Facebook er en fantastisk overspringshandling for mig og jeg kigger facebook flere gange dagligt, men det er ikke et sted der på nogen måde indfluerer mine forhold ude i den virkelige verden.
Min venneliste består af familie, venner, kollegaer, gamle kærester og alle mulige andre der igennem tiderne har indflueret mit liv på godt og ondt. Jeg ville sansynligvis ikke opdage hvis nogen af dem nogensinde begrænsede min adgang til deres FB, for så meget følger jeg ikke med derinde, men jeg sætter rigtig stor pris på dem alle sammen.
Jeg er helt generelt af den holdning at der går ALT for mange nuancer tabt når man kommunikerer skriftligt, og særligt når det foregår online. Ikke kun på FB men også herinde og de andre foraer jeg ind imellem benytter.
Af den grund holder jeg grundlæggende fast i ikke at blive vred eller bære nag over uenigheder der opstår online - i hvert fald ikke i en grad så det har indflydelse på mit forhold til personen ellers. Eneste undtagelse for mit vedkommende er når folk ikke respekterer mine ønsker om privathed på nettet når det gælder mine børn.
For mig at se er det en kende umodent at "straffe" hinanden ved at begrænse adgang til hinandens profiler på FB.
Anmeld