Vil helst have kejsersnit, men frygter andres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.806 visninger
56 svar
0 synes godt om
5. september 2012

Tøs85

Min kæreste og jeg har talt meget om fødsel og kejsersnit, da vi begge er overbevidste om at jeg ikke ville kunne føde naturligt uden det blir for hårdt for babyen.. Jeg er utrolig stram..!! Men årsagen til at vi føler vi gerne vil have kejsersnit er fordi vi er så bekymrede om den lille dreng kan klare en fødsel.. Vi kender 4 børn i vores omgangskreds, alle under 2 som har men efter fødsel, bland andet pga ildtmangel, stress under veer og nogle andre ting.. Den ene dreng vil ikke kunne leve særlig længe.. Vi synes en fødsel er alt for risikabel i forhold til kejsersnit.. Jeg har ikke sagt det til jordemoderen eller andre, for frygter deres holdninger om det.. Frygter at de synes det er noget pjat! Men blir mere og mere sikker på at det er det jeg vil..
Har i andre haft det sådan og fik i lov at få kejsersnit??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2012

Kløver

Ved min første snakkede vi om det inden fødsel, pga min hofte/bækken. Jm var sød og lyttede til mine bekymringer, og blev sendt til yderligere undersøgelser, så de var sikre på alt ville i orden, hvis jeg skulle føde selv. Dog opdagede de jeg havde svangerskabsforgiftning, så blev akut indlagt, og efter 1.5 døgn sat igang. Fik lov til at prøve fødsel fordi han blev ftf og derfor ville være så lille, ellers havde det været kejsersnit. Men da mine veer hverken blev regelmæssige eller kraftige nok, endte det i aks.

Ved lillesøster fik jeg kejsersnit uden problem.

Ta en god snak med jm, så uanset hvad udfaldet bliver, at der kan blive holdt godt øje med jer under fødslen, om det bliver ks eller alm fødsel. Kan også være god ide at bede om snak med fagpersoner på sygehuset så i har lidt mere viden om risiko/fordele både ved kejsersnit og alm fødsel.

Håber i finder bedste løsning for jer, taget god hånd om og Ikke mindst at i får en fantastisk oplevelse, både før, under og efter

Anmeld

5. september 2012

Isabella_mor

der er absolut intet forkert i at du vil vælge kejsersnit frem for vaginal fødsel.. og hvis du føler det er det rigtige for dig, så er det ligegyldigt hvad andre siger.

Jeg syntes efterhånden det er trættende at høre at der er nogle der mener at få kejsersnit ikke er en rigtig fødsel.

jeg fik selv kejsersnit, dog var det i mit tilfælde AKUT.

Jeg har ingen følelser i klemme over den fødsel, fordi at i mit tilfælde var det tæt på kun at være et spørgsmål om liv eller død..

og jeg vil hellere have mit barn hos mig end at have haft "ære" i at føde ham vaginalt fordi at omverdenen pressede mig til det fordi at det ellers ikke ville være en "rigtig fødsel" og (ja undskyld mit fransk) pis mig i øret..

næste gang vælger jeg måske ligefrem at få et planlagt kejsersnit... og det kan også være jeg vælger at forsøge med vaginal fødsel..

men det har ikke en skid at gøre med ære eller hvad andre mener værende som en rigtig eller forkert  fødsel. der findes jo ikke forkerte fødsler.. ungen kommer ud i god beholdt. og mor føler at det skete på hendes premisser og ikke på omverdenens..

og af samme holdning har jeg til amning.. vil man ikke, så lad være...

det er en eller anden form for gruppepres, og helt ærligt.. vil man om 10 år sidde og huske tilbage på sin fødsel med gode følelser, hvis man valgte at føde på en måde som andre forventede af en at man skulle føde..!! det tror jeg næppe jeg ville hvertfald ik..

Så jeg syntes du skal gøre det DU har lyst til og så op i R*ven med andres mening...

mere fordi at efter kejsersnit er der mange smerter, og hvis det kan undgåes ved en vaginal fødsel (med mindre man sprækker fra Herodes til Pilatus)  

Anmeld

5. september 2012

TeamRocket

Snak med din læge og jm om det hvis du gerne vil have ks. Bortset fra det sagde min jm at jeg ikke skulle være bange for at baby ikke kunne komme ud- "vi klipper dig bare op hvis det er" Så baby skal du ikke være urolig for. Men fødsel eller ks er vel ligegyldigt for andre, hvem skal dømme dig?, personligt ville jeg aldrig vælge ks da dette ikke giver baby den samme gode start på livet og samme modstandsdygtighed overfor bakterier osv, + at man ikke får baby med det samme. Aldrig om jeg frivilligt vil vælge jeg ikke skal have baby op til mig med det samme og at nogle fremmede tar den for at undersøge div ting. Nej en god gammeldags fødsel det er mere mig. Og så er det altså også langt mere sikkert- især hvis du googler skræk historier om begge dele.

Anmeld

5. september 2012

maria_wlt

Det er ikke pjat!!!

Du skal helt sikkert tage en snak med din JM. Det kunne være at hun kunne fortælle dig ting som måske kunne ændre din skræk. Det er ikke sikekrt at din stamhed faktisk er et problem.

Som der også blevet skrevet af andre så er KS også en hård omgang og kan kommer sig MEGET hurtigere ved en naturlig fødsel. Jeg har prøvet begge dele og var meget overrasket hvor hurtig jeg var frisk igen efter fødslen i forhold til mit KS. 

Du/I må endelig ikke tage andres historier alt for tæt ind på livet for INGEN fødsel er ens 

Anmeld

6. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Uha ved ik lige hvordan jeg helt ska formulere mig, men gir det et forsøg alligevel!

Jeg har prøvet både kejsersnit og alm fødsel og ka ik sige at den ene oplevelse var mere fantastisk end den anden. Begge fødsler var lige store!

Har altid fået at vide til gyn undersøgelser at jeg er helt enormt stram forneden, men at det jo ændre sig, når man har født Nu har jeg så født helt alm, og revnede ik, og blev heller ik klippet. 

Kejsersnit er en opration, og som altid med operationer er der fare for at noget ka gå galt. Risikoen fik vi at vide, er meget større for både mor og baby. 

Min første fødsel var aks, min anden var alm. Vi havde mange overvejelser her anden gang, i forhold til hva vi sku vælge. For mig betød det ik så meget om det var det ene eller det andet. Kærsten ville helst et pks. 

Jeg arbejder til dagligt med handicappet børn, som bla har taget skade under fødslen. Derfor ka jeg også godt følge dine tanker. Bare du så også husker at for hver fødsel der går galt, er der måske en milion der går godt! 

Er sikker på at lige meget hva i vælger, ska det nok gå godt! Vh stine

Anmeld

6. september 2012

Nettemor

Som de andre skriver synes jeg at du skal snakke med din JM. Hun kan hjælpe dig. enten finder I i fællesskab ud af at et pks er det bedste for dig eller også hjælper hun dig til at tro på at du kan.

Jeg ved ikke om det har noget at sige men de siger jo at er man god til sine knibeøvelser og har kontrol over bækkenet har man god sandsynlighed for en bedre fødsel.. Men det bedste du kan gøre for dig selv og din mand er at snakke med din JM. Hun har helt sikkert siddet i den situation før så hun kan hjælpe dig..

Anmeld

6. september 2012

Doffie

Isabella_mor skriver:

der er absolut intet forkert i at du vil vælge kejsersnit frem for vaginal fødsel.. og hvis du føler det er det rigtige for dig, så er det ligegyldigt hvad andre siger.

Jeg syntes efterhånden det er trættende at høre at der er nogle der mener at få kejsersnit ikke er en rigtig fødsel.

jeg fik selv kejsersnit, dog var det i mit tilfælde AKUT.

Jeg har ingen følelser i klemme over den fødsel, fordi at i mit tilfælde var det tæt på kun at være et spørgsmål om liv eller død..

og jeg vil hellere have mit barn hos mig end at have haft "ære" i at føde ham vaginalt fordi at omverdenen pressede mig til det fordi at det ellers ikke ville være en "rigtig fødsel" og (ja undskyld mit fransk) pis mig i øret..

næste gang vælger jeg måske ligefrem at få et planlagt kejsersnit... og det kan også være jeg vælger at forsøge med vaginal fødsel..

men det har ikke en skid at gøre med ære eller hvad andre mener værende som en rigtig eller forkert  fødsel. der findes jo ikke forkerte fødsler.. ungen kommer ud i god beholdt. og mor føler at det skete på hendes premisser og ikke på omverdenens..

og af samme holdning har jeg til amning.. vil man ikke, så lad være...

det er en eller anden form for gruppepres, og helt ærligt.. vil man om 10 år sidde og huske tilbage på sin fødsel med gode følelser, hvis man valgte at føde på en måde som andre forventede af en at man skulle føde..!! det tror jeg næppe jeg ville hvertfald ik..

Så jeg syntes du skal gøre det DU har lyst til og så op i R*ven med andres mening...

mere fordi at efter kejsersnit er der mange smerter, og hvis det kan undgåes ved en vaginal fødsel (med mindre man sprækker fra Herodes til Pilatus)  

Jeg er SÅ enig. 

Til TS: Gør hvad du føler for, få en god snak med jordermoder og forklar hende præcis hvad du føler.

Da jeg fødte min datter ønskede jeg så inderligt et kejsersnit, fordi jeg var bange for om jeg kunne klare det. Men det kunne jeg og fik en sund og velskabt datter.

Det er jo forskelligt hvad vi mennesker kan holde til, både fysisk og psykisk.

Håber du får det som du vil 

Anmeld

6. september 2012

Levi&LilysMor

Tøs85 skriver:

Min kæreste og jeg har talt meget om fødsel og kejsersnit, da vi begge er overbevidste om at jeg ikke ville kunne føde naturligt uden det blir for hårdt for babyen.. Jeg er utrolig stram..!! Men årsagen til at vi føler vi gerne vil have kejsersnit er fordi vi er så bekymrede om den lille dreng kan klare en fødsel.. Vi kender 4 børn i vores omgangskreds, alle under 2 som har men efter fødsel, bland andet pga ildtmangel, stress under veer og nogle andre ting.. Den ene dreng vil ikke kunne leve særlig længe.. Vi synes en fødsel er alt for risikabel i forhold til kejsersnit.. Jeg har ikke sagt det til jordemoderen eller andre, for frygter deres holdninger om det.. Frygter at de synes det er noget pjat! Men blir mere og mere sikker på at det er det jeg vil..
Har i andre haft det sådan og fik i lov at få kejsersnit??

Som mange af de andre siger så tag og fortæl hvordan du føler til din jm og læge, og hvis du stadig helst foretrækker KS så er det ok, for det er dig der bestemmer hvordan din fødsel skal være...

Anmeld

6. september 2012

tweety2060

maria_wlt skriver:

Det er ikke pjat!!!

Du skal helt sikkert tage en snak med din JM. Det kunne være at hun kunne fortælle dig ting som måske kunne ændre din skræk. Det er ikke sikekrt at din stamhed faktisk er et problem.

Som der også blevet skrevet af andre så er KS også en hård omgang og kan kommer sig MEGET hurtigere ved en naturlig fødsel. Jeg har prøvet begge dele og var meget overrasket hvor hurtig jeg var frisk igen efter fødslen i forhold til mit KS. 

Du/I må endelig ikke tage andres historier alt for tæt ind på livet for INGEN fødsel er ens 

well said

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.