Min søn er mest hjemme..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Camilla..

Synes bare det er lidt "forkert" at du "passer ham hjemme" mens du er på dagpenge.

Vil gi dig ret i at det er skønt at man kan ha lidt mere tid sammen med sit barn, men på det plan du gør det - burde du så ikke søge tilskud fra kommunen til at passe dit eget barn, istedet for at være på dagpenge? 

Det kan man ikke her i kommunen.

Jeg er på KH og ikke på dagpenge

og skal lige tilføjes at mit mål er at få et job, jeg ønsker ikke

at være hjemmegånede, men så længe det er sådan. Vil jeg helst selv passe mit barn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

MyLove E

Camilla.. skriver:

Jeg er lidt nyss.

Fordi jeg er ledig, betyder det at min søn sjældent kommer i dagpleje.

Vil skyde på at han kommer afsted max. 1 gang om ugen, hvis ikke kun 1 gang hver 14. dag.

Sad lige og snakkede med min mand om det.

Jer andre der går ledelige, sender i ungerne afsted hverdag?

- Vi går til gym. og svøm med Malik to gange om ugen. Samt vi ses tit med en masse ( så han på den måde, stadig ses med en masse børn på hans egen alder)

da vi sendte ham i dagpleje tit førhen var det tit sådan at de kun var to børn, og nogen gange kun malik.. også ser jeg igen grund til at sende ham afsted.

Han er 2 år og 4 måneder

Har i fri plads?? Ellers syntes jeg det er mange penge at bruge på ingen.

Anmeld

28. august 2012

Camilla..

Tauf skriver:

Har i fri plads?? Ellers syntes jeg det er mange penge at bruge på ingen.

Nej, det har vi ikke. Da min mand tjener for meget.

Ja, vi betaler 2755,- mener jeg. Og det er så splid af penge.

Men, han skal ha' en fuldtidsplads nu hvor jeg går ledig.

Anmeld

28. august 2012

Vidunderligeunger

absolut ikke nej! Jeg synes det er sjovt at nogen skriver deres børn har brug for at komme i dagpleje, det er der ingen der har i mine øjne.. De har brug for deres forældre, og ja det er måske ikke lige så vildt som at være i dagpleje men det er stadigvæk forældre, som der er den trygge base.. 
Jeg har lige haft Alberte på 2 år og 3 mdr hjemme i en måned, det havde vi brug for! Og nu er hun i dagpleje denne uge fordi hun har sagt "Berte dagpleje, lege signe banjamin" og så kommer hun afsted et par dage... Resten af ugen regner jeg stærkt med at hun holder fri.. Den eneste grund til hun bliver sendt afsted er for at kunne være sammen med andre jævnaldrende og fordi hun er glad for sin dp...

D. 1.10 er det meningen hun skal være hjemme sammen med lillebror og mig til og med februar. 1.3.13 skal de starte i HHV vuggestue og børnehave... Jeg glæder mig og den eneste grund til jeg ikke har gjort det noget før, er fordi lillebror har været en krævende dreng som har haft rigtig meget brug for sin mors funde opmærksomhed. Han er snart 6 mdr og kan bedre holde til at storesøster er hjemme nu, end for bare 2 mdr siden

Anmeld

28. august 2012

Camilla..

Vidunderligeunger skriver:

absolut ikke nej! Jeg synes det er sjovt at nogen skriver deres børn har brug for at komme i dagpleje, det er der ingen der har i mine øjne.. De har brug for deres forældre, og ja det er måske ikke lige så vildt som at være i dagpleje men det er stadigvæk forældre, som der er den trygge base.. 
Jeg har lige haft Alberte på 2 år og 3 mdr hjemme i en måned, det havde vi brug for! Og nu er hun i dagpleje denne uge fordi hun har sagt "Berte dagpleje, lege signe banjamin" og så kommer hun afsted et par dage... Resten af ugen regner jeg stærkt med at hun holder fri.. Den eneste grund til hun bliver sendt afsted er for at kunne være sammen med andre jævnaldrende og fordi hun er glad for sin dp...

D. 1.10 er det meningen hun skal være hjemme sammen med lillebror og mig til og med februar. 1.3.13 skal de starte i HHV vuggestue og børnehave... Jeg glæder mig og den eneste grund til jeg ikke har gjort det noget før, er fordi lillebror har været en krævende dreng som har haft rigtig meget brug for sin mors funde opmærksomhed. Han er snart 6 mdr og kan bedre holde til at storesøster er hjemme nu, end for bare 2 mdr siden

Helt klart også min mening.

Anmeld

28. august 2012

K&S

VØS skriver:

Her foregår det på samme måde, min søn er i dagpleje fra 9 til lidt i 15, så han kommer ud mellem andre børn.
Han er meget glad for sin dagplejemor og de andre børn, så han skal have lov at komme ned at hygge sig
Selvom jeg engang imellem har lyst til at hente ham tidligt, hvis jeg keder mig, tænker jeg at bare fordi jeg keder mig, skal det "ikke gå ud over ham" . Forstået sådan at jeg vil da ikke ødelægge hans leg og rutine. For vi hygger da bestemt også når han er hjemme
Men hvis han er kommet afsted i dagpleje, så er det den rutine der kører den dag
Lige nu er han hjemme ved mig, da dagplejen holder ferie, så benytter vi os ikke af gæsteplejen, da jeg så hellere vil, at vi har nogle hyggedage bare ham og jeg

Anton bliver næsten helt sur, hvis vi henter han inden klokken 15, for de spiser frugt og brød ca. 14.30 og det er altså en "del af dagen"

Anmeld

28. august 2012

Nadia&Daniel

Jeg er lidt nyss.

Fordi jeg er ledig, betyder det at min søn sjældent kommer i dagpleje.

Vil skyde på at han kommer afsted max. 1 gang om ugen, hvis ikke kun 1 gang hver 14. dag.

Sad lige og snakkede med min mand om det.

Jer andre der går ledelige, sender i ungerne afsted hverdag?

- Vi går til gym. og svøm med Malik to gange om ugen. Samt vi ses tit med en masse ( så han på den måde, stadig ses med en masse børn på hans egen alder)

da vi sendte ham i dagpleje tit førhen var det tit sådan at de kun var to børn, og nogen gange kun malik.. også ser jeg igen grund til at sende ham afsted.

Han er 2 år og 4 måneder

Laura (22 mdr.) kommer i vuggestue næsten hver dag

Jeg går hjemme (dagpenge) og søger job hver dag.

Laura's dage:

Lang dag: Kl. 9-15.30 (så kan manden også hente, og det nyder både han og Laura, eller de skal på tur)

Mellem-lang dag: kl. 9-15 (vist jeg skal gør hovedrent eller ud med ansøgninger)

Kort dag: kl. 9-14 (14.30) - (så når hun at få eftermiddagsmad lige efter lur)

Og nogle dage holder hun helt fri

Hun sover imellem kl. 11-13.30

Anmeld

28. august 2012

Nadia&Daniel

Fra anden tråd:

Nu er der bare en lille forskel på at være HJEMMEGÅENDE og være dagpenge modtager .. Er du dagpenge modtager eller kontanthjælpsmodtager , MÅ du IKKE efter reglerne holde dit barn hjemme da du så IKKE er til rådighed på arbejdsmarket ..

Anmeld

28. august 2012

Carina:-)

Nadia&Daniel skriver:

Fra anden tråd:

Nu er der bare en lille forskel på at være HJEMMEGÅENDE og være dagpenge modtager .. Er du dagpenge modtager eller kontanthjælpsmodtager , MÅ du IKKE efter reglerne holde dit barn hjemme da du så IKKE er til rådighed på arbejdsmarket ..

Det må man nu godt,bare man kan påvise man har pasning til sit barn hvis man skulle få job.

Anmeld

28. august 2012

Carina:-)

Camilla.. skriver:

Malik har en fuldtidsplads i dagpleje, så jo

Bare fordi han er hjemme med mig, står jeg da til rådighed - han har jo pladsen ( det er det eneste krav vi har fået, at han skal ha' en fuldtids plads, så hvis jeg skulle være så heldig at få et job eller noget lign. at han kan passes ) Også er de ligeglade med om han er hjemme eller dernede..

Netop.

Og du giver din dreng noget meget vigtigt,nemlig en forældres fulde opmærksomhed.

Det kan selv den bedste dpmor ikke erstatte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.