Jeg synes du skal prøve at snakke med din læge - fordi alt hvad du læser på nettet gør dig bare mere bange, og man kender aldrig historierne helt 100%.
Men ellers vil jeg bare sige at jeg selv tog setralin både før og under min graviditet, og jeg har en sund og rask søn på 5 mdr dag. Havde ingen komplikationer i graviditeten og ingen problemer med befrugtning.
Jeg kom til samtale to gange hos en fødselslæge på Herlev Hospital der var helt inde i alle undersøgelser og resultater vedr. anti depressiva og graviditet/fødsel. Han fortalte mig bl.a. at der IKKE ses en forøget risiko for misdannelser hos barnet sammenlignet med en alm. graviditet, i hvert fald med min type anti depressiva (setralin). De komplikationer de ofte ser hos de børn der kan være påvirket af medicinen er at deres sutterefleks ikke er ligeså udviklet som hos andre børn når de bliver født, hvilket kan medføre at de får mindre at spise det første døgn, og derfor skal de observeres.
Ydermere fortalte han mig mig, afhængig af situationen selvfølgelig, at de helst så at man fortsatte med medicinen under graviditeten i stedet for at stoppe. De komplikationer barnet kan få ved at man stopper kan blive værre end hvis man fortsætter. Der kan f.eks. nævnes tilknytningsproblemer mellem mor og barn, hvilket bestemt er ret alvorligt.
Nå, blev til en lang smørre - men blev lige nødt til at kommentere.
Anmeld