der er absolut intet forkert i at du vil vælge kejsersnit frem for vaginal fødsel.. og hvis du føler det er det rigtige for dig, så er det ligegyldigt hvad andre siger.
Jeg syntes efterhånden det er trættende at høre at der er nogle der mener at få kejsersnit ikke er en rigtig fødsel.
jeg fik selv kejsersnit, dog var det i mit tilfælde AKUT.
Jeg har ingen følelser i klemme over den fødsel, fordi at i mit tilfælde var det tæt på kun at være et spørgsmål om liv eller død..
og jeg vil hellere have mit barn hos mig end at have haft "ære" i at føde ham vaginalt fordi at omverdenen pressede mig til det fordi at det ellers ikke ville være en "rigtig fødsel" og (ja undskyld mit fransk) pis mig i øret..
næste gang vælger jeg måske ligefrem at få et planlagt kejsersnit... og det kan også være jeg vælger at forsøge med vaginal fødsel..
men det har ikke en skid at gøre med ære eller hvad andre mener værende som en rigtig eller forkert
fødsel. der findes jo ikke forkerte fødsler.. ungen kommer ud i god beholdt. og mor føler at det skete på hendes premisser og ikke på omverdenens..
og af samme holdning har jeg til amning.. vil man ikke, så lad være...
det er en eller anden form for gruppepres, og helt ærligt.. vil man om 10 år sidde og huske tilbage på sin fødsel med gode følelser, hvis man valgte at føde på en måde som andre forventede af en at man skulle føde..!! det tror jeg næppe jeg ville hvertfald ik..
Så jeg syntes du skal gøre det DU har lyst til og så op i R*ven med andres mening...
mere fordi at efter kejsersnit er der mange smerter, og hvis det kan undgåes ved en vaginal fødsel (med mindre man sprækker fra Herodes til Pilatus)
Anmeld