Depressions medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.336 visninger
50 svar
3 synes godt om
28. august 2012

Anonym trådstarter

Hejsaaaa.

Læste et indlæg herinde om depressions medicin og graviditet. Jeg tager selv depressions medicin, ved det kan pårvirke den lille når man bliver gravid, men kan det pårvirke til at man får svært ved at blive gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

MyLove E

Saralee. skriver:

Hejsaaaa.

Læste et indlæg herinde om depressions medicin og graviditet. Jeg tager selv depressions medicin, ved det kan pårvirke den lille når man bliver gravid, men kan det pårvirke til at man får svært ved at blive gravid?

Du skal husk at snakke med din læge for du kan få nogle piller som man godt kan ta mens man er gravid :-)

Anmeld

28. august 2012

isabellasmor

Tauf skriver:

Du skal husk at snakke med din læge for du kan få nogle piller som man godt kan ta mens man er gravid :-)

Man skal bare passe så forbandet meget på med det depressions medicin når man er gravid, og ammer. Læste en artikel i ude og hjemme om en hvis 1 barn døde lidt tid efter fødslen pga han blev forgiftet af amningen, og det andet barn hun fik døde ved fødslen, og det tredje barn hun fik , fik hjertestop men blev heldigvis reddet.. Og det var først efter hjertestoppet at det begyndte og blive kæddet sammen med medicinen. Hendes læge havde sagt der intet kunne ske ved og tage det , og hun stolede jo så blindt på sin læge..

Så jeg ville rådfører mig med lidt mere end én læge!

Jeg ved ikke om det er det samme når man ikke er gravid endnu, men jeg ville i hvert fald passe på .. 

Anmeld

28. august 2012

MyLove E

isabellasmor skriver:

Man skal bare passe så forbandet meget på med det depressions medicin når man er gravid, og ammer. Læste en artikel i ude og hjemme om en hvis 1 barn døde lidt tid efter fødslen pga han blev forgiftet af amningen, og det andet barn hun fik døde ved fødslen, og det tredje barn hun fik , fik hjertestop men blev heldigvis reddet.. Og det var først efter hjertestoppet at det begyndte og blive kæddet sammen med medicinen. Hendes læge havde sagt der intet kunne ske ved og tage det , og hun stolede jo så blindt på sin læge..

Jeg ved ikke om det er det samme når man ikke er gravid endnu, men jeg ville i hvert fald passe på .. 

Jeg ved godt man skal passe på. Jo også der for jeg skrev det til Hende.

Til ts. Personligt syntes jeg at man skal se om man ikke kan undervære dem når man er gravid.. Ellers syntes jeg man skal vente lidt med at få børn.

Jeg er selv på medicin..

Anmeld

28. august 2012

K&S

Saralee. skriver:

Hejsaaaa.

Jeg ved ikke, om det kan påvirker ens "evne" til at blive gravid, men har du snakket med din læge om medicin og graviditet?

Der er nogle præparater, der frarådes helt under graviditet.

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Lægen er ind over og jeg skiftede til nogle som min læge sagde man godt måtte tage og jeg er på en meget lav dosi. Jeg tror nu godt jeg kan undvære dem, men lægen synes ikke jeg skulle stoppe da jeg har tendens til at få en depression meget hurtigt.

Han sagde at de patienter han har, som har skulle være gravid og samttidig haft depression var kommet på de piller og han havde ikke haft noget negativt og fortæller. Der var alt gået godt med dem alle sammen. Men han sagde at når jeg blev gravid. ville jeg skulle til nogle flere scanninger og undersøgelser for at holde øje med den lille hele tiden.

men må indrømme jeg har det svært, for er så bange for der skal ske noget med den lille. Men håber jo lægen har ret når han siger sådan til mig

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg ved ikke, om det kan påvirker ens "evne" til at blive gravid, men har du snakket med din læge om medicin og graviditet?

Der er nogle præparater, der frarådes helt under graviditet.

Ja var ved ham da vi havde snakkede om at ville have en mere, og så skiftede jeg til noget som han sagde jeg godt måtte være på og der var meget lille risiko for der kunne ske noget. Så håber da det passer så

Anmeld

28. august 2012

Flødebollen

Tauf skriver:

Jeg ved godt man skal passe på. Jo også der for jeg skrev det til Hende.

Til ts. Personligt syntes jeg at man skal se om man ikke kan undervære dem når man er gravid.. Ellers syntes jeg man skal vente lidt med at få børn.

Jeg er selv på medicin..

Jeg må nødvendigvis være uenig. Det er altid en personlig og faglig vurdering, og jeg er blevet rådet til at fortsætte på mit antidepressive selvom vi forsøger at blive at blive gravide. Lægen sÅ hellere jeg havde overskud mv., under graviditet end stresset og ked af det.

Desuden er der(henvendt til en længere oppe) stor forskel på medicin.

De giver ikke hvad som helst hvis du er gravid. Jeg tager f.eks. Det medicin, der har vist sig at være mindst skadeligt.

Anmeld

28. august 2012

Rikke mor

Nu bryder jeg lige ind: ved I, om der så er nogen risiko, hvis ens kæreste tager en høj dosering af den slags medicin??

Hvis lægen siger der ikke sker noget, så vil jeg tro på det :-) og kun dejligt med flere scaninger, så du kan sige hej til den lille spire i maven! 

Anmeld

28. august 2012

Flødebollen

isabellasmor skriver:

Der er så stor forskel på medicin og du må ikke skære alle over kam. Hende kvinden du omtaler, tog noget specielt antidepressivt medicin. Der er forskel på den kemiske sammensætning. Noget s-noget.

Bare så man lige er sikker på, hvilken skræk i livet man måske giver andre.

Det er en dybt tragisk historie, men det betyder langt fra at alke på antidepressive konstant skal frygte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.