Hvad synes i? (Dagpleje mødetider)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

Frk. Himmelblå

Mor010711 skriver:

Sad faktisk lige og læste det her igår om emnet

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Lige en advarsel: Kan godt give lidt dårlig samvittighed til dem der er nødt til at give børnene lange dage i institution!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Mathilde

Du har helt ret!!! Når jeg ikke har skullet afsted fra morgenen af, er Celina heller ikke blevet afleveret før ml. 8.30-9.00. Det ser jeg ingen grund til overhovedet

Det er med at nyde de stille morgener, mens man kan.

Anmeld

20. september 2012

Bebsen

Det skal DP slet slet ikke blande sig i! Min dreng blir afleveret mellem 8 og 10, og det eneste DP siger til det, er at spørge, hvis de skal på besøg eller lignende, om jeg afleverer ham på besøgsstedet, eller derhjemme.
Tilgengæld vil hun gerne at forældre først henter barnet 15.30, for så er de vågnet fra lur, fået mad og er kommet ud og har leget lidt.
Dog er der aldrig sure miner når jrg henter ham tidligere.

Anmeld

20. september 2012

Bebsesmoar

Hvis dagplejemoderen betalte dig for at hun passede dit barn så er det okay at hun siger din datter skal være der 7.30,meeeen sådan er verden ikke skruet sammen!!! Du aflevere hende sådan så det er tilpasset dit skema og ikke hendes!  

Anmeld

21. september 2012

lio

Synes at den er lidt svær, altså dagplejen skal ikke bestemme hvad tid i vælger at sove til og aflevere og når din datter nu sover så fint og længe er det synd at spolere dette nu.

På den anden side så ja, en dag skal hun jo vænnes til det, så om man vil øve en rytme med, tidlig op og afsted så den sidder som en rutine, kan jeg godt se vil være fint, så din datter kan være med til de fælles ting dagplejen laver, for fællesskab er også noget rart at stå tidligt op for.

Men gør hvad i selv føler for er rigtigt for jer, hvorfor ændre på noget i mener fungerer!

Anmeld

25. september 2012

Elutka

Hej

Jeg giver dig ret

At aflevere i dagplejen kl. 8.30 er bare perfekt.

Hilsen

Ella Rosiak

privat dagplejer

http://www.legehuset-hertug-abel.dk/

Anmeld

25. september 2012

Klematis

HeXeri skriver:

Jeg synes din kæreste og dagplejer har fat i den lange ende

Jeg kan godt se hvorfor dp er interesseret i at kunne starte dagen som samlet flok. Og din kæreste har jo ret - det kommer til at ske en dag, hvis datteren er så vant til at sove som hun vil, kan det vel give et problem den dag i står og skal ud af døren et bestemt tidspunkt?

Og 7.30 er ikke en tidlig morgenstart, i min verden

Er det ikke lidt det samme, som at sige at det ikke kan betale sig at holde ferie, når man alligevel skal på arbejde igen?
Du kender min holdning søde.
Selvfølgelig skal hun ikke vækkes, for at passe ind i dagplejemoderens system.
De boller og den fingermaling kan du sku lave selv, når du har hentet hende igen.

Anmeld

7. oktober 2012

betiinsen

er helt enig med størstedelen af dem der har svaret. Jeg mener nu også, at du betaler for at hun er i dp, så bestemmer du også hvor længe hun skal være der. Og kl. halv 8 er tidligt, min datter bliver afl. mellem 8-8.30, nyder tiden om morgenen med hende, så kan godt forstå dig.

Anmeld

7. oktober 2012

Pige2009

Den lykkelige skriver:

Min datter er 1,5 år.. hendes dagpleje mor mener jeg skal vække hende så hun kan komme kl 7.30 ca.. fordi der begynder de på at lave indendørs aktiviterer nu det er koldere i vejret.. f.eks. male, bage osv..
Min datter sover fra ca 19-7/7.30..
Jeg er arbejdsløs og skal først møde i aktivering på kommunen kl 9.. så jeg ville helst aflevere hende kl 8.30.. Nu hvor jeg har mulighed for at hun kan sove længe (som hun jo sikkert har behov for når hun nu gør det)
Der kan tids nok komme et job jo hvor man skal op vildt tidlig..
Dagplejen mener også at hvis hun blev vækket lidt tidligere kunne hun måske sove længere til middag.. (hun sover lidt over en time)..
Men jeg tænker hvorfor vække hende og hun så er træt indtil middag hvis hun kan blive i sin seng og vi kan have en stille og rolig hygge morgen..
Min forlovede synes det fint nok det dagplejen siger "Hun skal jo alligevel vænne sig til det, når du får arbejde en dag".. Siger han..
Men jeg er mere af den holdning at "den gode tid kommer ikke skidt tilbage".. Altså at hvis jeg får et job så vænner vi hende bare til det der..
Hvad synes i??

Selvfølgelig skal du ikke vække hende for at gøre DP tilfreds. Da jeg var uden arbejde, var Laura i DP fra 9-15 og hun sov fra 12-15, så det var helt perfekt

Anmeld

7. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg giver dig 100% ret..
Jeg har gjort det præcis som dig!!!
sommeren '11 arbejdede jeg og der var astrid selvf tidlig i dp og spiste også morgenmad derover. Da så jeg blev arbejdsløs fra pr 1. okt '11, blev hun afleveret som nar jeg have fridage, altså senest kl 9.00 om formiddagen. Men astrid kunne ikk helt finde ud af hun ikk skulle spise så der blev hun afleveret mellem 6.30 og 7.00 nogle uger.

Men jeg har holdningen som dig. Børnene skal nok rette sig ind. Og lad nu de pus sove, når de kan..
At din lille sover længe om morgenen, har da på ingen måde nået med middagsluren at gøre. Det tror jeg ikke på! slut prut...

Jeg har et barn der kan sove konstant.. Men hader satdig at vække hende 6.15 for at hun kan komme i børnehave og mig i skole.

Tro på dig selv, du gør det rigtige, hvorfor ha institutionsbarn uden behov. De kan tidlig nok få mere end rigelig at timer derover !

Knus en mor der har dårlig samvittighed over pigen er afsted fra ca 6.45 til 15.15 (en hel skidt dag, for moren)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.