvejet at sætte noget for vinduerne. men jeg havde bare tænkt på myggenet også noget velcrobånd på myggenette og vindue,t så man også kan tage det af nå vinduet er lukket, men er det holdbart nok eller skal man bruge hønsenet

Anmeld

23. september 2012

debbie19

helle85 skriver:

jeg havde også overvejet at sætte noget for vinduerne. men jeg havde bare tænkt på myggenet også noget velcrobånd på myggenette og vindue,t så man også kan tage det af nå vinduet er lukket, men er det holdbart nok eller skal man bruge hønsenet

Du kan købe noget der hedder kattenet på nettet og i dyrehandleren. jeg kan sende et link senere men er på mobil lige nu så 

Anmeld

23. september 2012

helle85

Dinna88 skriver:

Når I vælger at have en indekat, så skal I have en sørens masse aktivering - alt det den kunne have fået indenfor. Klatrestativer, legetøj hvor den skal bruge hjernen, legetøj hvor dens jagtinstinkt kommer i brug osv. I kan eventuelt købe levende mus fra tid til anden.

Det ville være super synd (i min verden) at give den et bur udenfor - tænk at give den en minimal brøkdel af verden, og sige "det er det du kan få." 

Mht. at lufte ud, så kan I få sådan noget net man sætter på vindueskarmen undenfor, ligesom myggenet. Både til døre og vinduer!  Så render missen ingen steder.

vi har et krædsebræt og lidt legetøj til den vi har lige fået den i torsdags men syntes ikke rigtig man kan få så meget hos vores dyrerhandler han har mest bolde der kan rasle og ellers ikke rigtig noget.

ind til vider har vi anskaffet os en pind med sådan en plys snor og selv lavet noget med en sok og en snor, jeg har sat fast på krædsebrættet og så har vi nogen bolde der kan rasle, og så har den fået en af datteren zuzupets. men ved dog godt det ikke er helt nok. har du nogen forslag til hvad man ellers kan finde på evt nogen sider hvor man kan købe et?

Anmeld

23. september 2012

TeamRocket

Dejligt du tar ansvar for din kat og menneskerne omkring dig det er godt nok ikke sjovt at komme til at køre andres kæledyr ned, og ej heller at få sin have fuld af katte når man ikke selv har kat. Super!

Anmeld

23. september 2012

helle85

debbie19 skriver:

Du kan købe noget der hedder kattenet på nettet og i dyrehandleren. jeg kan sende et link senere men er på mobil lige nu så 

okay tak det må jeg lige undersøge.

Anmeld

23. september 2012

Peanut

Ingen vinduer bliver åbnet så meget at kattene kan komme ud. Bruger gerne de der tyveri-vindues-sikringer 

Vores terassedør er der krog på.

Vores bagdør er der en kattevoliere ude foran, så den kan stå helt åben. 

Anmeld

23. september 2012

Peanut

debbie19 skriver:

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_flaps_nets/cat_nets

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_flaps_nets/window_protection

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.