Depressions medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Anonym trådstarter

Puha synes jeg helt mister modet til at blive gravid, det jo en kæmpe chance at tage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

isabellasmor

Kathepige skriver:

Der er så stor forskel på medicin og du må ikke skære alle over kam. Hende kvinden du omtaler, tog noget specielt antidepressivt medicin. Der er forskel på den kemiske sammensætning. Noget s-noget.

Bare så man lige er sikker på, hvilken skræk i livet man måske giver andre.

Det er en dybt tragisk historie, men det betyder langt fra at alke på antidepressive konstant skal frygte.

Hmm. 

Der er mange som ikke tænker over det kan skade fosteret, så jeg synes ikke det er en unødvendig "skræk" at give andre.. Alt slags medicin kan skade, både dig selv og fosteret hvis man ef gravid. ISÆR sådan noget som depressiv medicin. Det er bare fact. Og så kan man jo undersøge sine muligheder eller lade være, det skal jeg ikke bestemme. Men personligt ville jeg aldrig tage sådan noget medicin mens jeg var gravid. Så hellere vente, eller bruge en psykolog mens jeg ventede mig. 

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Min læge nævnte ingenting om, at det blev sværere at blive gravid på antidep.

Men tusind tak for hjælpen, det har gjort mig noget klogere

Så må jeg se hvad jeg bestemmer mig får, man hører bare så tit om der hvor det går galt, men aldrig om de gode historier der er. Hvor tingene er gået godt.

Anmeld

28. august 2012

Maise86

Jeg blev gravid ved et uheld lige da jeg var startet i behandling med antidepressiv. Jeg kunne ikke få mig selv til at få en abort på trods af at jeg havde det så dårligt psykisk.

Mine læger frarådede mig at stoppe med medicinen for det at jeg ville få det så dårligt ville være langt værre end medicinen.

Jeg tog 40 mg citalopram dagligt gennem hele graviditeten og imens jeg ammede.

Har en sund og rask søn idag og der har absolut ingen problemer eller komplikationer været.

Det var bare min historie

Anmeld

28. august 2012

K&S

Kathepige skriver:

Jeg må nødvendigvis være uenig. Det er altid en personlig og faglig vurdering, og jeg er blevet rådet til at fortsætte på mit antidepressive selvom vi forsøger at blive at blive gravide. Lægen sÅ hellere jeg havde overskud mv., under graviditet end stresset og ked af det.

Desuden er der(henvendt til en længere oppe) stor forskel på medicin.

De giver ikke hvad som helst hvis du er gravid. Jeg tager f.eks. Det medicin, der har vist sig at være mindst skadeligt.

Anmeld

28. august 2012

K&S

Kathepige skriver:

Der er så stor forskel på medicin og du må ikke skære alle over kam. Hende kvinden du omtaler, tog noget specielt antidepressivt medicin. Der er forskel på den kemiske sammensætning. Noget s-noget.

Bare så man lige er sikker på, hvilken skræk i livet man måske giver andre.

Det er en dybt tragisk historie, men det betyder langt fra at alke på antidepressive konstant skal frygte.

Anmeld

28. august 2012

K&S

Smilllll... skriver:

Ja var ved ham da vi havde snakkede om at ville have en mere, og så skiftede jeg til noget som han sagde jeg godt måtte være på og der var meget lille risiko for der kunne ske noget. Så håber da det passer så

Hvilket præparat får du?

Anmeld

28. august 2012

K&S

Smilllll... skriver:

EJ er det rigtigt, det er det jeg er kommet på

er det farligt når man skal være gravid ?

Jeg startede på antidepressiva, da jeg ventede Anton (20. uge) - og både hospitalslæge og jordemoder anbefalede Citalopram.

Det er også det præparat, min læge vil anbefale mig at skifte til igen, hvis jeg ønsker at blive gravid - jeg får lige nu Cipralex (fordi jeg havde mange bivirkninger ved Citalopram EFTER fødslen)...

Anmeld

28. august 2012

K&S

Kathepige skriver:

Min læge nævnte ingenting om, at det blev sværere at blive gravid på antidep.

Heller ikke her

Anmeld

28. august 2012

K&S

isabellasmor skriver:

Hmm. 

Der er mange som ikke tænker over det kan skade fosteret, så jeg synes ikke det er en unødvendig "skræk" at give andre.. Alt slags medicin kan skade, både dig selv og fosteret hvis man ef gravid. ISÆR sådan noget som depressiv medicin. Det er bare fact. Og så kan man jo undersøge sine muligheder eller lade være, det skal jeg ikke bestemme. Men personligt ville jeg aldrig tage sådan noget medicin mens jeg var gravid. Så hellere vente, eller bruge en psykolog mens jeg ventede mig. 

Det er desværre bare ikke altid nok at bruge en psykolog, mens man er gravid og i følge undersøgelser er det mere skadeligt for fosteret at have en depressiv mor end en mor, der tager antidepressiva, fordi depressionen stresser fosteret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.