Min søn er mest hjemme..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

RiUL

Ja, min søn er lige startet i DP og jeg går ledig. Synes han skal ud og opleve en masse med børn på hans egen alder, og blive træt på en helt anden måde end herhjemme. 

Og man skal jo trosalt også stå til rådighed for arbejdsmarkedet når man går ledig, og det gør man jo ikke når man holder sit barn hjemme hver dag. Kunne godt finde på at holde ham hjemme en gang i mellem, men vil da også gerne ha lidt "mig-tid".

Må jeg spørge om du så får søgt nogle Jobs? Altså udover de 2 man SKAL søge om Ugen? 

Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

SaNiNa

I mens jeg var sygmeldt havde jeg Nicklas hjemme hver fredag så længe jeg kunne, da jeg ikke kunne holde til det mere kom han afsted hver dag.

Under barslen har han igen haft fri hver fredag og nogle gange også torsdag hvis vi har skulle have en forlænget weekend.

Nu hvor jeg gå ledig efter endt barsel forsætter vi på hver fredag, vi mener de har godt af at komme ud bland andre børn også og vores børn er meget glade for deres dagpleje og børnehave.

Må indrømme jeg syntes du har jeres søn alt for meget hjemme han har godt af at komme ud blandt andre børn og lære mor ikke er det hele tiden til når du starter arbjde igen

Anmeld

28. august 2012

RiUL

Camilla.. skriver:

Min søn keder sig bestemt ikke ved at gå hjemme sammen med mig.
Der sker noget næsten hver dag - vi for en masse oplevelser sammen, som jeg nok ikke ville kunne gi' mit næste barn. ( da jeg har et arbjede til den tid)

Og man kan også ha' en rutine og en stabil hverdag ved at gå hjemme Bum bum..

- men, okay. hvis det fungere for jer er det jo skønt..

jeg nyder bare al' den tid jeg kan få med min søn..

Synes bare det er lidt "forkert" at du "passer ham hjemme" mens du er på dagpenge.

Vil gi dig ret i at det er skønt at man kan ha lidt mere tid sammen med sit barn, men på det plan du gør det - burde du så ikke søge tilskud fra kommunen til at passe dit eget barn, istedet for at være på dagpenge? 

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

Her er det meget forskelligt , men som hovedesag er han hjemme en til to gange om ugen , kommer lige an på hvor meget jeg selv skal i løbet af ugen , med JM besøg , læge , samtaler på akasse osv osv ..
Men ellers er han hjemme en til 2 gange om ugen , jeg synes det er dejligt at have ham hjemme , men han er fyldt med krudt og den er svær at brænde af på ham selv

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

RiUL skriver:

Synes bare det er lidt "forkert" at du "passer ham hjemme" mens du er på dagpenge.

Vil gi dig ret i at det er skønt at man kan ha lidt mere tid sammen med sit barn, men på det plan du gør det - burde du så ikke søge tilskud fra kommunen til at passe dit eget barn, istedet for at være på dagpenge? 

Hvis det er helt rigtig må man faktisk heller ikk holde dem hjemem , da man så ikk er til rådighed ..

Det er rigtig mange som gør det , jeg selv har os min søn hjemme 1-2 gange om ugen , afhænger af hvad jeg skal ..

andre gange er han afsted hele ugen ..

Det er meget forskelligt .

Men som hovederegl må du ikk holde dit barn hjemme når du er på dagpenge , man ka nmiste sine penge ved det .

Jeg er selv gravid , vil jeg gerne tilføje , og er nu med 8 uger til termin fritaget for at søge fuldtidsjob, men skal søge vikar job ..

Anmeld

28. august 2012

RiUL

Mortil2tiloktober skriver:

Hvis det er helt rigtig må man faktisk heller ikk holde dem hjemem , da man så ikk er til rådighed ..

Det er rigtig mange som gør det , jeg selv har os min søn hjemme 1-2 gange om ugen , afhænger af hvad jeg skal ..

Men som hovederegl må du ikk holde dit barn hjemme når du er på dagpenge , man ka nmiste sine penge ved det .

Jeg er selv gravid , vil jeg gerne tilføje , og er nu med 8 uger til termin fritaget for at søge fuldtidsjob, men skal søge vikar job ..

Jeps, sådan er reglerne

Og er der kun 8 uger til din termin???? Wow, det er gået stærkt!!!  

Anmeld

28. august 2012

mortilnoahogmelina

RiUL skriver:

Jeps, sådan er reglerne

Og er der kun 8 uger til din termin???? Wow, det er gået stærkt!!!  

jepper de er der , jaaa det er gået vildt stærkt man kan jo slet ikk følge med selv

Anmeld

28. august 2012

Benjamins'mor

Min søn kommer afsted hver dag, for ikke at få et chok når jeg kommer ud i et eller andet. Og han har også godt af at komme ud blandt andre.

Det sker dog at vi engang imellem holder en "fridag" hvor vi hygger, tager på tur osv.

Anmeld

28. august 2012

Camilla..

RiUL skriver:

Ja, min søn er lige startet i DP og jeg går ledig. Synes han skal ud og opleve en masse med børn på hans egen alder, og blive træt på en helt anden måde end herhjemme. 

Og man skal jo trosalt også stå til rådighed for arbejdsmarkedet når man går ledig, og det gør man jo ikke når man holder sit barn hjemme hver dag. Kunne godt finde på at holde ham hjemme en gang i mellem, men vil da også gerne ha lidt "mig-tid".

Må jeg spørge om du så får søgt nogle Jobs? Altså udover de 2 man SKAL søge om Ugen? 

Rikke

Nu er reglerne jo forskellige fra kommune til kommune.

Min søn har også gået i dagpleje hverdag fra han var 16 til 20 måneder, også skulle de spare, så jeg skulle ikke i aktivering mere, og nej jeg skal ikke søge to jobs om ugen. Jeg skal kun søge jobs som jeg kan søge. Forstået på den måde, át jeg ikke kan søge jobs hvor man skal ha' uddanelse for.

- jeg skal kun til et møde hver 3. månede.

Som min dagpleje mor siger " NYD at du kan ha' den tid med dit barn " og det kan jeg lige love for at jeg gør

Anmeld

28. august 2012

Camilla..

Mortil2tiloktober skriver:

Malik har en fuldtidsplads i dagpleje, så jo

Bare fordi han er hjemme med mig, står jeg da til rådighed - han har jo pladsen ( det er det eneste krav vi har fået, at han skal ha' en fuldtids plads, så hvis jeg skulle være så heldig at få et job eller noget lign. at han kan passes ) Også er de ligeglade med om han er hjemme eller dernede..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.