facebook - hvorfor så vigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

Loa

gædde skriver:

ja!  det er jeg sgu lidt stolt af

jeg fik for nyeligt at vide af et familiemedlem, at når han havde pause, så var jeg altid den der blev læst højt i kantinen (på en ret stor arbejdsplads) og at jeg åbenbart har en stor fanskare, som venter på mine klamme/spydige kommentar

det syntes jeg sgu er ret fedt....

I wanna be your friend on facebook toooooooooooo

Lyder sgu da skide interessant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

gædde/gitte

Loa skriver:

I wanna be your friend on facebook toooooooooooo

Lyder sgu da skide interessant

ha ha ha

hmmm.... smider en en test her ind så kan i jo se om i kan klare mig

Anmeld

19. september 2012

klmf

Jeg er på flere gange dagligt. Holder kontakt med vennerne derinde, min gamle gym-klasse, et par lukkede grupper osv. Det er ren hygge, tidsfordriv, overspringshandlinger - ligesom baby.dk Mange er jeg holdt med at sms'e med, fordi vi sender over fb i stedet. Kan ikke helt se forskellen på sms og fb faktisk... Jeg laver så heller ikke de der minutiøse opdateringer, hvor folk følger med i alt. Det er så belastende.... Har jo også kolleger på fb og det er ikke alt, jeg vil dele med dem. Så ryger der private beskeder afsted, hvis det er. Nøjagtig som jeg ville sende en sms.
Hvis folk spammer mig med de der frelste 'nu har jeg løbet 10 km og svedt 2 timer i træningscenteret'-status'er eller sviner kæresten, x'en eller arbejdspladsen, så sletter jeg folk igen eller afmelder notifikationer.
Engang i mellem rydder jeg op i vennelisten - hvis jeg ikke ville stoppe og snakke med dem på gaden og fortælle dem det nyeste i mit liv, så skal de heller ikke være på fb og kunne se billeder osv.

Elsker fb, men er meget selektiv i min brug.

Anmeld

19. september 2012

Thalia

Facebook er en fantastisk overspringshandling for mig og jeg kigger facebook flere gange dagligt, men det er ikke et sted der på nogen måde indfluerer mine forhold ude i den virkelige verden.

Min venneliste består af familie, venner, kollegaer, gamle kærester og alle mulige andre der igennem tiderne har indflueret mit liv på godt og ondt. Jeg ville sansynligvis ikke opdage hvis nogen af dem nogensinde begrænsede min adgang til deres FB, for så meget følger jeg ikke med derinde, men jeg sætter rigtig stor pris på dem alle sammen.

Jeg er helt generelt af den holdning at der går ALT for mange nuancer tabt når man kommunikerer skriftligt, og særligt når det foregår online. Ikke kun på FB men også herinde og de andre foraer jeg ind imellem benytter.

Af den grund holder jeg grundlæggende fast i ikke at blive vred eller bære nag over uenigheder der opstår online - i hvert fald ikke i en grad så det har indflydelse på mit forhold til personen ellers. Eneste undtagelse for mit vedkommende er når folk ikke respekterer mine ønsker om privathed på nettet når det gælder mine børn.

For mig at se er det en kende umodent at "straffe" hinanden ved at begrænse adgang til hinandens profiler på FB.

Anmeld

19. september 2012

Loa

gædde skriver:

ha ha ha

hmmm.... smider en en test her ind så kan i jo se om i kan klare mig

Jaaaa go idé

Hvor skal jeg holde øje?

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

Loa skriver:

Jaaaa go idé

Hvor skal jeg holde øje?

"er jeg smadret i låget"

Anmeld

19. september 2012

Ciss

frkanonym skriver:

åh, lige præcis. forstår heller ikke, hvorfor folk skriver sådanne ting. eller "er ovre i fakta efter en liter mælk" .. det er små ubetydelige ting der kommer frem. forstår det virkelig ikke!

jeg skrev også, da jeg fik kørekort. var simpelthen så glad, at jeg følte, hele verden skulle vide det ..

men det citat, var faktisk rigtig godt!

Det er jo også en stor dag, når man får sit kørekort! Det kan jeg faktisk godt forstå, at du havde lyst til at dele med venner og kendte.

For mig er og bliver opvask ikke helt i samme kategori....

Anmeld

19. september 2012

Carina:-)

Jeg er så en af dem der har slettet min profil-eller gjort den inaktiv.

Var vældig begejstret i starten,men kørte hurtigt træt og begyndte at kede mig-så slut med det

Forstår godt at nogen synes det er meget sjovt,men dem som lever og ånder for fb,og konstant opdatere deres status med mere eller mindre ligegyldige ting-ja det forstår jeg heller ikke.

Anmeld

19. september 2012

frkanonym

Ciss skriver:

Det er jo også en stor dag, når man får sit kørekort! Det kan jeg faktisk godt forstå, at du havde lyst til at dele med venner og kendte.

For mig er og bliver opvask ikke helt i samme kategori....

haha, nej opvask er ikke helt i samme kategori

Anmeld

19. september 2012

ONKC

frkanonym skriver:

hvordan kan det være, du gjorde det?

Der var rigtig mange konflikter derinde som jeg ikke ville være en del af. Hackede hinandens profiler, snakkede virkelig grimt til og med hinanden. Det blev brugt som et rigtig grimt værktøj til, at mobbe og nedgøre andre folk. Nogle piger fra min årgang havde sat i kamera op inde i drengenes omklædningsrum og filmet mens vi var i bad (Jeg var med i den video). Den endte på facebook, og der blev det godt nok for meget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.