Hvad synes i? (Dagpleje mødetider)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

bøllen

Den lykkelige skriver:

Min datter er 1,5 år.. hendes dagpleje mor mener jeg skal vække hende så hun kan komme kl 7.30 ca.. fordi der begynder de på at lave indendørs aktiviterer nu det er koldere i vejret.. f.eks. male, bage osv..
Min datter sover fra ca 19-7/7.30..
Jeg er arbejdsløs og skal først møde i aktivering på kommunen kl 9.. så jeg ville helst aflevere hende kl 8.30.. Nu hvor jeg har mulighed for at hun kan sove længe (som hun jo sikkert har behov for når hun nu gør det)
Der kan tids nok komme et job jo hvor man skal op vildt tidlig..
Dagplejen mener også at hvis hun blev vækket lidt tidligere kunne hun måske sove længere til middag.. (hun sover lidt over en time)..
Men jeg tænker hvorfor vække hende og hun så er træt indtil middag hvis hun kan blive i sin seng og vi kan have en stille og rolig hygge morgen..
Min forlovede synes det fint nok det dagplejen siger "Hun skal jo alligevel vænne sig til det, når du får arbejde en dag".. Siger han..
Men jeg er mere af den holdning at "den gode tid kommer ikke skidt tilbage".. Altså at hvis jeg får et job så vænner vi hende bare til det der..
Hvad synes i??

Ville ikke vække mit barn hvis behovet ikke er der.

Og syntes det er noget pjat du skal aflevere hende kl 7.30 for der starter de aktiviteter. Nyd den tid i har, du får den ikke igen.

Her går jeg hjemme, knægtens vågner af sig selv oftes når bi står op ( de store skal i skole ) vågner han ikke får han lov og sove. Og bliver afleveret imellem 8-9 alt efter dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

LR85

Selvfølgelig skal du IKKE vække hende når der ikke er behov for det (i forhold til a skulle nå på arbejde) 

Anmeld

20. september 2012

Nemesis

Jeg savner de morgener som dine og det gør mine unger også!

Indtil skolestarten sov vi gerne til kl. 7.30 nogle gange 8, men nu SKAL vi afsted 7.30 senest for at nå skolen.

og min datter har også været både 1½- og 2 år med de morgener og hun har nydt det! Det har været sjældent de har haft gang i andet end leg når hun er blevet afleveret og ellers har de da bare sørget for hun kom med og igang. Desuden laver de jo også andre fælles ting end kun lige den time din datter ikke er der, så hun skal nok få det lært.

Synes du skal nyde dine morgenener, de skal tids nok slutte.

:-) Sisse

Anmeld

20. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Det ville jeg ikke finde mig i, en DP sagde til mig. Hvis hun er der kl 9, når aktiviteterne burde starte, kan jeg ikke se problemet.

Min datter kom altid i DP ved 8.30-9, medmindre jeg skulle noget, så hun skulle afsted tidligere.

Hun går i bh nu, og vi har ca 45 min gang derhen, så nu kommer hun først 9.30, da jeg ikke vil vække begge børn for at komme tidligere afsted, medmindre de skal på tur, eller jeg skal noget.

Anmeld

20. september 2012

Mor010711

Nu har jeg ikke læst svarene på dit indlæg, men jeg synes at så længe I har muligheden, så lad hende dog for pokker sove. Man kan vende det om, det din forlovede siger. Hun skal jo lære det før eller siden, jamen så er det da bare om at nyde at I kan køre jeres helt eget tempo. Få det bedste ud af at du går hjemme. Hun skal tidsnok nå at få masser af tid i dagpleje og børnehave.

Kan godt forstå hvad DP siger, men på den anden side, så har hun da bare en mindre at se til i den tid og kan måske give det ekstra til de andre unger. Synes ærlig talt det er lidt underligt at hun vil diktere hvornår du skal komme med dit barn. Det må da også være i hendes interesse at børnene er udhvilede og glade når de kommer i DP.

Kan godt være det er blevet sagt før, men så bare endnu en mening

Anmeld

20. september 2012

Mor010711

Sad faktisk lige og læste det her igår om emnet

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Lige en advarsel: Kan godt give lidt dårlig samvittighed til dem der er nødt til at give børnene lange dage i institution!!!

Anmeld

20. september 2012

Tanjadamgaard

Jeg ville absolut heller ikke vække min datter, hvis jeg stod i samme situation som dig - kan godt forstå du vil have en stille og rolig morgen, med din datter som er udhvillet. Jeg syntes godt nok også det er tidligt at din dp starter aktiviteterne  

Anmeld

20. september 2012

JustMe

Er enig med de andre. Mht. til din kærestes argument, hvor længe varsel får du så op til et job? For hvis du får eks. 1-2 ugers varsel, vil du jo bare kunne vænne hende til den nye rytme, når du VED at det bliver aktuelt. Inden da, ville jeg fortsætte med at tage morgenerne i hendes tempo. Som en anden har nævnt, synes jeg også at 7:30 er tidligt at starte de fælles aktiviteter...der er vi som regel ikke engang stået op her i huset.

Herhjemme står hun som regel op ml kl 7:30 og 8:00 og er først i VS 9:30. Når pædagogerne vurderer, at hun vil få mere ud af at være der fra kl 9 og dermed nå at være mere med i formiddagsaktiviteterne, jamen så gør vi det. Men pt. kommer hun lige når de er færdige med frugt og begynder formiddagsaktiviteterne ca 9:30, og det passer fint for os, så vi har hyggelige og rolige morgener hver dag. Det synes jeg personligt er en god vane at værne om, hvis man har muligheden for det

Anmeld

20. september 2012

Kofoed.

An&Jo skriver:

der var ingen der skulle fortælle mig hvornår mit barn skulle afleveres, så længe det kan afleveres inden 9 som de foreskriver heroppe..

hvis jeg har fri en dag sover vi gerne til vi vågner, kommer stille og roligt i tøjet, og så afsted..
Kunne ikke drømme om at vække mit barn hvis det ikke var nødvendigt..

Det er også klokken 9 i kolding kommune, og inden da skal ingen bestemme hvornår anastasia bliver afleveret, så længe det er oplyst forinden.

Anmeld

20. september 2012

Frk. Himmelblå

SELVFØLGELIG har du ret, TS!

Nyd den gode tid, I har sammen, og vær taknemlig for, at du netop nu har mulighed for at opfylde din datters behov helt ned i hendes egen søvnrytme.

Børn er ikke firkantede, og har derfor bedst af ikke at blive placeret i (putte)kasser!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.