Hvad synes i? (Dagpleje mødetider)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

Ciss

Det var da lidt af et krav, hun kommer med. Og en temmelig vandet begrundelse! Jeg ville personlig ikke gøre det. Lad barnet sove i sin naturlige rytme, sålænge det er muligt. DP er der for barnet ikke omvendt. Tilslutter mig alt, de andre har sagt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Den lykkelige

tarkoflen skriver:

Det lyder mere til, at hun er træt af, kun at få en times pause, når din datter kun sover en time til middag!

DP skal ikke blande sig i hvornår du afleverer med mindre det er efter eksempelvis kl 9 og hun gerne vil på tur med dem!

Den vuggestue jeg arbejdede i, havde vi den regl, at hvis børnene blev afleveret senere end kl 9 kunne man ikke regne med, at de kom med på tur, men en DP har jo ikke mulighed for at sige det, for der er ikke andre til at tage over, så kl 9 ville jeg synes var ok at sige som hun gør, men under ingen omstændigheder kl 7.30!

I dagplejen i vores område skal man aflevere inden 8.45.. så de kan tage på tur osv.. og det er også helt fint!!
Ja hun har godt nævnt at min datter ikke sover så længe!!
Men i weekenderne hos os sover hun gerne 2-2,5 time til middag.. Og stadig 12 timer om natten..
Har sagt til dagplejen at jeg tror det fordi hun synes det er så spændende i dagplejen..

Anmeld

20. september 2012

Muhmi

Kan godt se det fra alles synspunkter... Dit fordi det helt klart er rigtigt Men også fra dpens side.. Det er jo det "smarteste" at dit barn ikke kommer ned og "forstyrrer" den leg/aktivitet de nu er igang med og at dit barn kan sove om eftermiddagen.. MEN hvis hun kun har behov for lidt over en times søvn der, så er det jo dét hun gør...

Men jeg synes helt klart du har ret og jeg kunne heller aldrig drømme om at vække Silas bare fordi han skulle i dp.. Så må de vente på ham, eller også så bliver han hjemme

Det eneste "krav" min dp har, er at hvis vi først afleverer Silas efter ni, at vi lige ringer og hører hvor hun er henne af (De tager tit i parken osv)

Anmeld

20. september 2012

prettybutterfly

Jeg syntes det lyder fuldstændig vanvittigt at skulle aflevere inden 7:30!!!!!! Syntes helt klart i skal gøre som i gør nu, og ja kan forstå (som andre siger) at man senest skal aflevere 8:45-9 men da ikke 7:30!

Anmeld

20. september 2012

HeXeri

Den lykkelige skriver:

Min datter er 1,5 år.. hendes dagpleje mor mener jeg skal vække hende så hun kan komme kl 7.30 ca.. fordi der begynder de på at lave indendørs aktiviterer nu det er koldere i vejret.. f.eks. male, bage osv..
Min datter sover fra ca 19-7/7.30..
Jeg er arbejdsløs og skal først møde i aktivering på kommunen kl 9.. så jeg ville helst aflevere hende kl 8.30.. Nu hvor jeg har mulighed for at hun kan sove længe (som hun jo sikkert har behov for når hun nu gør det)
Der kan tids nok komme et job jo hvor man skal op vildt tidlig..
Dagplejen mener også at hvis hun blev vækket lidt tidligere kunne hun måske sove længere til middag.. (hun sover lidt over en time)..
Men jeg tænker hvorfor vække hende og hun så er træt indtil middag hvis hun kan blive i sin seng og vi kan have en stille og rolig hygge morgen..
Min forlovede synes det fint nok det dagplejen siger "Hun skal jo alligevel vænne sig til det, når du får arbejde en dag".. Siger han..
Men jeg er mere af den holdning at "den gode tid kommer ikke skidt tilbage".. Altså at hvis jeg får et job så vænner vi hende bare til det der..
Hvad synes i??

Jeg synes din kæreste og dagplejer har fat i den lange ende

Jeg kan godt se hvorfor dp er interesseret i at kunne starte dagen som samlet flok. Og din kæreste har jo ret - det kommer til at ske en dag, hvis datteren er så vant til at sove som hun vil, kan det vel give et problem den dag i står og skal ud af døren et bestemt tidspunkt?

Og 7.30 er ikke en tidlig morgenstart, i min verden

Anmeld

20. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Der er INGEN som skal komme og fortælle mig hvornår min datter skal stå op om morgenen, og afleveres. Fandme nej.

Du har ret. Din datter sover så længe, fordi hun har brug for det - og hvorfor i al verden skal du aflevere tidligere end du har brug for? Det var da noget mærkeligt noget!

Anmeld

20. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er helt enig med dig!! Vh stine

Anmeld

20. september 2012

anynom

HeXeri skriver:

Jeg synes din kæreste og dagplejer har fat i den lange ende

Jeg kan godt se hvorfor dp er interesseret i at kunne starte dagen som samlet flok. Og din kæreste har jo ret - det kommer til at ske en dag, hvis datteren er så vant til at sove som hun vil, kan det vel give et problem den dag i står og skal ud af døren et bestemt tidspunkt?

Og 7.30 er ikke en tidlig morgenstart, i min verden

Enig

Anmeld

20. september 2012

SaNiNa

Jeg går også hjemme og jeg vækker kun ungerne hvis jeg kan se vi ikke kan nå at bliver færdig til tiden.

så længe vi har mulighed for at hygge og sove længe gør vi det.

I har vel også et tidspunkt i skal være derinden? her er det kl 9 og vi er der sjældent før 9.

Anmeld

20. september 2012

SaNiNa

Muhmi skriver:

Kan godt se det fra alles synspunkter... Dit fordi det helt klart er rigtigt Men også fra dpens side.. Det er jo det "smarteste" at dit barn ikke kommer ned og "forstyrrer" den leg/aktivitet de nu er igang med og at dit barn kan sove om eftermiddagen.. MEN hvis hun kun har behov for lidt over en times søvn der, så er det jo dét hun gør...

Men jeg synes helt klart du har ret og jeg kunne heller aldrig drømme om at vække Silas bare fordi han skulle i dp.. Så må de vente på ham, eller også så bliver han hjemme

Det eneste "krav" min dp har, er at hvis vi først afleverer Silas efter ni, at vi lige ringer og hører hvor hun er henne af (De tager tit i parken osv)

jeg tænker lidt at dp´eren er fræk man har jo et tidspunk hvor man skal være kommet inden. så må hun jo vente med at begynde med at male osv til alle er samlet. hvis de så ikke var/er kommet til tiden så kan hun jo bare begynde.

Tænker pige har behov for at sove til 7.30 og når hun nu har mulighed for det så synes jeg da det er godt, at hun så kun sover 1  time til middag kan jo også have noget at gøre med barnet ikke bliver aktiveret nok i dp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.