Hvad synes i? (Dagpleje mødetider)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad mener i? Læs teksten

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.117 visninger
41 svar
0 synes godt om
20. september 2012

Den lykkelige

Min datter er 1,5 år.. hendes dagpleje mor mener jeg skal vække hende så hun kan komme kl 7.30 ca.. fordi der begynder de på at lave indendørs aktiviterer nu det er koldere i vejret.. f.eks. male, bage osv..
Min datter sover fra ca 19-7/7.30..
Jeg er arbejdsløs og skal først møde i aktivering på kommunen kl 9.. så jeg ville helst aflevere hende kl 8.30.. Nu hvor jeg har mulighed for at hun kan sove længe (som hun jo sikkert har behov for når hun nu gør det)
Der kan tids nok komme et job jo hvor man skal op vildt tidlig..
Dagplejen mener også at hvis hun blev vækket lidt tidligere kunne hun måske sove længere til middag.. (hun sover lidt over en time)..
Men jeg tænker hvorfor vække hende og hun så er træt indtil middag hvis hun kan blive i sin seng og vi kan have en stille og rolig hygge morgen..
Min forlovede synes det fint nok det dagplejen siger "Hun skal jo alligevel vænne sig til det, når du får arbejde en dag".. Siger han..
Men jeg er mere af den holdning at "den gode tid kommer ikke skidt tilbage".. Altså at hvis jeg får et job så vænner vi hende bare til det der..
Hvad synes i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Tulle28

Synes overhovedet ikke dagplejen kan tillade sig at sige, hvornår du skal aflevere din datter?! Synes da det er dejligt hun kan blive afleveret lidt senere og følge sin egen rytme. Ej hun skal blande sig HEEELT udenom!

Anmeld

20. september 2012

FruStolpe

Jeg ville aldrig drømme om at vække min datter hvis ikke vi SKAL op.

Børn har brug for at sove, og skal ikke vækkes for at gøre dp tilfreds.

Du betaler trods alt for pladser, og hvis nogen skal stille krav, så er det dig !

Anmeld

20. september 2012

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Min datter er 1,5 år.. hendes dagpleje mor mener jeg skal vække hende så hun kan komme kl 7.30 ca.. fordi der begynder de på at lave indendørs aktiviterer nu det er koldere i vejret.. f.eks. male, bage osv..
Jeg er arbejdsløs og skal først møde i aktivering på kommunen kl 9.. så jeg ville helst aflevere hende kl 8.30.. Nu hvor jeg har mulighed for at hun kan sove længe (som hun jo sikkert har behov for når hun nu gør det)
Dagplejen mener også at hvis hun blev vækket lidt tidligere kunne hun måske sove længere til middag.. (hun sover lidt over en time)..
Men jeg tænker hvorfor vække hende og hun så er træt indtil middag hvis hun kan blive i sin seng og vi kan have en stille og rolig hygge morgen..
Min forlovede synes det fint nok det dagplejen siger "Hun skal jo alligevel vænne sig til det, når du får arbejde en dag".. Siger han..
Men jeg er mere af den holdning at "den gode tid kommer ikke skidt tilbage".. Altså at hvis jeg får et job så vænner vi hende bare til det der..
Hvad synes i??

Hvis der ikke er nogen grund til at vække hende så ville jeg ikke gøre det ..
Oscar sover også bare til han er udhvilet .. Ellers blir han pisse sur resten af dagen ..  

Anmeld

20. september 2012

An&Jo

der var ingen der skulle fortælle mig hvornår mit barn skulle afleveres, så længe det kan afleveres inden 9 som de foreskriver heroppe..

hvis jeg har fri en dag sover vi gerne til vi vågner, kommer stille og roligt i tøjet, og så afsted..
Kunne ikke drømme om at vække mit barn hvis det ikke var nødvendigt..

Anmeld

20. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Tulle28 skriver:

Synes overhovedet ikke dagplejen kan tillade sig at sige, hvornår du skal aflevere din datter?! Synes da det er dejligt hun kan blive afleveret lidt senere og følge sin egen rytme. Ej hun skal blande sig HEEELT udenom!

Anmeld

20. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
FruStolpe skriver:

Jeg ville aldrig drømme om at vække min datter hvis ikke vi SKAL op.

Børn har brug for at sove, og skal ikke vækkes for at gøre dp tilfreds.

Du betaler trods alt for pladser, og hvis nogen skal stille krav, så er det dig !

Anmeld

20. september 2012

tarkoflen

Den lykkelige skriver:

Hvad synes i??

Det lyder mere til, at hun er træt af, kun at få en times pause, når din datter kun sover en time til middag!

DP skal ikke blande sig i hvornår du afleverer med mindre det er efter eksempelvis kl 9 og hun gerne vil på tur med dem!

Den vuggestue jeg arbejdede i, havde vi den regl, at hvis børnene blev afleveret senere end kl 9 kunne man ikke regne med, at de kom med på tur, men en DP har jo ikke mulighed for at sige det, for der er ikke andre til at tage over, så kl 9 ville jeg synes var ok at sige som hun gør, men under ingen omstændigheder kl 7.30!

Anmeld

20. september 2012

Den lykkelige

Nå det lyder til vi er enige!!! Årh tænkte er det mig eller hvad.. jeg har det også så skidt med at vække hende.. så de sidste 4 dage har jeg skrevet til dagplejen at vi kommer senere fordi hun sover længe..

Anmeld

20. september 2012

Kay

det er utrolig vigtigt at man i den alder begynder at opleve sig selv som en del  af et fælleskab... og det er ikke muligt hvis man altid kommer for sent til de aktiviteter der er... på den anden side syntes jeg godt nok det er tidligt at ligge aktiviteterne 7.30 

på mit arbejde starter aktiviteterne kl ni

jeg kan godt følge dig i at det er ærgeligt ikke at få lov at nyde morgenen sammen...  men hvad mes så at aftale med dp at du nogle dage aflevere tidligt og andre senere så i ingen af de gode ting bliver udelukket af det andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.