Er det forkert af os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

2721

Faith skriver:

Ja det forstår jeg jo bare slet ikke at folk kan blive forarget over

Det skal tids nok komme at han er bevidst om "pige- og drengefarver", og så har du for alvor balladen, for så har alt det lyserøde pludselig "pigelus"

Det jo det.
Synes det er dejligt at vi ikke dr de eneste der ser sådan på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Dot D

Bøllemyr skriver:

Fedt
Har altid været enormt afslappet omkring det, men er bare blevet mødt med så meget forargelse at jeg blev helt i tvivl om vi var totalt langt ude

Jeg læser til pædagog, og forleden dag fik vi en case om en dreng, der gerne ville have kjole på(hvilket jo næsten lige har været i medierne) 

Jeg fortalte, at Sophus fik neglelak på, hvis han bad om det... Sikke nogle foragede blikke jeg fik, MEN jeg synes faktisk kun, det var fra dem uden børn, og sådan synes jeg tit det er... Så prøv lige at tænk over det, kunne det være "de samme" barnløse, der kommer med forargelser hos dig 

Jeg og en klassekammerat, som også har børn, blev bagefter enige om: PRØV NU SELV AT FÅ NOGLE BØRN, for så ændre tingene sig garanteret

Anmeld

12. september 2012

bøllen

Ja helt sikkert. Hvis Charlie ønsker sig en lyserød så er det da sådan det skal være.

Anmeld

12. september 2012

2721

Frk. Himmelblå skriver:

Selvfølgelig skal ha da hen den i den farve, han ønsker sig!!

Får lyst til at spørge, - hvorfor ikke??

Dejligt han (endnu) ikke ligger under for de mange kønsstereotyper. Dejligt 

Jamen de grunde jeg har mødt var:
Det vil i fortryde, han kommer hurtigt til ikke at ville gide den.
Hvad vil folk ikke tænke?!
Er du sikker på dig ikke er dig der synes den skal være lyserød?

Rart at blive bestyrket i at vi gør det rette

Anmeld

12. september 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Bøllemyr skriver:

Min søn ønsker sig en lyserød løbecykel, meget brændende og hans far og jeg er blevet enige om atgive ham en. Men nu sidder jeg lidt her og tænker, er det forkert af os?
Vi mener at han skal have lov, fordi alle børn har faser hvor noget specielt hitter og Charlie ELSKER lyserød og hvorfor nægte ham den løbecykel alene fordi vi i vores samfund har gjort den til en pige farve?!

Ville i købe en lyserød løbecykel til jeres dreng, hvis han ønskede sig den rigtig meget?

Jeg vil godt men min mand vil nægte  

Anmeld

12. september 2012

Faith

Bøllemyr skriver:

Det jo det.
Synes det er dejligt at vi ikke dr de eneste der ser sådan på det.

Anmeld

12. september 2012

M (:

Min søn ønsker sig en lyserød løbecykel, meget brændende og hans far og jeg er blevet enige om atgive ham en. Men nu sidder jeg lidt her og tænker, er det forkert af os?
Vi mener at han skal have lov, fordi alle børn har faser hvor noget specielt hitter og Charlie ELSKER lyserød og hvorfor nægte ham den løbecykel alene fordi vi i vores samfund har gjort den til en pige farve?!

Ville i købe en lyserød løbecykel til jeres dreng, hvis han ønskede sig den rigtig meget?

Da min kæreste var lille var det eneste han ønskede sig et par lyserøde træsko - ingen andre sko eller farver duede. Han fik dem, og det var det bedste par sko han kan huske fra sin barndom (de var på hver dag alle steder.. Suk! ).. 

Desuden findes der også billeder af ham i bl.a. badedragt fordi han nægtede at bade nøgen, og så var kusinens badedragt altså eneste alternativ!

Så herfra er det klart thumbs up for at du ikke ligger under for "pige" og "drenge"-farver.. 

(Ssssh, min kæreste ved ikke, at jeg lige har udleveret ham på nettet, hihi )

Anmeld

12. september 2012

2721

Dot D skriver:

Jeg læser til pædagog, og forleden dag fik vi en case om en dreng, der gerne ville have kjole på(hvilket jo næsten lige har været i medierne) 

Jeg fortalte, at Sophus fik neglelak på, hvis han bad om det... Sikke nogle foragede blikke jeg fik, MEN jeg synes faktisk kun, det var fra dem uden børn, og sådan synes jeg tit det er... Så prøv lige at tænk over det, kunne det være "de samme" barnløse, der kommer med forargelser hos dig 

Jeg og en klassekammerat, som også har børn, blev bagefter enige om: PRØV NU SELV AT FÅ NOGLE BØRN, for så ændre tingene sig garanteret

Det er blandet nogle af dem har børn og nogen har ikke.
Cykel forhandleren som også kom med sin flabede kommentar da vi kiggede på den har selv 2 drenge.

Jeg lader også Charlie ligge makeup for sjov når jeg gør, er ret afslappet omkring sådan noget.
Men mange snakke om at han kan tage "skade"

Anmeld

12. september 2012

Mettefpigen

Jaa da :-D

Anmeld

12. september 2012

2721

Bøllen skriver:

Ja helt sikkert. Hvis Charlie ønsker sig en lyserød så er det da sådan det skal være.

Tak søde. Den bilder købt i morgen, hvis han er frisk nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.