Depressions medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Jeg må nødvendigvis være uenig. Det er altid en personlig og faglig vurdering, og jeg er blevet rådet til at fortsætte på mit antidepressive selvom vi forsøger at blive at blive gravide. Lægen sÅ hellere jeg havde overskud mv., under graviditet end stresset og ked af det.

Desuden er der(henvendt til en længere oppe) stor forskel på medicin.

De giver ikke hvad som helst hvis du er gravid. Jeg tager f.eks. Det medicin, der har vist sig at være mindst skadeligt.

nej præcis jeg får jo det medicin som alle andre kommer på, hvis de vil være gravide. Jeg kunne også stoppe med det, men synes jo ikke det er særligt godt hvis jeg ved jeg ligeså hurtigt kan ende med en depression, når jeg nu har det så godt som jeg har nu

Men det da rart at hører at man ikke lige er alene om sådan noget, at ligesom du også er igennem det samme

For synes det kan være så svært at finde rundt i og man vil jo bare gerne den lille det bedste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Flødebollen

Smilllll... skriver:

nej præcis jeg får jo det medicin som alle andre kommer på, hvis de vil være gravide. Jeg kunne også stoppe med det, men synes jo ikke det er særligt godt hvis jeg ved jeg ligeså hurtigt kan ende med en depression, når jeg nu har det så godt som jeg har nu

Men det da rart at hører at man ikke lige er alene om sådan noget, at ligesom du også er igennem det samme

For synes det kan være så svært at finde rundt i og man vil jo bare gerne den lille det bedste

Præcis

Det medicin hende den omtalte kvinde tog hed vist sertralin

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Projekt baby skriver:

Nu bryder jeg lige ind: ved I, om der så er nogen risiko, hvis ens kæreste tager en høj dosering af den slags medicin??

Hvis lægen siger der ikke sker noget, så vil jeg tro på det :-) og kun dejligt med flere scaninger, så du kan sige hej til den lille spire i maven! 

Altså ved min storebror havde fået af vide af hans læge at det var utroligt han havde kunne gøre min svigerinde gravid, når han var på så meget stærkt medicin. Tror bestemt ikke det kan pårvirke til at der sker noget med barnet, men MÅSKE  til det kan nedsætte sædkvaliteten lidt 

Men synes da i skal ringe til lægen og spørger, det sker der ikke noget ved. For dagene kan blive lange hvis man bare gerne vil have svar

Du får lige en kæmpe  og håber i finder ud af det

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Præcis

Det medicin hende den omtalte kvinde tog hed vist sertralin

EJ er det rigtigt, det er det jeg er kommet på

er det farligt når man skal være gravid ?

Anmeld

28. august 2012

Flødebollen

Smilllll... skriver:

Jeg tager citalopram.

Undskyld - det hed Fluotex eller lign. Men google lige Sertralin, og læs om det.. 

Jeg er helt tryg ved mit. 

Anmeld

28. august 2012

Flødebollen

Smilllll... skriver:

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3688

Anmeld

28. august 2012

Flødebollen

Smilllll... skriver:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1559889.ece

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Jeg tager citalopram.

Undskyld - det hed Fluotex eller lign. Men google lige Sertralin, og læs om det.. 

Jeg er helt tryg ved mit. 

JA jeg google det lige med det samme da jeg så ordet, og der skriver mange at deres læge, jordmor, sygeplejske har sagt det er det medicin som der er testede mest på gravide og har den bedst virkning. Og andre som skriver deres graviditet er forløbet helt normalt. Så vælger at tror min graviditet også kan gøre det, når jeg engang bliver gravid.

Men tænker bare alligevel på om det kan gøre det svære for mig at blive gravid ved at indtage medicin.

Anmeld

28. august 2012

Flødebollen

Smilllll... skriver:

"Epidemologiske studier indikerer, at ca. to ud af 100 nyfødte af mødre, der har været i behandling med fluoxetin eller paroxetin, har misdannelser i hjertekarsystemet. Misdannelser i hjertekarsystemet hos nyfødte ses generelt relativt hyppigt og forekommer spontant hos ca. 1 ud af 100 nyfødte.

For den øvrige medicin i gruppen af SSRI-præparater foreligger der ikke tilsvarende entydige og valide resultater fra epidemiologiske studier af risikoen for misdannelser. Det kan imidlertid ikke udelukkes, at de øvrige SSRI-præparater (sertralin, citalopram, escitalopram og fluvoxamin) også kan forårsage hjertemisdannelser."

Anmeld

28. august 2012

Flødebollen

Smilllll... skriver:

JA jeg google det lige med det samme da jeg så ordet, og der skriver mange at deres læge, jordmor, sygeplejske har sagt det er det medicin som der er testede mest på gravide og har den bedst virkning. Og andre som skriver deres graviditet er forløbet helt normalt. Så vælger at tror min graviditet også kan gøre det, når jeg engang bliver gravid.

Men tænker bare alligevel på om det kan gøre det svære for mig at blive gravid ved at indtage medicin.

Min læge nævnte ingenting om, at det blev sværere at blive gravid på antidep.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.