Depressions medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Hvilket præparat får du?

Jeg er på sertralin..... Tager 50 mg om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Jeg blev gravid ved et uheld lige da jeg var startet i behandling med antidepressiv. Jeg kunne ikke få mig selv til at få en abort på trods af at jeg havde det så dårligt psykisk.

Mine læger frarådede mig at stoppe med medicinen for det at jeg ville få det så dårligt ville være langt værre end medicinen.

Jeg tog 40 mg citalopram dagligt gennem hele graviditeten og imens jeg ammede.

Har en sund og rask søn idag og der har absolut ingen problemer eller komplikationer været.

Det var bare min historie

Ej hvor dejligt med en positiv historie, og hvor er det dejligt det er gået så godt for dig og din lille guldklump

Skønt at det godt kan gå godt alligevel

Anmeld

28. august 2012

isabellasmor

28. august 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Det er desværre bare ikke altid nok at bruge en psykolog, mens man er gravid og i følge undersøgelser er det mere skadeligt for fosteret at have en depressiv mor end en mor, der tager antidepressiva, fordi depressionen stresser fosteret.

Ja min læge sagde det samme til mig. For jeg sagde jeg gerne ville helt stoppe når jeg var gravid. Og han sagde det ville skade fostret mere hvis jeg ender med en depression end hvis jeg var på medicin. Fordi det ville stresse den lille utroligt meget hele vejen igennem.

Netop derfor valgte jeg at forsætte, og jeg ved jeg kan have en lille. Har to børn i forvejen med min kæreste igennem mange år. Jeg er 27, og synes selv jeg gør alt for mine rødder har det godt. Så fordi jeg er på medicin, betyder jo ikke jeg ikke kan være en gode mor, tænker jeg.

For kan godt følese som om andre tænker sådan.

Anmeld

28. august 2012

isabellasmor

K&S skriver:

Det er desværre bare ikke altid nok at bruge en psykolog, mens man er gravid og i følge undersøgelser er det mere skadeligt for fosteret at have en depressiv mor end en mor, der tager antidepressiva, fordi depressionen stresser fosteret.

Som jeg skriver, hvis det står SÅ slemt til at man ikke kan "nøjes" med en psykolog, så ville jeg bestemt vente med at sætte et barn til verden... Jeg er i det hele taget nok lidt imod depressiv medicin. Har set flere tilfælde hvor de bare er blevet taget fordi "det siger lægen" og man har ikke selv undersøgt sagen eller givet en psykolog chancen før man fylder sig med det. Nogle gange er lægerne lidt for hurtige. Og det er jo bestemt ikke patientens fejl, men lægens. Problemet er bare at det altså ikke er lægen der skal leve med det hvis der sker noget...

Man altså... Ja, jeg kan jo være ligeglad med hvad andre gør, og hvis de føler sig trygge så er det jo bare godt. Jeg siger bare at der altså er en riciko, og dem der er de uheldige havde nok i bakspejlet ønsket at de havde været oplyst noget bedre.. 

Anmeld

28. august 2012

Aprilmor11

Tauf skriver:

Du skal husk at snakke med din læge for du kan få nogle piller som man godt kan ta mens man er gravid :-)

Børn er blevet pååvirket alligevel selvom at lægen har sagt at de er okay tage når man er gravid eller ammer. Jeg vil personligt ikke selv gøre det.

Anmeld

28. august 2012

merle2010

jeg tog sertralin 100 mg om dagen og trilafon 8 mg om dagen imens jeg var gravid med min datter..

ved første øjekast synes jeg min datter var helt normal...

men efter jeg har fået min søn, hvor jeg intet medicin tog i graviditeten, så kan jeg se at min datter var meget mere langsom i udvikling..

hun er en helt normal 2 årig nu, men kravlede først som 13 mdr og gik som 15 mdr, fikk tænder som 16 mdr og sad først som 8 mdr og trillede først som 10 mdr...

så ja hun var langsom.. min søn derimod er en meget hurtig lille fyr...

men det kan jo også bare være et tilfælde.. ved det ikke

Anmeld

28. august 2012

K&S

Smilllll... skriver:

Ja min læge sagde det samme til mig. For jeg sagde jeg gerne ville helt stoppe når jeg var gravid. Og han sagde det ville skade fostret mere hvis jeg ender med en depression end hvis jeg var på medicin. Fordi det ville stresse den lille utroligt meget hele vejen igennem.

Netop derfor valgte jeg at forsætte, og jeg ved jeg kan have en lille. Har to børn i forvejen med min kæreste igennem mange år. Jeg er 27, og synes selv jeg gør alt for mine rødder har det godt. Så fordi jeg er på medicin, betyder jo ikke jeg ikke kan være en gode mor, tænker jeg.

For kan godt følese som om andre tænker sådan.

Lige præcis, man kan godt være en god mor, selvom man måske er nødsaget til at tage antidepressiva (nogle resten af livet), for så længe man tager sin medicin, kan man sagtens have et "normalt" liv

Anmeld

28. august 2012

Laulund87

Smilllll... skriver:

EJ er det rigtigt, det er det jeg er kommet på

er det farligt når man skal være gravid ?

Jeg tog høj dosis Sertralin da jeg gerne ville være gravid. Lægen sagde at det var en meget dårlig idé at blive gravid på så jeg trappede langsomt ud over 2 måneder og skulle vente ydeligere 1 månede, før vi måtte forsøge at blive gravide.

Anmeld

28. august 2012

K&S

isabellasmor skriver:

Som jeg skriver, hvis det står SÅ slemt til at man ikke kan "nøjes" med en psykolog, så ville jeg bestemt vente med at sætte et barn til verden... Jeg er i det hele taget nok lidt imod depressiv medicin. Har set flere tilfælde hvor de bare er blevet taget fordi "det siger lægen" og man har ikke selv undersøgt sagen eller givet en psykolog chancen før man fylder sig med det. Nogle gange er lægerne lidt for hurtige. Og det er jo bestemt ikke patientens fejl, men lægens. Problemet er bare at det altså ikke er lægen der skal leve med det hvis der sker noget...

Man altså... Ja, jeg kan jo være ligeglad med hvad andre gør, og hvis de føler sig trygge så er det jo bare godt. Jeg siger bare at der altså er en riciko, og dem der er de uheldige havde nok i bakspejlet ønsket at de havde været oplyst noget bedre.. 

Nogle vil aldrig kunne slippe medicin, men stadig kunne leve et "normalt" liv på medicin og derfor synes jeg ikke, man skal fratages muligheden og glæden ved børn  så det er bestemt ikke alle, der "bare kan vente" til man ikke har brug for medicinen længere.

Jeg er enig med dig i, at mange praktiserende læger er hurtige til at udskrive medicin uden at henvise til psykiater og psykolog, men mange er også rigtig gode

Jeg er muligvis nødt til at tage medicin resten af livet, da jeg mangler nogle signalstoffer i hjernen (som er i medicinen) og jeg ville da bestemt ikke undvære børn. Jeg har Anton på 2 år, som er rask og velfungerende, selvom jeg tog medicin under min graviditet.

Jeg tror, det kan være svært at sætte sig ind i en depressivs situation, hvis man ikke selv har været der og måske været nødsaget til at tage antidepressiva for at kunne fungere "normalt"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.