Nøj hvor er jeg skuffet! - køb på trendsales.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2012

Isabella_mor

Emily2012<3 skriver:

Det har jeg lige gjort.. Men hun siger hun har kontaktet dem og at HUN har ret..

Det har hun også DELVIST.. men hun holder 200% det hun siger er rigtig..

Og at hun ikke vil lade handlen gå tilbage.. 

syntes stadig du bør høre hvad de siger inde på trendsales..

og hvis du har skrevet så bliver det jo spændende hvad de svarer dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

Isabella_mor

JulieE skriver:

Jeg er altså ret sikker på, at reglerne for forbugerkøb ikke gælder ved private handler. DVS at hvis det er en privat-sælger har man ikke 14 dages returret 

okay... måske jeg lige skulle kigge det igennem hvad reglerne er..

Anmeld

4. september 2012

Isabella_mor

JulieE skriver:

Jeg er altså ret sikker på, at reglerne for forbugerkøb ikke gælder ved private handler. DVS at hvis det er en privat-sælger har man ikke 14 dages returret 

6.1 Oprettelse af sag
Du kan både som køber eller sælger, oprette en sag såfremt du oplever problemer efter en gennemført handel. Straks en sag er oprettet i supportsystemet, vil din modpart få besked om dette via en mailhenvendelse. I har herefter mulighed for at finde frem til en løsning indbyrdes, og fremkomme med alle væsentlige argumenter i sagen. Er det efter 10 dage i dialog ikke lykkedes jer at finde en acceptabel løsning, kan du vælge at sende sagen videre til Support.

6.2 Afgørelse
Bliver sagen eskaleret til Trendsales Support, vil der blive truffet en endelig afgørelse inden for 4 dage. Afgørelsen vil blandt andet blive truffet på baggrund af dansk lovgivning, herunder især købelovens regler. Derudover vil dialogen forud for sagens eskalering have betydning, samt den dokumentation der måtte være blevet fremlagt i sagen, herunder den pågældende annoncebeskrivelse samt billeder. Dokumentation der ikke er fremlagt i sagen inden eskalering til support, herunder bevis for forsendelsen, tages ikke i betragtning efterfølgende. Afgørelsen vil endvidere blive truffet i overenstemmelse med de betingelser der gælder for TrendsalesHandel og dennes køberbeskyttelse pkt. 6.1-6.7.

så jo, hun har ret til at få sine penge tilbage jfv købeloven.. men om de SKAL gøre det ved jeg ikke. men det er jo en vare som ikke er som forventet, og derfor skal hun jo helt klart have sin vare tilbage..

Anmeld

4. september 2012

Isabella_mor

fandt også dette..

under fortrydelsesret på Trendsales

7.2. Fortrydelsesret over for sælger
Når du handler med andre brugere på Trendsales, har du som udgangspunkt ikke fortrydelsesret over for sælger, medmindre sælger er erhvervsbruger. I visse tilfælde vil en privatbruger dog skulle betragtes som erhvervssælger, i henhold til købelovens definition heraf. Er sælger erhvervssælger, har køber som forbruger rettigheder i henhold til købeloven og forbrugeraftaleloven, hvilket blandt andet betyder, at du som køber har 14 dages fortrydelsesret. 

så det er lidt..  om du får medhold når det er en privat sælger.. men det er jo ikke til at vide før du får svar..

Anmeld

4. september 2012

JulieE

Isabella_mor skriver:

6.1 Oprettelse af sag
Du kan både som køber eller sælger, oprette en sag såfremt du oplever problemer efter en gennemført handel. Straks en sag er oprettet i supportsystemet, vil din modpart få besked om dette via en mailhenvendelse. I har herefter mulighed for at finde frem til en løsning indbyrdes, og fremkomme med alle væsentlige argumenter i sagen. Er det efter 10 dage i dialog ikke lykkedes jer at finde en acceptabel løsning, kan du vælge at sende sagen videre til Support.

6.2 Afgørelse
Bliver sagen eskaleret til Trendsales Support, vil der blive truffet en endelig afgørelse inden for 4 dage. Afgørelsen vil blandt andet blive truffet på baggrund af dansk lovgivning, herunder især købelovens regler. Derudover vil dialogen forud for sagens eskalering have betydning, samt den dokumentation der måtte være blevet fremlagt i sagen, herunder den pågældende annoncebeskrivelse samt billeder. Dokumentation der ikke er fremlagt i sagen inden eskalering til support, herunder bevis for forsendelsen, tages ikke i betragtning efterfølgende. Afgørelsen vil endvidere blive truffet i overenstemmelse med de betingelser der gælder for TrendsalesHandel og dennes køberbeskyttelse pkt. 6.1-6.7.

så jo, hun har ret til at få sine penge tilbage jfv købeloven.. men om de SKAL gøre det ved jeg ikke. men det er jo en vare som ikke er som forventet, og derfor skal hun jo helt klart have sin vare tilbage..

Hmmm.... Jeg ved ikke om jeg er helt enig i den læsning. Hvis hun ikke har læst annoncen ordentligt og forventer ringe af guld og der står i anoncen at de er af sølv, mener jeg ikke hun kan kræve sine penge tilbage. det er hende der ikke har læst annoncen ordentligt...  Men jeg er da lidt nysgerrig for at høre fra TS support siger til sagen 

Og de 14 dages returret hun påberåber sig, findes altså ikke i private handler. Prøv at se her

http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-340.html

Anmeld

4. september 2012

Isabella_mor

JulieE skriver:

Hmmm.... Jeg ved ikke om jeg er helt enig i den læsning. Hvis hun ikke har læst annoncen ordentligt og forventer ringe af guld og der står i anoncen at de er af sølv, mener jeg ikke hun kan kræve sine penge tilbage. det er hende der ikke har læst annoncen ordentligt...  Men jeg er da lidt nysgerrig for at høre fra TS support siger til sagen 

Og de 14 dages returret hun påberåber sig, findes altså ikke i private handler. Prøv at se her

http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-340.html

nå okay. den med guld/sølv havde jeg lige overset...

ja så ved jeg sgu ikke lige hvad der så er at gøre...

Til TS:

kan du ikke bare sælge den videre??? på trendsales igen...

eller har du en god venninde som måske vil købe den. 

Anmeld

4. september 2012

mariamiss6

Altså.

Den eneste forskel jeg kan se er, at købers billede er taget med blitz, måske om aftenen, derfor det gulige lys (natte mode på kameraet)

Og dit billede er taget i skarpt dagslys, derfor de reelle farver.

Umiddelbart må jeg indrømme, at hvis jeg havde set den annonce, med det billede du her siger er sælgers, og de oplysninger hun havde skrevet, som at det er en sølv ring. Så ville jeg slet ikke have kunnet tage fejl.

Faktisk behøvede jeg slet ikke blive oplyst om at det er en sælvring, det kan jeg sagtens es ud fra sælgers billede, trods det gulige aften/blitz lys.

Jeg synes heller ikke stenen ser grøn ud, på sælgers billede. Jeg synes igen det ligner en blå sten, i kameraets aftenmode.

Det er beklageligt jo, for dig, at du ikke har fået læst annoncen rigtigt, og at du har set billedet for at være noget andet end det er. Men det kan jo ikke blive sælgers problem synes jeg.

Sælger har gjort hvad hun skulle. Hun har lagt et billede på af varen, sikkert taget med mobil på aften/nat mode, og hun har skrevet i annoncen at varen er sølv. 

Jeg synes virkelig ikke sælger har snydt nogen. 

Hvis hun havde sagt jag til at tage varen tilbage synes jeg tværtimod hun virkelig havde været unødvendigt flink. 

Ærligt, og det er altså ikke for at dunke dig oven i hovedet, så er jeg sådan set på sælgers side. Hun har gjort hvad hun skulle, og hun kan ikke stå tilansvar for at du ikke nærlæser en annonce før du handler.

Desværre for dig jo. men jeg ville sige at det eneste du kan gøre er at forsøge at sælge dem videre, hvis du ikke føler du kan blive glad for dem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.