Min søn er mest hjemme..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Nu er jeg ikke ledig, men har været studerende mens begge mine børn var i DP alderen, og jeg er egentlig lidt overrasket over, at så mange har svaret ja

Noget af det jeg synes var SÅ fedt ved at være studerende med små børn var netop, at vi kunne holde en fridag, når jeg havde lyst til det, hvilket nok var ca en gang om ugen.

Nu skal det IKKE forståes sådan, at jeg synes at dem der vælger anderledes, gør noget forkert!! Jeg forstår det nok bare ikke helt

Mine børn har også begge elsket at komme i DP, men jeg har aldrig tænkt, at jeg har "taget noget fra dem" (sådan lyder det lidt på flere af jer) ved at de har fået en fridag - de har jo fået en dag med mig - deres mor!!

I december skal jeg på barsel og det er da helt sikkert, at min søn (som stadig går i bh) skal have fridage og hygge med mig, også selvom han kan finde på i weekenden at spørge, om han godt må komme i bh Min store pige går i 2. kl og kan ikke bare lige holde fridage på den måde, men hun kan få lov til at vælge, om hun vil i SFO eller komme hjem fra skole

/ Taco78 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

TeamRocket

Jeg arbejder hjemmefra men ja ungerne kommer afsted- dog holder de fri når der er gæstepleje, hvis de er pylrede/trætte og selfølgelig når de er syge og når manden har en sjælden fridag i hverdagen holder de også fri og så tar vi gerne i zoo eller badeland. Holder dem ikke hjemme for at kede dem og jeg går meget op i de har rutiner og en stabil hverdag med kammerater, faste tider og en masse sjov, leg og udvikling.

Anmeld

27. august 2012

Camilla..

TeamRocket skriver:

Jeg arbejder hjemmefra men ja ungerne kommer afsted- dog holder de fri når der er gæstepleje, hvis de er pylrede/trætte og selfølgelig når de er syge og når manden har en sjælden fridag i hverdagen holder de også fri og så tar vi gerne i zoo eller badeland. Holder dem ikke hjemme for at kede dem og jeg går meget op i de har rutiner og en stabil hverdag med kammerater, faste tider og en masse sjov, leg og udvikling.

Min søn keder sig bestemt ikke ved at gå hjemme sammen med mig.
Der sker noget næsten hver dag - vi for en masse oplevelser sammen, som jeg nok ikke ville kunne gi' mit næste barn. ( da jeg har et arbjede til den tid)

Og man kan også ha' en rutine og en stabil hverdag ved at gå hjemme Bum bum..

- men, okay. hvis det fungere for jer er det jo skønt..

jeg nyder bare al' den tid jeg kan få med min søn..

Anmeld

28. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg er hjemme på barsel, og min datter kommer i dp de fleste dage.
Hun har en fridag ca hver 14. dag.

Vi nyder alle, når hun er hjemme, men efter en tre-dages weekend spørger hun efter at komme i dp, og jeg tror også, det er sundt med nogle rutiner for hende.
(hun fylder 3 om en uges tid).

Anmeld

28. august 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Camilla.. skriver:

Jeg er lidt nyss.

Fordi jeg er ledig, betyder det at min søn sjældent kommer i dagpleje.

Vil skyde på at han kommer afsted max. 1 gang om ugen, hvis ikke kun 1 gang hver 14. dag.

Sad lige og snakkede med min mand om det.

Jer andre der går ledelige, sender i ungerne afsted hverdag?

- Vi går til gym. og svøm med Malik to gange om ugen. Samt vi ses tit med en masse ( så han på den måde, stadig ses med en masse børn på hans egen alder)

da vi sendte ham i dagpleje tit førhen var det tit sådan at de kun var to børn, og nogen gange kun malik.. også ser jeg igen grund til at sende ham afsted.

Han er 2 år og 4 måneder

vil sige mine har gerne 1-2 fridage om ugen da jeg gik hjemme.
men den store er 4 år og han har bare brug for at der sker noget sammen med andre børn, og vi har desværre ikke nogle i vores omgangskreds som har børn så når han er hjemme er det mig der skal aktivitere hele tiden. og det kan jeg 1-2 dage og så blev det bare for kedeligt for os begge. den yngste er kun 1 år og god til at aktivere sig selv så med ham er det ikke noget problem.

Anmeld

28. august 2012

henh01

Jeg ville stadig sende mine børn afsted selvom jeg gik hjemme, da det jo er vigtigt de har faste rutiner og struktur Jeg ville holde fridage med dem, og hente dem tidligt, men afsted ville de komme de fleste dage i ugen.

Anmeld

28. august 2012

Valle81

Her er det meget forskelligt

Har gået ledig i 6 mdr og starter på arbejde på mandag. De har korte dage, tit fri, næsten altid fri om fredagen da min mand også har fri der, og så hygger vi igennem. De har lige haft 6 ugers sommerferie

Så en blandet landhandel

Anmeld

28. august 2012

Den lykkelige

Ja min gør hver dag.. jeg er i aktivering på kommunen fra 9-11.. Hun bliver så bare afleveret sent og hentet tidligere end de andre i dagplejen..
MEN hun er 1,5 år og hun keder sig gevaldig hjemme.. hun elsker sin dagpleje og de andre børn og hun har virkelig godt af det!!
Plus jeg er igang med kæmpe vægttab.. manger ca 35 kg endnu.. Så jeg prioritere at træne efter aktivering.. hun sover jo alligevel på det tidspunkt.. også henter jeg hende når hun vågner ca 14.30..Jeg har nået hvad jeg skal og har tid og overskud til hende om eftermiddagen.. Så den bedste løsning herhjemme.. Det vigtig hun får en sund mor, så nu hvor jeg går ledig må det prioriteres..

Anmeld

28. august 2012

lisesp83

Ja Julie kommer i dagpleje, selvom jeg går hjemme.

Hun elsker at komme afsted, og bliver aktiveret på en helt anden måde, end jeg kan. Og så kan hun ikke undvære sine små venner

Dog har hun korte dage, og hvis vores dp er syg, så holder jeg hende hjemme, så hun ikke skal i gæstedagpleje

Anmeld

28. august 2012

VØS

K&S skriver:

Jeps, Anton kommer som hovedregel afsted i DP hver dag, selvom jeg går ledig

Edit: han er afsted fra 9-15, men er stort set aldrig i gæstedagpleje, der holder jeg ham hjemme  

Her foregår det på samme måde, min søn er i dagpleje fra 9 til lidt i 15, så han kommer ud mellem andre børn.
Han er meget glad for sin dagplejemor og de andre børn, så han skal have lov at komme ned at hygge sig
Selvom jeg engang imellem har lyst til at hente ham tidligt, hvis jeg keder mig, tænker jeg at bare fordi jeg keder mig, skal det "ikke gå ud over ham" . Forstået sådan at jeg vil da ikke ødelægge hans leg og rutine. For vi hygger da bestemt også når han er hjemme
Men hvis han er kommet afsted i dagpleje, så er det den rutine der kører den dag
Lige nu er han hjemme ved mig, da dagplejen holder ferie, så benytter vi os ikke af gæsteplejen, da jeg så hellere vil, at vi har nogle hyggedage bare ham og jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.